Na het uur Toverdranken ben ik vrij en kan ik mijn huiswerk voor die dag maken. Helaas heb ik niet gewonnen, maar Harry Potter. Ik had ook niet verwacht dat ik zou winnen, want mijn toverdrank werd goud in plaats van de zwarte kleur van de 'Vocht van de levende dood', wat de bedoeling was.
Ook ben ik van plan om een brief te schrijven aan mijn ouders over mijn eerste schooldag en selectie.
Ik loop in mijn eentje naar de kerkers en loop vanuit daar naar de slytherin leerlingenkamer. Ik kijk goed om me heen of niemand me is gevolgd en zeg dan het wachtwoord. "Pureblood" De muur opent en de leerlingenkamer verschijnt. Ik zie Blaise Zabini, Gregory Goyle, Vincent Crabbé en Pansy Parkinson zitten in de groene lounge stoelen van de leerlingenkamer. "Hebben jullie Evan of Draco gezien?" vraag ik. Ze schudden hun hoofd van nee. Ik haal mijn schouders op en wil weer weglopen naar mijn kamer. "Hoezo dan?" vraagt Pansy. Ze probeert zeker over te komen, ondanks dat ze nog steeds een beetje hopeloos klinkt. "De voorbereiding voor de huiswerkproject dat ik met Evan doe. Ik zag Evan niet, maar ook Draco niet, dus ik dacht dat ze misschien samen weg waren." zeg ik kort. Pansy geeft een goedkeurend knikje en vervolgens loop ik de gangen door naar mijn kamer.
In mijn kamer zie ik Joyce niet zitten. Ik haal mijn schouders op, wetend dat ze zich waarschijnlijk in de bibliotheek bevind. Ik pak een kladblok en een veer en begin vervolgens aan de kladversie van de brief naar mijn ouders.
Beste Mam en Pap,
Hogwarts is echt heel erg leuk! Ik ben blij dat ik hier mijn laatste 2 jaar doe. Ik ben zoals verwacht ingedeeld in een van de vier afdelingen. Ik zit in de afdeling Slytherin. Het is een afdeling die erg bij mij past, ondanks dat ze allemaal eigenlijk wel bij me passen.
Al sinds ik in de trein naar Hogwarts zat, het was trouwens gelukt met de reis van Frankrijk naar Engeland, heb ik al vrienden gemaakt. Gelukkig voor mij kwamen zij van de zelfde afdeling als waar ik nu in zit en hebben ze me meteen toegelaten in hun vriendengroep.
De eerste lessen die ik had waren al geweldig. Ik wist al zoveel, dat ik maar liefst 25 punten heb binnengehaald voor mijn afdeling. Je leert hier zoveel dingen bij! Ik ga nu weer, ik heb zo een huiswerk opdracht met wat vrienden.
Ik verwacht jullie uil.
Veel liefs,
Noémi.
Ik stop de brief in een envelop, wanneer ik besluit dat dit mijn officiële brief word. Ik schrijf met een mooi krullend handschrift de naam van mijn ouders op de voorkant van de envelop. Dan loop ik richting de uilentoren, om mijn brief weg te brengen. Het is een lange weg van helemaal beneden in de kerkers, naar een van de hoogste uilentorens. Eigenlijk heb ik geen zin om te lopen.
Ik loop naar buiten en roep "Accio bezem". Binnen enkele seconden komt mijn bezem aangevlogen. Ik stap op de bezem en vlieg naar de uilentoren toe. Wanneer ik er ben, stap ik behendig van de bezem af en loop ik naar een uil toe. Ik geef hem de brief en doe een klein geldstuk in het kleine zakje, wat de uil om zijn poot heeft. De uil wilt wegvliegen, maar schrikt van de persoon die ineens de uilentoren inloopt. Dan herpakt het beestje zich en vliegt het alsnog uit.
JE LEEST
Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP Fanfiction
Fanfiction~Speelt zich af in boek/ film 6 van de Harry Potter series; De Halfbloed Prins~ Wanneer de Frans-Engelse Noémi Bordeaux in deze donkere tijden naar Engeland verhuist, besluit ze ook van school te veranderen. Ze gaat van de Beauxbatons Academy of Art...