1. Bölüm

276 14 8
                                    

Multimedia: Sinan

Namaz saatine az kalmıştı. Ben camın önünde oturuyordum. Ezanın okunmasını beklerken annem içeri girdi.

- Kızım. Birşey olmadı değil mi?

- Hayır anne. Ezanın okunmasını bekliyorum. Namaz kılacağım.

- İstersen beklerken Kur'an oku. Biliyorsun, boş duranı kulda sevmez Allah'ta.

Annemin dediğini yaptım ve abdest alıp Kuran okudum. Daha sonra ezan okundu. Seccademi serdim ve namazımı kıldım. Namazım bitince kitap okumaya başladım. Okurken annem seslendi.

"Eliif. Kızım Sude geldii."

"Geliyorum annee"

Kapıya doğru yaklaştım.

- Efendim Sude?

Dedim soru sorarcasına.

- Bugün cumartesi. Çalışmayacaksan dışarı çıkalım mı?

- Anneme sorayım.

"Anneciğim. Ben dışarı çıkıyorum."

"Tamam kızım. Geç kalma ama."

Ayakkabılarımı giydim ve apartmana girip kapıyı kapattım.

- Nereye gidelim?

- Bilmem ki. Gezelim işte.

- Ay Elif kaldır şu başını. Dışarı çıktığımızdan beri yere bakarak yürüyorsun!

Sude'ye soru sorar gibi baktım. "Ne" anlamında başını sağa sola salladı.

- Göz zinasından uzak duruyorum sadece.

- Tamam dur ama sevdiğin kişinin yüzüne bile bakmıyorsun.

- Ben sevdiğim kişiye baksam bile evli olmadığımız için o bana haram.

- Tamam. Sen bilirsin!

- Sude benim eve dönmem lazım.

- Neden? Ne güzel geziyorduk.

- Ders çalışacağım. Ayrıca ezanda okunmak üzere.

- Tamam.

Derken Sinan geldi.

- Merhaba kızlar!

- Merhaba.

Dedi Sude. Bende sessizce "Merhaba" dedim.

"Ben şimdi gitmeliyim. Evde yapacak işlerim var."

"Tamam."

Eve doğru yola koyuldum. Geldim ve zile bastım. Annem kapıyı açtı.

"Hoşgeldin kızım. Gel."

"Hoşbuldum anne."

Dedim ve içeri girip annemin yanağına bir öpücük kondurdum. Sonrada odama gittim. Kitaplarımı çıkarıp çalışmaya başladım. Bir süre sonra ezan sesi geldi kulağıma. Hemen banyoya gidip abdestimi tazeledim. Sonrada seccademi serip namaza durdum.

Bitirince seccadeyi katlayıp çekmeceye koydum. Daha sonra annemin yanına gittim. Evleri süpürüyordu. Ben arkasından gelip süpürgeyi tuttum. Annem arkasını döndü ve soru sorarcasına bir bakış attı. Gülümsedim.

- Ver. Sen yorma o pamuk ellerini.

Dedim ve elinden alıp süpürmeye başladım. Bitirince süpürgeyi yerine koydum. Annem yanıma geldi.

- Kızım iki ekmek alıp gelir misin?

- Tabi.

Ekmek almak için çıktığımda Sinan'ı gördüm. Bir kızla konuşuyordu. Yanına gittim ve konuşmaya çalıştım.

DİNİMİZ İSLAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin