Hoofdstuk 8

657 13 1
                                    

-10 weken later-

Wolfs
Ik zit aan tafel een broodje te eten als Eva de trap af komt lopen. 'Morgen', zegt ze. 'Goedemorgen Eef'. Ze loopt naar de keuken en maakt een geroosterd broodje. Ik ben de krant aan het lezen, maar die is opeens niet meer zo interessant. Ik volg alle bewegingen die Eva doet. Ze is al 30 weken zwanger, maar de laatste tijd groeit haar buik echt enorm. Stiekem vind ik haar zo wel heel sexy, maar dat zeg ik natuurlijk maar niet tegen haar. Ik zit zo in gedachten dat er opeens een mes op de grond valt. 'He'! Ze pakt het mes op en gaat weer overeind staan. 'Oww', zegt ze opeens. Ze slaat haar hand om het buik heen. 'Wat is er Eef'? Vraag ik terwijl ik naar haar toe kom. 'Heb je pijn?' Ze staat daar maar met grote ogen te kijken en zegt niks. 'Eef, wil je antwoord geven!' Er verschijnt opeens een glimlach op haar gezicht. Zonder te vragen pakt ze mijn hand en plaatst die op haar buik. Ik voel een harde trap. 'Eef, ik voel de baby! Ik voel hem of haar eindelijk', zeg ik terwijl ik helemaal sta te glunderen. Eva heeft al een lange tijd last van trapjes die haar kindje maakt, alleen zijn ze zo zacht dat ik ze nog niet kon voelen.

Eva
De hand van Wolfs ligt op mijn buik met mijn hand erboven op. 'Dit keer trapt hij of zij veel harder', zeg ik uiteindelijk. 'Doet het zeer', vraagt Wolfs meteen. Hij is soms echt te overbezorgd. 'Nee Wolfs, gewoon iets harder het voelt wel fijn', antwoord ik hem met een zucht. 'Nu weet ik echt heel zeker dat het goed gaat met het kindje', zeg ik tevreden met een glimlach.

We zitten onderweg in de auto naar de Gamma. Het is nu zondag en Wolfs hoeft dus niet te werken. We hebben besloten dat we maar eens iets moeten gaan doen aan de babykamer. Aangezien ik over 10 weken ongeveer ben uitgerekend.

Wolfs
Als we in de winkel lopen, komen we langs de verf potten. We hebben besloten dat we de muren gaan verven. Ja, we hebben gisteren een goed gesprek gehad en van Eva mocht ik helpen met de babykamer. Van spullen uitzoeken tot de kamer inrichten. 'Dus 2 muur beige en 2 muren grijs'? Stel ik voor. 'Ja, lijkt me mooi, alleen niet te donker grijs. We hebben de goede kleuren verf al gekozen. Ik pak nog wat rollers en bakjes voor de verf.

Daarna gingen we nog naar de ikea om een bedje te halen, een commode en een kledingkast. En we gingen nog naar een grote prenatal dat naast de ikea was. Daar hebben we wat kleertjes en nog wat andere spullen gekocht en nu zijn we weer op weg naar huis.

Eva
'Wanneer wil je eigenlijk beginnen met de baby kamer'. 'Nou, ik ben nog 2 dagen vrij dus als je wilt kunnen we zo ookal beginnen. Het is toch nog pas 3 uur', stelt Wolfs voor. 'Oww oke prima'. 'Niet goed', vraagt Wolfs verbaasd. 'Natuurlijk wel, ben alleen heel moe dus kan je niet zo veel helpen'. 'Dat kan je sowieso niet met je buik'. 'Ik kan echt wel wat doen hoor', kwam er botter uit dan bedoeld. Zodra we weer bij de Ponti zijn laden we spullen uit en brengen het naar binnen. 'Wolfs, is het goed als ik dan eerst even ga slapen'? 'Natuurlijk'!

Fleva ~ Alles Komt Altijd Goed! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu