[ Jira Pov ]
"Jira! Jira!!"
Pintu bilikku diketuk lagi. Kuat pula tu! Kalau la pintu tu bernyawa, mesti tiap-tiap hari dia menangis.
"Hem..." aku menarik selimutku sehingga menutupi seluruh tubuhku.
Em...sejuknya pagi-pagi macam ni...
"Hish...budak bertuah ni! Liat sungguh nak bangun pagi!" Pn.EunHye a.k.a eommaku tercinta membebel macam biasa.
Eomma masuk ke dalam bilikku yang bersepah macam tongkang pecah tu. Eomma menepuk-nepuk tubuhku dengan kuat.
"Jira!! Bangun la...apa nak jadi dengan kamu ni...asyik tidur aje kerja." Bebel eomma lagi.
"Ala...hari ni cuti kan...biar la saya tidur lagi...baru pukul berapa...awal lagi..."
"Awal lagi?! Hei...sekarang ni dah pukul 9 la!! Ireona!! Cuba kamu tengok si Jimin tu. Rajin aje bangun pagi. Siap tolong eomma dia sidai baju lagi. Bertuah JiHyo(eomma Jimin) dapat anak macam dia. Kamu? Baju kamu pun eomma yang tolong basuh dan sidai!"
Aku terus bangun bila terdengar nama Jimin. Tak ada nama lain ke yang boleh aku dengar pagi-pagi ni? Jimin, Jimin!
Apa la yang spesial sangat dengan dia tu? Dah la pendek! Eii...geramnya aku! Kenapa la eomma suka sangat bandingkan aku dengan dia tu?!
"Eomma ni...suka sangat puji dia tu. Siapa anak eomma sebenarnya ni...saya ke dia?" Serentak aku memeluk tubuhku. Sambil pout.
"Siapa dia? Dia tu ada nama. Jimin. Dah la nama sedap...baik, rajin, hensem. Ada ciri-ciri nak jadi menantu eomma!" Selamba aje la Pn.EunHye ni bercakap. Langsung tak tahu yang anaknya di sebelah macam nak 'meletup'.
"Menantu?!! Oh please...yah...lebih baik saya kahwin dengan BamBam..." aku terus turun dari katil.
Tak larat nak dengar pujian melambung eomma tentang neighbour sebelah tu. Mata aku terus jadi segar aje bila dengar eomma membebel.
Btw...siapa BamBam tu? Tu...kucing aku. Hoho! XD
"Hah! Nak pergi mana pula tu?" Soal eomma.
"Nak mandi la. Lepas mandi saya nak keluar dengan Haneul. Hari ni kan cuti sekolah..." aku terus bersemangat bila teringat Haneul.
Sahabat baik yang sekepala dengan aku.
"Ha...sebelum kamu keluar...tolong eomma sidai baju dulu. Eomma nak masak. Nanti appa kamu lapar pula." Lalu eomma meninggalkan bilik.
Aku memandang jam. 9.15 pagi. Aku mengeluh. Haih...time ni la selalunya si Jimin tu sidai baju. [Aik? Hafal time nampak? Ada apa-apa ke?]
Hello...aku bukan nak mengorat dia la! Aku selalu tengok dia pukul berapa dia sidai baju...dia keluar ke...sebab kalau boleh aku nak mengelak daripada bertembung dengan si pendek tu!
-Skip-
Selesai bersiap, nak tak nak aku kena tolong juga eomma sidai baju kat balkoni belakang rumah.
Aku membawa baldi yang penuh dengan baju-baju yang berat ke belakang rumah.
Balkoni rumah aku dengan rumah Jimin dekat aje. Tu yang aku malas tu.
Si Jimin tu...nampak aje dia macam tu...tapi mulut dia...omona.. boleh tahan juga untuk seorang namja.
Aku mencari kelibat si Jimin. Aik? Tak ada pula hari ni? Selalunya time macam ni la dia sedang sidai baju. Tak basuh baju ke?
Aku tersenyum. Baguslah tu Jira! Tak payah nak menghadap muka dia yang perasan handsome tu! Buat hilang mood aje.
Aku pun sidai la baju dengan hati yang girang...tiba-tiba...
"Cari saya ke?"
Aku terkejut. Suara tu...
Aku menoleh perlahan-lahan. Aish!! Jinja?!
Tbc
Sori kalau typo ^^
YOU ARE READING
[✔] Dear Mr.Neighbor + Park Jimin
FanfictionPark Jira dan Park Jimin, berjiran sejak kecil tapi tak pernah berbaik. Selalu bergaduh ada la! Tapi, ada satu perkara yang Jira tak tahu tentang Jimin, Mr Neighbornya itu. Perkara apa yang Jira tak tahu tu? Kenalah baca ff ni ^^ Vote and comm...