[Jira Pov]
"Huh?? Jinjja??" Soalku dengan wajah tidak percaya.
"Iye. Yang kamu nak terkejut beruk sangat ni kenapa? Macam la tak biasa duduk rumah sorang-sorang." Bebel eomma.
"Yela... tapi takkan la sampai seminggu eomma dengan appa nak tinggalkan saya sorang-sorang? Apa yang saya nak makan? Eomma tak ada." Aku membuat muka seposen. Muka kesian.
"Mengada-ngada. Umur dah 17 tahun tapi masak satu apa pun tak reti. Anak dara apa la kamu ni. Nanti tak ada orang yang nak kahwin dengan kamu baru tahu." Bebel eomma lagi sambil menjeling aku.
"Ala...nak buat macam mana lagi. Reunion ni penting." Kata appa pula.
Aku mengeluh. Haih...eomma dengan appa kena pergi reunion kat Pulau Jeju selama seminggu. Reunion Bekas Pelajar Seoul High School. Mak oi....Pulau Jeju...nak ikut...huhuhu...
"Ala...kamu jangan risau. Eomma dah suruh Jimin tolong tengok-tengokkan kamu." Aku terkejut mendengar kata-kata eomma.
What??!! Jimin??! Oh no!
"Mwoya??! Eeiii.....kenapa eomma minta tolong dia? Tak nak la!" Aku memuncungkan bibir.
Menyampah betul aku! Sikit-sikit Jimin! Sikit-sikit Jimin pendek tu! Huh!
"Jangan banyak songeh. Eomma dah bagitau parents dia. Diorang pun dah setuju nak suruh Jimin tolong tengokkan kamu sepanjang kami tak ada kat rumah ni. Ala...dah alang-alang Jihyo dengan Jinhyun(eomma dan appa Jimin) pun ikut sekali, tak salah kan korang berdua saling jaga antara satu sama lain?"
Oh? Aku lupa bagitau..eomma dengan appa Jimin pun akan hadirkan diri ke reunion tu juga.
Parents Jimin dengan parents aku berkawan baik sejak dari bangku sekolah lagi. Pelik kan? Parents berkawan baik tapi anak-anaknya macam anjing dengan kucing! Hohoho!
"Hem...bila eomma dengan appa bertolak?" Soalku dengan pasrah. Nak buat macam mana lagi? Nasib baik sekolah aku sekarang ni cuti semester.
"Malam ni."
"Malam ni???!" Aku bangun dari sofa sebab terkejut.
"Kenapa cepat sangat eomma...."
"Eh eh...biar la. Dah dah. Eomma dan appa nak pergi bersiap."
*****
Di rumah Jimin.
[Jimin Pov]
"Hah?!" Aku terkejut mendengar permintaan eomma itu.
"Boleh ya Jimin? Eomma minta tolong sikit je. Sebab eomma dah janji dengan eomma Jira tadi. Eomma Jira yang minta tolong kamu tolong tengokkan Jira sepanjang kami semua tak ada kat sini." Eomma memegang tanganku.
Aku mengeluh perlahan. Bukannya aku tak nak tolong. Tapi...jaga si Jira tu? Yang keras kepala macam batu tu?
Lagipun aku kena bertolak ke Busan esok. Lusa kan Bulletproof Tour Concert!
Jinrae noona pula sentiasa sibuk dengan urusan di bakerinya itu. Malam-malam baru dia balik. Kadang-kadang dia tak balik rumah pun. Dia akan menginap di apartment berdekatan bakerinya itu.
Aigoo...apa aku nak buat?
"Tapi eomma, appa. Saya kan kena bertolak ke Busan esok. Lusa saya ada Bulletproof Tour Concert dengan BTS kat Busan..."
"Bawa la Jira sekali."
Aku terus terkejut. Nae? Bawa Jira sekali?! Andwae! Jira mana tahu yang aku ni sebenarnya...
"Hesh...mana boleh eomma. Dia tak tahu lagi yang saya ni...idol..."
"La...kamu tak bagitau dia lagi ke? Jadi selama ni dia tak tahu?" Soal eomma.
YOU ARE READING
[✔] Dear Mr.Neighbor + Park Jimin
FanfictionPark Jira dan Park Jimin, berjiran sejak kecil tapi tak pernah berbaik. Selalu bergaduh ada la! Tapi, ada satu perkara yang Jira tak tahu tentang Jimin, Mr Neighbornya itu. Perkara apa yang Jira tak tahu tu? Kenalah baca ff ni ^^ Vote and comm...