[Jira Pov]
"Unnie tunggu kejap ya? Saya pergi letak beg-beg saya dalam bilik, nanti saya datang balik." Kata Jinjoo lalu menaiki tangga.
Aku membalas dengan anggukan. Sementara itu, aku berjalan di sekitar ruang tamu rumah 'Jimin' itu. Dia memang kekalkan segala-galanya dalam rumah ni. Jinjoo tinggal pindah masuk aje. Senang.
Aku memejamkan mata. Jimin-ah...
Flashback
Aku meletakkan mangkuk besar berisi popcorn di hadapan Jimin. Jimin tersenyum memandang aku. Dia kemudian menepuk-nepuk ruang sofa sebelahnya yang kosong.
"Meh sini. Duduk cepat. Movie dah nak start." Katanya.
Aku pun duduk la kat sebelah Jimin. Entah kenapa tetibe si Jimin ni ajak aku tengok movie kat rumah dia. Dahla tengok movie horror. Memang tak ah! Aku tak suka movie horror!
Movie pun start. Beberapa minit dah berlalu, okay masih tak ada apa-apa yang menyeramkan muncul lagi.
Okay....part suspen...huhu... aku mula merapatkan diri dengan Jimin. Tanpa sedar, aku memeluk lengannya. Jimin yang sedang mengunyah popcorn terus menoleh memandang aku lalu ketawa kecil.
"Awak takut ke? Lah...ingatkan awak ni seorang yang berani. Mana Park Jira yang saya kenal, sikapnya garang dan berani tu?" Usiknya lalu kembali memandang skrin tv.
Aku menjulingkan mata ke atas. Ergh! Dia perli aku lagi! Pelukan di lengan Jimin aku eratkan. Tiba-tiba Jimin memeluk bahu aku, merapatkan lagi tubuhnya dengan tubuh aku. Dia mengusap rambut aku perlahan-lahan.
"Argh!!" Aku menjerit ketakutan apabila part menakutkan tu muncul. Secara spontan aku memeluk leher Jimin.
Aku terdengar Jimin ketawakan aku. Cet! Lalu aku cepat-cepat lepaskan pelukan aku di lehernya.
"Aigoo...tunang saya ni comel la bila dia takut. Geram pula saya tengok." Lantas Jimin mencubit pipi aku.
Remote control dicapai lalu Jimin menekan butang pause.
"Kalau awak takut, tak payah tengok la. Kita tengok movie lain ya? Kartun okay?"
Aku mencebik. Kartun? Perli aku ke apa. Menyampah la Jimin ni! Suka sangat menyakat orang!
"Nak ke tak nak? Muncung-muncung mulut, saya kiss nanti baru tahu!" Ugut Jimin tiba-tiba.
Aku membulatkan mata mendengar kata-kata Jimin itu. What the heck Jimin?! Aku membuat muka -do i care?-
Tapi muka Jimin yang serius tu buat perut aku kecut. Okay. Asal muka serius sangat tu Park Jimin. Jimin memandang tepat ke arah mata aku, pandangannya cukup serius, pandangan yang tak pernah dia bagi kat aku selama ni. Pandangan tu...
YOU ARE READING
[✔] Dear Mr.Neighbor + Park Jimin
FanfictionPark Jira dan Park Jimin, berjiran sejak kecil tapi tak pernah berbaik. Selalu bergaduh ada la! Tapi, ada satu perkara yang Jira tak tahu tentang Jimin, Mr Neighbornya itu. Perkara apa yang Jira tak tahu tu? Kenalah baca ff ni ^^ Vote and comm...