The next day...
Jira♡: -,-
JIMIN BAE♡: Apa?
Jira♡: Yah!! Dasar...boleh lagi tanya 'apa?' Huh!
JIMIN BAE♡: What? :3 ;3
Jira♡: Yah Park Jimin! I hate you.
JIMIN BAE♡: But I love you~ :*
Aku mengetap bibir. Eish dia ni. Tapi hati aku berbunga-bunga pula bila dia kata I love you tu. Fufufu... I love you too Jimin-ah....
Eh eh!
Jira♡: Bagitau aje la awak kat mana. Saya dah tak larat la nak main-main macam ni. --'
Serius wei...aku penat la macam ni. Asal aku sampai aje kat tempat tu, dia tak ada.
BRR~~
JIMIN BAE♡: Okok kali ni serius.
JIMIN BAE♡: Find me here. Awak tau kan tempat ni?
Aku memandang gambar yang disend oleh Jimin itu. Hem... oh! Taejongdae Park!
P/s: Taejongdae Park ni real tau. Bukan rekaan. Tanya pakcik google kalau nak tahu.
Jira♡: Kali ni betul2 ea? Jangan nak main2 lagi.
JIMIN BAE♡: Nae...arasso chagi. Ppalli datang sini. I'll be waiting for you~ ♡♡♡♡♡
Aku segera bersiap dan keluar untuk memulakan pencarian Jimin yang tak tau la bila nak habis. Haih... minta-minta kali ni dia serius. Kalau main-main lagi, siap kau mamat pendek!
*****
Taejongdae Park.
Aku berjalan perlahan-lahan ke dalam tempat peranginan yang terkenal di Busan itu. Ramai yang datang melawat Taejongdae Park ni. Pelancong dari luar negara pun banyak.
Aku mencari-cari Jimin di sebalik orang ramai. Tak ada pun. Mana la dia ni.
BRRR~
JIMIN BAE♡: Dah sampai?
Jira♡: I'm here. So...awak kat mana sekarang?
JIMIN BAE♡:
JIMIN BAE♡: Mesti best kalau dapat makan aiskrim masa cuaca panas-panas macam ni,kan?
Aiskrim... hah! Ahjussi yang jual aiskrim tu. Aku tau, aku tau!
Aku segera berlari, menuju ke gerai kecil seorang ahjussi yang menjual aiskrim. Kami berdua pernah makan aiskrim kat situ. And ahjussi tu peramah giler...
"Ahjussi! Annyeong!" Aku menghampiri ahjussi aiskrim tersebut.
"Eh Jira! Lama tak nampak. Baru sampai ke?" See. Dia siap hafal lagi nama aku.
"Nae. Baru aje. Oh ya. Tadi Jimin ada datang sini tak?" Soalku dengan wajah mengharap.
"Jimin? Ada. Dia tinggalkan kamu... ni." Ahjussi mengeluarkan aiskrim perisa strawberi dari tong(?) aiskrim lalu aiskrim itu dihulurkan kepada aku.
Aku tersenyum tiba-tiba. Dia still ingat aiskrim perisa kegemaran aku. Aigoo Jimin...
"Gamsahamnida ahjussi. Dia tinggalkan ini je?" Soalku lagi.
Ahjussi menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.
BRR~~~
Aku mengeluarkan phone. Jimin.
JIMIN BAE♡: Awak ada kat gerai aiskrim ahjussi kan? Suka, dapat aiskrim? ^^
Aku memandang sekeliling. Mana la tau Jimin ada dekat-dekat situ aje.
JIMIN BAE♡: Ambil 30 langkah dari tempat awak berdiri sekarang. Jalan straight aje. Saya tunggu. ;)
Huh? Aku blur. Serius. Tapi aku ikutkan juga arahan si mamat pendek tu. 30 langkah? Pergh...
'Satu...dua...tiga...empat...lima...' aku mengira dalam hati. Sambil-sambil tu aku makan aiskrim.
-----
'Dua puluh tujuh, dua puluh lapan, dua puluh sembilan...tiga..puluh..'
Aku berhenti melangkah sebaik sahaja mencapai tiga puluh langkah. Ada satu pokok besar kat depan aku sekarang.
Dan....
Seorang namja... berdiri membelakangi aku.
Aku tergamam seketika.
"Ji--Ji--Jimin?"
Namja tersebut menoleh, memandang aku. Senyuman terbit di bibirnya.
"Annyeong, Park Jira." Jimin tersenyum.
Aku terus berlari lalu memeluk tubuh Jimin kuat-kuat. Jimin hampir-hampir terdorong ke belakang gara-gara pelukan kuat aku tu.
"Park Jimin! Jiminie pabo! Yah! Kenapa awak buat saya macam ni, hah? Pabo!!" Aku memukul dada Jimin sekuat-kuatnya. Geram.
Jimin ketawa. Boleh pula dia ketawa! Eeiii!!!
"Sorry sorry sorry...saya minta maaf sebab dah susahkan awak dengan yang lain. Saya minta maaf, chagi-ah." Jimin memeluk aku.
Aku membalas pelukan Jimin. Hah...akhirnya, dapat pun jumpa kekasih hati aku yang handsome ni. :3 :3 :3
"Okay. Sekarang ni kita balik. Okay? But first. Kita jumpa dengan halmeoni dulu. Dia risaukan awak tau tak?" Omelku.
Jimin menelan air liur. Alamak... jumpa halmeoni? Mesti halmeoni membebel nanti...huhuhuhu...
Tbc
*Sori kalau typo
*Vote and comment juseyo ^^
*Chapter hambar~ mianhae... T^T
YOU ARE READING
[✔] Dear Mr.Neighbor + Park Jimin
FanficPark Jira dan Park Jimin, berjiran sejak kecil tapi tak pernah berbaik. Selalu bergaduh ada la! Tapi, ada satu perkara yang Jira tak tahu tentang Jimin, Mr Neighbornya itu. Perkara apa yang Jira tak tahu tu? Kenalah baca ff ni ^^ Vote and comm...