#25

2.9K 327 40
                                    

*Note: baca sambil dengar lagu kat multimedia :)

Di hospital.

"Macam mana keadaan Jimin, doktor?" Soal Bang PdNim.

Terkejut giler dia bila Taehyung datang dalam keadaan kelam kabut, bagitau yang Jimin pengsan. Cepat-cepat dia bawa Jimin pergi hospital.

Jin bangun dari kerusi hospital lalu menghampiri Bang PdNim dan doktor tersebut. Ahli Bangtan yang lain masih berada di dorm.

"Jimin ada stress tentang sesuatu ke sebelum ni? Dia terlalu fikirkan sesuatu?" Soal doktor tersebut.

"Em...memang dia stress belakangan ni. Sampai tak lalu makan dan minum." Kata Jin.

"Patutla. Gwenchana. Saya dah masukkan(?) air dalam badan dia. Demam dan kekurangan air aje. Kalau dia dah sedar nanti, kamu boleh bawa dia pulang. Saya pergi dulu ya?" Kata doktor tersebut sebelum meninggalkan Jin dan Bang PdNim.

"Nae gamsahamnida doktor." Kata Jin dan Bang PdNim serentak sambil menundukkan badan.

*****

Van Big Hit

Jin memandang Jimin yang terlena di sebelahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jin memandang Jimin yang terlena di sebelahnya. Wajah pucat itu dipandang sayu. Jin menjadi serba salah.

Dia kena bagitau Jira tentang keadaan Jimin ni. Mesti Jira risau.

Jimin tiba-tiba terbatuk perlahan. Jin segera mengemaskan lilitan skaf di leher Jimin. Dia tak sanggup tengok namdongsaengnya itu merana. Dia sayangkan adik-adiknya.

"Hyung..." panggil Jimin dengan perlahan.

"Em? Kenapa? Kamu tak selesa ke?" Soal Jin. Jimin menggelengkan kepalanya.

"Saya ni cuma menyusahkan hyung-hyung aje kan? Saya minta maaf hyung..."

Jin tiba-tiba menjadi sebak mendengar kata-kata Jimin itu.

"Tak...kamu tak menyusahkan kami pun. Dah...jangan cakap macam tu. Tidur la. Kejap lagi kita sampai dorm." Jin mengusap kepala Jimin.

--

Dorm BTS.

"Jimin! Aigoo aigoo...hati-hati." Jungkook terus menghampiri Jimin yang sedang berjalan sambil dipapah oleh Jin.

Jungkook membawa Jimin masuk ke dalam bilik. Taehyung mendekati Jin. Lengan Jin dicuit sedikit.

"Doktor cakap apa?" Soal Taehyung.

"Kekurangan air dan stress. Tu yang demam tu. Hyung dah suruh dia makan tapi dia tak nak. Makan tak, minum pun tak. Risau la hyung dengan dia ni."

"Dia selalu terfikirkan Jira..." Suga tiba-tiba menyampuk.

Jin dan Taehyung menoleh.

"Kadang-kadang bila waktu malam, saya nak pergi dapur minum air, bila saya lalu depan bilik dia, saya terdengar dia panggil-panggil nama Jira. Sedangkan dia tengah tidur." Kata Suga lagi.

[✔] Dear Mr.Neighbor + Park JiminWhere stories live. Discover now