#9

3.2K 351 29
                                    

[Jimin Pov]

DUM!!

Sebaik sahaja aku terdengar bunyi pintu ditutup, aku segera mencapai telefon bimbit aku. Aku mendail nombor.

Suga hyung!

"Hello...." terdengar suara Suga hyung yang mamai tu. Huh! Mesti dia tengah tidur la tu.

"Hyung. Esok saya tak ikut bertolak ke Busan dengan BTS tau." bisikku sambil memandang ke arah tangga, takut si Jira tu curi-curi dengar pula nanti.

"Huh? Dah kenapa pula? Habis tu, kamu nak pergi dengan siapa?" soal Suga hyung.

"Ala...hyung tak payah risau. Itu saya uruskan. Hyung tolong bagitau Bang Pd-nim dengan manager hyung tentang tu. Dan jangan risau. Saya takkan terlambat." kataku.

"Hem...yela yela...dah la. Hyung mengantuk giler ni. Esok kena bangun awal. Bye..."

TUT! Talian terus ditutup.

Aku merebahkan badan ke atas sofa. Aigoo.... Aku mengusutkan rambut lalu memeluk bantal dan cuba melelapkan mata.

[Jimin pov end]

**********
Pagi tu...

[Jira pov]

Bunyi alarm daripada telefon bimbitku membuatkan aku terjaga. Aku mencapai telefon bimbitku.

"Huargh~" aku menggeliatkan tubuh.

Huh? Ada mesej? Haneul la!

----------

LINE CHAT

Haneul: Good morning wahai chinguku walaupun aku tahu kau takkan baca mesej ni sekarang sebab kau selalu bangun lambat  ㅋㅋㅋ :3

Cet! Sempat lagi dia ni! Aku perhati pukul berapa dia send chat. 5.00 pagi?! Mak oi...si Haneul ni tak tidur ke?

Jira: Kuang ajoo.... yah! Kau tu yang selalu jadi burung hantu...aigoo...

Haneul: aik? Awal kau bangun? Sekarang baru pukul 8.00 pagi. Bukan selalu kau bangun lambat ke? XD

Jira: (-_-)

Haneul: Hahaha XD...okay2...mian... Jira...kita keluar jom? Bosan ah~cuti sekolah panjang...

Aku tersentap seketika. Err... aigoo...apa yang harus aku bagitau kat Haneul ea? Mana boleh bagitau dia yang aku dengan Jimin nak pergi Busan hari ni...andwae...err...

Jira: Erm...mianhae chingu-ah...mungkin untuk dua tiga hari ni aku tak ada kat rumah. Kitorang ada family trip. Huhu...jinjja mianhae...

Haneul: Family trip? Ala....huhu... T^T takpela kalau macam tu...have a nice day...

Aku menarik nafas lega. Huh...nasib baik aku belum bagitau Haneul yang eomma dan appa aku hadiri reunion tu. Hohoho....

TOK! TOK! TOK!

"Jira! Awak dah siap ke belum?" Soal Jimin dari luar.

"Belum! Awak tunggu je la!" Balasku. Haih! Orang baru bangun la!

"Haih! Ni mesti baru bangun kan? Palli bersiap! Saya tunggu kat bawah!" Kata Jimin lagi.

"Nae nae!" But wait. Semalam aku datang tak bawa apa-apa. Aku tinggal beg kat rumah.

Baru aku nak jerit, bagitau Jimin tentang tu...

"Saya dah letakkan baju dengan seluar awak depan pintu ni!" Kata Jimin.

Aik? Macam mana dia ambil baju aku? Macam mana dia boleh masuk rumah aku?

*****

Aku pun turun ke bawah setelah selesai bersiap.

[✔] Dear Mr.Neighbor + Park JiminWhere stories live. Discover now