#13

3.2K 342 12
                                    

-Skip-

[Jira Pov]

Pagi tu...aku bangun awal sikit. Pukul 8 [huh! Awal apanya...awal satu jam aje pun dari kebiasaannya. Baik tak payah....] eiii....sibuk ah!

Aku keluar dari balkoni bilik. Tiba-tiba aku ternampak van hitam itu lagi.

Seminit kemudian, aku ternampak Jimin keluar dari rumah. Pergh... pakai cap merah, t-shirt hitam, seluar hitam... semuanya hitam!

Ish...dia ni memang ada apa-apa ni...

Aku pandang aje Jimin masuk ke dalam van tu. Jimin tak perasan yang aku tengah perhatikan dia dari balkoni bilik aku.

Van hitam tu pun beredar dari kawasan perumahan kami. Aku terfikir, ke mana lah van hitam tu bawa Jimin ea? Ah! Aku nak tanya tuan punya badan tu sendiri! Tak boleh jadi ni!

Aku mengambil telefon bimbit dan menelefon Jimin.

***

-Van BigHit-

Jimin sedang melelapkan mata apabila telefon bimbitnya berbunyi tiba-tiba. Tersiar nama Jira di skrin telefon bimbitnya. Jimin memandang hyung-hyungnya yang sedang rancak berbual sebelum menjawab panggilan telefon.

"He---"

"Yah! Jimin! Saya nak tanya ni!"

Muka Jimin (-_-). Tak sempat nak cakap hello, terus menonong bercakap aje minah ni!

"Nak tanya apa? Tanyalah!"

*****

Back to Jira

"Awak ada kat mana sekarang?" Saja aku tanya soalan yang tu dulu.
Soalan sebenar akan muncul nanti.

"Saya tahu itu bukan soalan sebenar awak." Terdengar dia ketawa perlahan.

Aku tersentap. Aish...dia ni ada kuasa psikik ke apa?

"Awak nak tanya apa sebenarnya?" Dia menyoal aku pula.

Fine! Dia nak tahu sangat kan?

"Awak ni...kerja dengan gangster ke? Atau awak memang gangster? Saya curiga tau dengan awak ni. Yela...tiap-tiap hari mesti ada van hitam tunggu awak depan sekolah. Hah! Jawab la soalan saya tu!" Aku memeluk tubuh sebelah tangan.

Talian senyap seketika. Huh! Tengah fikir alasan la tu!

"Hello? Hello! Yah, Jimin----"

"Awak masih di balkoni bilik awak?" Soal Jimin.

Aku terkebil-kebil. Huh????

"Macam mana awak tahu yang saya masih ada kat balkoni? Awak nampak saya ke tadi? Okay...cuba bagitau saya. Sekarang ni saya pakai baju warna apa?" Sengaja aku uji dia. Nak tengok dia bohong ke tak.

"T-shirt kelabu dengan polka dot merah. Lengan panjang." lancar aje Jimin bercakap.

" lancar aje Jimin bercakap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[✔] Dear Mr.Neighbor + Park JiminWhere stories live. Discover now