' Ada ke orang yang akan jumpa kita orang ? ' fikir Yoona .' Tapi kalau tak ada orang jumpa pun tak pe , bolehlah aku duduk dengan my prince charming dalam hutan ni ! ' fikir Yoona nakal . Peristiwa dia diselamatkan V dari jurang membuatkan dia yakin bahawa V sememangnya Prince Charming yang dicari-cari selama ini . Yoona tersenyum sendirian .
" Yoona ! "
" Ya ! "
" Sini ! Cepat ! "
Bergegas Yoona beredar dari sungai tersebut. Dia menapak ke arah V yang sedang meniarap .
" Asal kau meniarap ni ? " tanya Yoona pelik .
" Tunduk ! Cepat ! " arah V tegas .
" Kenapa ? "
" Tunduk je lah ! "
Yoona merendahkan badannya sedikit . Dia ingin bertanya tetapi awal-awal lagi V dah tunjuk jari dia suruh diam . Yoona hanya menurut . V menunjukkan ke arah utara . Yoona memandang pelik tetapi dia pandang juga ke arah tempat yang di tunjuk V . Alangkah terkejutnya Yoona melihat seekor beruang sedang memakan bangkai di bawah sepohon pokok .
" Argh ! " Yoona terjerit terkejut . Lantas , V menarik Yoona dan menekup mulut Yoona . V memandang ke arah beruang tersebut . Beruang itu sedang memandang ke arah tempat persembunyian mereka dan mendekati mereka .
" Yoona bila aku cakap lari , kau kena lari tau ! " arah V .
" Habis tu kau macam mana ? " tanya Yoona kembali .
" Aku kau jangan risau la , kau yang perempuan ni patut risaukan diri sendiri . "
Belum sempat Yoona hendak membantah , V telah berdiri . Beruang itu juga sedang memandang V . V mencapai sebatang ranting yang agak tajam di hujungnya . Dia berganjak ke tepi sikit agar dapat menjarakkan kawasan beruang itu dengan Yoona . Beruang itu mengekori V .
" Yoona ! Lari sekarang ! "
Seusai V memberi arahan , terus Yoona bangun dan melarikan diri . Beruang yang melihat Yoona melarikan diri , mengejar Yoona tetapi terbantut apabila V membaling seketul batu ke arah beruang itu . Tup ! Tepat terkena anak mata beruang itu . Beruang itu menjadi marah lalu cuba mengejar V pula . Laju V melarikan diri .
Manakala Yoona yang melarikan diri , terus lari sehinggalah..
Gedebuk ! Dia terlanggar sesuatu . Yoona menjerit ketakutan .
" Yoona ! " Yoona yang kenal suara itu berhenti menjerit . Dia membuka matanya .
" Cikgu ! Tolong saya cikgu ! " Yoona memberitahu kepada cikgu Jae Suk apa yang berlaku .
" Cikgu ! Cikgu kena selamatkan V ! " pinta Yoona .
" Jangan risau , cikgu dah minta tolong bantuan penyelamat untuk melihat keadaan di sana . " beritahu Cikgu Jae Suk .
DUSH DASH !
Bunyi tembakan membuatkan Yoona yang lega terus kecut perut lalu dia berlari ke tempat persembunyiannya tadi .
" Yoona ! Bahaya , jangan kesana ! " jerit Cikgu Jae Suk .
Yoona tidak menghiraukan jeritan cikgunya . Sekarang , dia hanya terfikir pasal V . Setibanya Yoona di sana dia dapat melihat dua orang penyelamat sedang memangku seseorang . Laju Yoona kesana . Dia terkaku , terkejut dan macam-macam lagi . Dia melihat V yang sedang berlumuran darah .
" V ! Jangan tinggalkan saya ! Tolong jangan mati ! " Yoona menangis teresak-esak melihat V. Dia memangku kepala V .
" Yoona , s.. saya nak c.. cakap s..sesuatu dengan awak . " perlahan suara V .
" Cakaplah , saya dengar . " Laju air mata Yoona mengalir .
" Saya cintakan awak . Tolong jaga diri ye . " pengakuan V membuatkan Yoona makin menjadi-jadi tangisannya.
" S.. saya pun sama , V . Saya pun cintakan awak ! Tolong jangan tinggalkan saya ! " jerit Yoona apabila dia melihat V menutupkan matanya .
" V ! "
YOU ARE READING
Prince Charming {Malay}
Teen Fiction=Please noted, story ni pernah dipost di aff= Yoona bersama ahli-ahli lain telah mengikuti ekspidisi yang telah diadakan oleh sekolahnya selama sebulan di Korea. Dia pergi ke sana dengan memasang angan-angan agar dapat mencari Prince Charming yang d...