İzmir marşını bilmeyen yoktur. Hatta Emre Aydın'ın da aralarında bulunduğu çeşitli şarkıcılar tarafından süper fm desteği ile söylenip kliplenmiştir. Daha sonra da Emre Aydın'ın 2014 yılında Almanya konserinde söylediği biliniyor. Peki bu Isparta doğumlu aslen Antalya'lı ama Kalben İzmir'li küçük dev adamın ilk hitim dediği şarkının aslında Afili Yalnızlık değilde ondan çok önceki başka bir şarkısı olduğunu söylesem, hatta İzmir'lilerin bu şarkıya Bornova Marşı dediklerini..
Onur Ela ile kurdukları 6. Cadde grubunun Sing Your Song yarışma birinciliğinden sonra grubun adıyla çıkan albüm her ne kadar başarısız olmuş gibi gözükse bile bir şekilde kitlesine ulaştı ve içinden Emre Aydın'ın ilk hitim dediği Bornova barlarında kafelerinde çalınırken Bornova Marşı unvanını alan Git şarkısı çıktı. Dilerseniz şimdi herşeyin başlangıç noktası Afili Yalnızlık klip üçleme serisinin bitişi Git'i nam-ı diğer Bornova Marşı şarkısını Emre Aydın'ın ağızından dinleyelim.
Emre Aydın: "Burası şarkıları kaydettiğimiz bölüm. Stüdyonun o bölümü işte. İzmir şarkılarını Afili Yalnızlık albümündeki İzmir şarkılarını kaydettiğimiz yerdi burası. Dolayısıyla ben üniversiteyi İzmir'de okudum. O yüzden İzmir'de 8 sene kadar kaldım. 8 yıllık bir okul değildi ama ben 8 sene kaldım. 8 yıl İzmir'de okudum. Ama sadece okumadım tabi. Bu 8 yıl boyunca İzmir'de müzikte yaptım. Hatta İzmir'le ilgili şöyle birşey anlatabilirim ki şu anda televizyon müzik kanallarında videosunu izlediğiniz Git isimli şarkı aslında benim bir anlamda ilk hitimdir. Afili Yalnızlık değildir aslında hit ilk hitim. Git'in şöyle bir durumu var. Git İzmir'de 6. Cadde albümündeki bir şarkı. Git aslında ikinci defa kaydedildi ama Git 6. Cadde albümü bir şekilde kaybolmuş olsada kaba tabirle el altından işte mp3 yoluyla vesaire ile insanların birbirine dinletmesiyle filan yayılmış ve bir şekilde sevilmiş bir şarkıdır. Bornova Marşı falan diye bilir İzmir'liler. Şöyle ki Onur Ela'yla biz hiç bir şeyin farkında değilken bir arkadaşımız tarafından büyük ısrarla bir gece bara çağırıldık ki o dönem biz uzaktık ne bir yerde çalıyorduk ne işte bara gidiyorduk ve o gece gittik. Gördük ki o Git şarkısı uzun zamandır bar performansı yapan gruplar tarafından çalınıyormuş. Hatta o kadar çalınıyormuş ki bütün o sabit İzmir'in bar dinleyicisi falan da öğrenmiş şarkıyı. Sonra kafelerde çalmaya başladı falan filan derken Git benim kariyerimde çok önemli bir şarkıdır ve İzmir çıkışlıdır. İşte Bornova Marşı olarak bilinir."
İşte Emre Aydın'ın İzmir'e hediye ettiği Bornova Marşı Git'in hikayesi böyleydi.
Fulya Aydın tarafından yazılıp internet üzerinden yayınlanan ilk fan dergisi olan EAFC'de yayınlanmıştır.
-damlakaya
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emre Aydın
SaggisticaTürkiye'nin en iyi pop rock sanatçısı Emre Aydın hakkında ki her şey... Damla Kaya