"Goedemorgen, luiwammes. Komaan, opstaan. Vandaag is de grote dag."
Ik heb nauwelijks mijn slaapkamerdeur horen open gaan of mijn moeder trekt het beddensprei al van mij af.
"Mama! Laat dat. Het is pas half zeven. Ik kan nog een kwartiertje blijven liggen."
Mijn moeder staat al aan het uiteinde van mijn bed met een grijns op haar gezicht.
"Wie 's avonds kan uitgaan, kan 's morgens ook opstaan."
Normaal gezien zou ik het met haar eens zijn, maar nu die stelling op mij slaagt, moet ik er toch nog eens over nadenken.
"Je moet er toch uit, hoor. Vandaag is je eerste schooldag in je school." Ik kreun. Ik heb zo weinig mogelijk aan deze dag gedacht en dit is één van de redenen waarom. Ik stap kreunend het bed uit en loop naar de badkamer.
'Lieverd toch, ik begrijp wel dat je nog wat moe bent. School is helemaal niet zo erg. Alleen de eerste schooldag,' zei ze bemoedigend. "Het zal wel allemaal mee vallen."
Ze stak een stuk haar achter mijn oor en keek me aan.
"Ga je maar douchen, anders ben je nog te laat voor je eerste dag op school."
Ik werp haar een knipoog in het voorbij gaan. Mijn malle, lieve moeder. Terwijl het koude water over me heen loopt beginnen de zenuwen op te spelen. Nu pas begin ik echt na te denken over school.Met een badjas om loop ik met nijdige passen terug naar mijn slaapkamer. Met een duivelse grijns zoek ik de zwarte nagellak, die in mijn toilettas steekt. Ik trek mijn kleren die ik heb klaargelegd aan en ren de trap af naar benden.
"Goedemorgen lieverd",zegt mijn vader me en geeft mij een kus op mijn voorhoofd.
"Hey",zeg ik met volle mond. Ik zie op de klok dat het bijna tijd is om te vertrekken en dan gaat de bel. Ik loop naar mama's bureau waar mijn boekentas staat en gris het van de tafel. Ik loop naar de deur waar Stefan in de deuropening staat te wachten op mij.
"Hey Hope",zegt hij vrolijk en ik knik even ter begroeting. Ik blijf even in de deuropening staan en draai mij om.
"Mama, papa ik ben door!"Roep ik naar de keuken en trek de deur met een klap dicht. Ik loop naar Stefan's auto en stap in. In de auto is het lekker warm en zet ik meteen de radio aan.
"Heb je al je uren en je lessenrooster ontvangen?"Vraagt hij aan mij en ik knik.
"Ik heb alles",zeg ik dan en hij lacht. Eenmaal op school zucht ik diep en stap ik uit wanneer hij heeft geparkeerd. Ik zie mensen naar Stefan kijken terwijl hij naast mij wandelt. Steelse blikken worden richting mij gestuurd maar ik besteed er niet echt veel aandacht aan. Niet dat dat ook echt gaat met Stefan naast mij die mij alle kanten heen stuurt. We zitten op een bank en er komen meteen twee meisjes en twee jongens aan. Ze kijken mij nieuwsgierig maar met een gemeende glimlach. Het meisje het verst van mij lijkt sprekend op Isa. Ik haal mijn gsm boven en inderdaad net druppels water dat ze zijn. Iedereen stelt zich voor en ik probeer alle namen te onthouden.
Het meisje dat op Isa lijkt -Amanda- loopt met mij mee naar mijn eerste les hier op school dat ik dus met haar heb. We stappen het leslokaal in en gaan helemaal achteraan zitten.
Er ontstaat een druk gefluister en ik weet dat ik in het middelpunt sta van de nieuwe roddels. Het gefluister houd meteen op wanneer er een streng uitziende vrouw naar binnen komt gelopen. Haar zwarte haren zitten in een strak knotje en haar grijze ogen kijken iedereen streng aan vanachter een metalen brilletje.
"Bonjour, tout le monde."
"Dat is mevrouw Gauvin." Fluistert Amanda en ik knik. Ze ziet er mij echt een strenge uit. Ze ziet mij zitten en haar ogen worden een seconde groot.
JE LEEST
Bad Meets Bad
Teen FictionHope Smith is een zestienjarig meisje die niet op haar mondje is gevallen. Ze is al verschillende keren van school moeten veranderen wegens haar grote mond en haar gedrag. Haar ouders zijn het meer dan moe en hebben besloten om te verhuizen naar Ne...