In 1585 stichtte Sir Walter Raleigh een kolonie op het Roanoke eiland aan de kust van het huidige North Carolina. Hij liet 15 ontdekkingsreizigers achter op het eiland en vaarde terug naar Engeland. Raleigh besloot om een tweede kolonie naar het eiland te sturen.
In 1587 kwam de tweede groep kolonisten onder leiding van John White naar het eiland. Toen ze aankwamen, bleek dat alle 15 ontdekkingsreizigers die op het eiland waren achtergebleven, dood waren. Ze waren uitgemoord door de plaatselijke bevolking. Ze bouwden een fort op het eiland en John White keerde terug naar Engeland met zijn bemanning en liet de 117 kolonisten achter.
In 1588 besloot John White om terug te keren naar de Roanoke kolonie, maar door omstandigheden moest hij terug keren naar Engeland. Jammer genoeg brak er een oorlog uit. Door de oorlog tussen Engeland en Spanje, konden John White en zijn bemanning pas in 1590 terugkeren naar de Roanoke kolonie.
Toen John White terug kwam, was de hele kolonie volledig verdwenen. De huizen in de kolonie waren verlaten en er was geen spoor van leven te bekennen. Er waren geen aanwijzingen waar de kolonisten waren. Het enige dat ze zouden gevonden hebben, waren bloedsporen in één van de huizen.
Ongeveer 117 mensen waren spoorloos verdwenen....
Één van de bemanningsleden vond een boom met de boodschap 'Croatoan' ingekerft. Tot de dag van vandaag is er nog steeds geen antwoord op de vraag wat er met de verloren kolonisten is gebeurd.
De theories gaan van een voedseltekort die de kolonisten dwong om zich te verplaatsen tot de theorie dat de hele kolonie was uitgemoord door Spaanse piraten. Velen beweren ook dat ze zoals de eerste 15 kolonisten werden uitgemoord door de plaatselijke bevolking.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen
Het 6e seizoen van American Horror Story gaat over de Roanoke kolonie. Ik heb het 6e seizoen nog niet gezien, maar het is één van mijn favoriete series dus ik zal het zeker bekijken. Zijn jullie fans van American Horror Story? Laat het me horen in de comments :-)
JE LEEST
Echte Horrorverhalen✔
HorrorHet grootste aanbod van echte Horrorverhalen op heel Wattpad Dit zijn waargebeurde horrorverhalen dus denk er aan dat hetzelfde met jou kan gebeuren als met de mensen in deze verhalen. Dit zijn creepy horrorverhalen die bedoeld zijn om bij de lezer...