Jihyo pov
now,genap sebulan aku berpisah dgn baek chang joo.entah apa yg ku rasa kini?.Aku tidak merasai bahang kesedihan..pada awalnya mmg aku bersedih tpi setelah beberapa hari aku kembali seperti biasa..kadang kala aku terfikir sendiri..Adakah aku tidak mencintainya?adakah aku menerimanya lantarn terhutang budi kerna membantu ku sehingga menjadi seorang artis yg berjaya?aku keliru..Tiada jawapan untuknya.Air americano dihirupku perlahan2.Terasa malas untuk memikirnya lagi.."jihyo,menungkan apa tu?"suara yg tidak asing lagi menyapa telinga aku..Aku mendongak!.seraya itu jantungku berdegup.Setiap kali si dia menyapa di ruang mata setiap kli itu jantung turut serta bersoraK..Apakah maksudnya?.Walhal,dgn chang joo tidak pula berlaku begitu..aku benar2 gila.Aku tersedar apabila pipiku dipicit olehnya.
"kang gary,jugule?"kataku sambil menayangkan buku lima.aku tidak mahu melayan perasaan gila ini.Stop it jihyo.hE just ur co-worker..Gary hanya ketawa sambil menarik kerusi untuk duduk di sebelahku..
"siapa suruh dok tenung muka oppa macam tu?.mcm nk telan je?.Kenapa??oppa handsome kan!"kata gary dgn tawa yg masih bersisa.Aku hnya menarik muka masam..Walhal malu bukan kepalang.Serasa ingin menyembunyikan muka dlm bju pulak.
"oh,puji diri sendri ke?"kataku lagi.tawa gary terus terhenti..Bibirnya mengukir senyuman.Aku melting!jongshin charyeo jihyo..
"sje je!.Oppa nk panggil jihyo tkut jihyo tertido..pengambarankn dh nk mula..Setengah jam je lagi!."lembut dia berbicara..Aku tahu smnjak aku berpisah dgn chang joo,kang gary berani berbicara dan mengusik diriku.Jujur,aku bersyukur.hubunganku dgn kang gary tampaknya sudah mmbaik..
#Throwback
"oppa,kenapa oppa mengelak je dri jihyo?."kata jihyo perlahan..Esakan semakin kedengaran.Sudah lama dirinya menahan..Hari ini baru terletusnya baraan..Masakan tidak,sewaktu pengambaran tadi gary begitu mesra dgn tetamu perempuan sdgkn aku hanya dibiarkn bgitu saja.Nk jeling pun tnak?.GAry menoleh ke arahku sekilas lalu kembali mengikat tali kasutnya."mana ade!..Oppa juz hormat keputusan jihyo je!"ringkas gary berbicara tapi begitu dalam tusukannya.HAtiku meraung sndri..KAta2nya benar!aku yg meminta untuk hentikn monday couple kami atas paksaan chang joo.mngapa aku juga memungkarinya.
"tapi,takkan oppa taknk cakap dgn jihyo lagi.Oppa tak syg jihyo ke??."kini esakan ku semakin kdgran..ENtah mengapa aku begitu sedih Kerna tindkan gary..Gary memandang sekeliling.Mungkin takut ada sesiapa melihat kami berdua di dlam bilik pertukaran pakaian..
"kenapa jihyo ckap pasal sayang skrang?.tye diri tu sndri erti syg sebenar sbelm tye oppa!.Masa jihyo nk hntikan monday couple,ada jihyo fikir semua tu?oppa penat..oppa nk balik"mendatar sje suara gary ketika itu.kakinya sudah ingin melanglah tapi sempat ditahan olehku.matanya juga sudah memerah.Tapi,mengapa?
"tolong jgn benci jihyo.Tlong jgn jauhkan diri dgn jihyo.Tolong ckap dgn jihyo..maafkan jihyo,oppa!.Maafkan jihyo!"kataku sambil memgang lengannYa..Benar!aku lemah bila berhadapan dgnnya..bandage ditgannya aku pegaNg.kata2 nya sewaktu pengambaran rm bahwa dia mabuk 3 hari berturut2 dan mencederakn dirinya membuat aku takut..Adakah ianya benar?.Airmataku semakin laju mengaliR..gary terus memeluk erat diriku..Mungkin ingin menenangkan aku.AKu n dirinya diam buat beberapa minit..Tenang bila berada dlam dakapnnya..
"syuhht..Tolong jgn siksa oppa jihyo!oppa buat semua ni demi jihyo.Oppa taknk hubungan jihyo n changjoo musnah kerana oppa..Jihyo cintakan dia kan??.Tpi,kalau itu yg jihyo nk,oppa akan berusaha ubah untuk jihyo..Dah,jgn nangis!.Buruk tau tak?"katanya.diriku masih dlam pelukannya.Seraya itu pelukannya dilonggarkan Dan gary berlalu pergi tanpa mnoleh sedikit pun padaku..
GAry pov
sekali lagi gadis ini mnyangkan muka mong nya..apa sebenarnya yg dia fikirkan?..Mungkin changjoo inginkn dia kmbali..Stop!jgn berfikiran negatif kang gary.NAnti kau jugak yg merana..Cukuplah kau merana sekali kernany dahulu."cheon sung im.Kenapa ni??termenung lagi?.Fikirkn chang joo ke?"kata gary menyedarkan jihyo di sisinya..Jihyo tersenyum mmndangnya lalu mengelengkan kepala!.
"oppa,jom!diorg dh tunggu tu!.Jihyo ok..Janji!oppa kan dh jaga jihyo elok2"kata jihyo sambil menarik lengan gary untuk berdiri..gary hanya mngaru kepalanya yg tidk gatal..Ada saja aegyo yg gadis ini buat sehingga mbuatkn hati nya boleh cair bila2 masa saja.Namun,diturutnya jua.
Jihyo pov
Biarlah kisah aku bersama chang joo berakhiR..Aku bukan jodohnya!.kami sudah bersetuju untuk berpisah kerna sering berlaku peselisihan..AKu tidak sanggup nama gary MAsih menjadi topik utama sedgkan permintaannya sudah ku turuti.Jadi keputusan sdah dibuat..BAek chang joo tidak lebih hnnya majikan dn kawan sahaja kini..aku tekad..Monday couple perlu diangkat semula..HAtiku menginginkannya..TIdak,fikiranku ingin menaikan rating runningman!argh..AKu keliru.
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
RomanceMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory