minggu itu tlah mnjadi hari kejutan apabila khabar jihyo akan mnjadi cast di wgm tlah trsebr.Msing2 meninggalkan komen ttg jihyo..Majoritinya memikirkan nasib monday couple dn kang gary..Malah tak kurang jua gadis itu mndapat kritikan..Gary mengeluh melihatnya..Jihyo yg menyedari gary mengeluh terus menuju ke arahnya.Jihyo melihat ig gaRY.mnyedari tingkah jihyo,gary terus menutup telefonnya.Biarlah dia seorang yg mengetahuinya.
"kenapa tutup?.Ingat jihyo tak tahu ke?"kata jihyo sambil merebahkan kepalanya di riba gary.meskipun sudah seminggu benda it berEdar namn sehingga detik ini dia msih menjadi perbualan hangat mreka..Tpi biarlah dia tiada hak untuk melarang.Itu sebahagian dri kerjanya.
"sorry yeobo!.!"prlahan2 gary memohon maAf.dia tdak menyangka sejauh itu pemikirn mereka.
"takpE.Jihyo ok!.oppa ada sokong jihyo,tu dh cukup...Members pun ada brdiri kat belkang jihyo.!"kata jihyo..air soju yg dimbil dri peti sejuk tdi terus dicapai dn diminuM..Gary hnya mengelengkan kepala..Sjak kebelkangan ini gadis itu sering mengambil minuman itu.
"takde photoshoot ke esok?.Yeobo,jgn minum sgt bnda tu.?"kata gary.Jihyo hnya tsenyum.Air terus dilepaskan.
"cakap org.dia tu apa kurangnya!takyh minum kopi lha..Mkn je gula terus!senang kan"kata jihyo.Gary mmandangnya seakan tidak percaya..Jihyo mnyndirnya!.
"ouh,sindir ke tu?."kata gary.Jihyo hnya menjungkit bahu..Setelah itu dia kmbali merebahkn dirinya kmbli di riba gary!
gary hnya ketawa.Tnpa sedari,gadis itu selalu mmbuaT aegyonya mmbuatnya acap kali jatuh cinta.mereka hnya mendiamkan diri.menikmati masa brsama..biarlah hnya untuk sehari..jemari jihyo terus digengammnya.
"im gonna miss u soon yeobo!."gary menyatakn rasa hatinya.Jihyo terus menyanyikan lagu lonely night mreka!.Dia tidak mahu melihat kesedihan itu..Dia juga pasti juga sedih memikirkannya..Gary hnya ketawa sambil turut serta mennyikannya.!
"i miss u too oppa!."kata jihyo sambil meletakkan tgannya di bahu gary dn duduk dipngkuan lelaki itu.
Gary meraih pinggangnya dan membenamkan kepalanya di dada Jihyo..
"jaga diri selalu.Oppa tau seleps ni kita akan sibuk.dn mungkin oppa jumpa jihyo masa pengmbaran rm je..jihyo pon sibuk mmdngkan byak jobs yg dtg.."kata gary.Jihyo hnya mengnggukkan kepala..
"oppa.jihyo sntiasa tunggu walau selewaT mana pun oppa dtg kat jihyo..N jihyo harap oppa akn slalu tunggu jihyo walau mengmbil masa yg lama!"kata jihyo..Gary mengnggukkan kepalanya prlahan..Dia benar2 ingin kdua2nya berjaya..Dlm cinta mahupun dlm hidupnya..andai diberi pilihan sekrang,dia pastinya memilih songjihyo..Tapi,bila memikirkan jihyo pastinya kejayaan hidup perlu dipetimbangkn..We need to happy no we need to success..
"jihyo-ah,perlu ke nk masuk wgm tu!.Bukan ke syarat kontrak tu cast tak boleh ada apa2 loveline kat luar..Habis tu gary hyung macm mana?"kata haha Sebaik saja mereka brhenti rehat!.JAesuk memandang haha..Itula perkara sensitif skrang!tapi,dia juga ingin mengetahui sbb jihyo berbuat bgitu?..jihyo trdiam sebentar!gary pula seperti seolah2 ingin menyuruhnya sndri memberitahu!..jihyo tahu,meskipun gary sudh mmpersetujuinya tapi jauh di sudut hatinya pasti masih tidak merelakan!.Namun,jihyo tekad sejak gary mempersetujuinya tapi jauh di sudut hatinya pasti masih tidak merelakan!.
"hyung ok jelha!..Kite kena sokong jihyo..ANggap je ni drama jihyo!.bukan lama pun!"kata gary..Dia mmbantu jihyo lagi.Tapi itu adalah kewajibannya!jihyo hnya trsenyum smbil mengengam jemari gary.
"bnda ni melibatkan monday couple!tak kisah ke apa fan kata nnti!."tanya haha lagi..Dia memang tidak menyetujuinya.
"dahlha tu.Itu keputusan jihyo.Kita kena hormat!gary pon ok..oppa sokong jihyo..Oppa tahu jihyo ada sbb sndri!..Jgan risau!"kata jaesuk.Dia tidak mahu gadis itu berasa brsalah!.Biarlah.Lagpun dia mmg tiada hak dlm soal itU.Biar gary n jihyo sndri buat yg trbaik untuk diri merekA.
Haha mendiamkan diri..Wjah gary dipndangnya!dia tahu wajah itu..Wajah sugul gary menjelaska semuanya.Gary memndang haha!.Dahinya mengerut!.
"knapa pandang hyung mcm tu?"tnya gary.Dia tahu..Haha pasti ingin melihat keikhlasannya.
"takde apa hyung..Balik nnti haha tumpang ye!manager haha ada hal!"kata haha.GAry menganggukan kepala.
"betul ke ok dgn keputusan jihyo tu?"tanya haha..dia sudh boleh mengagak.MAna tidaknya sepnjang perjlanan gary hnya diam dn tidak sperti selalunya
"entahlah haha!tpi,hyung tetap bersetuju dgn keputusan dia..Ini je jaln bru untuk buat nama kat china"kata gary..DIA mengeluh!dia mmg tidak menyimpan rahsia dgn haha
"hyung,ini melbatkan kebahgian hyunG.Umur pun bkan muda lagi!nk kejar sgt populariti tu knapa?..Duit hyung pun dh byak.DH tiba masa fikirkn kebahagian diri"kata haha..DIa mmg tidak menyetujuinya sjak awal lagi.
"hyung boleH..Tapi jihyo tak!.JIhyo ada cita2 sndri.Oppa taknk jdi pemusnah semuanya!haha tak fham!..YG hidup dgn jihyo tu hyung tau tak."kata gary lagi.
"kalau betul dia sygkan hubungan korang dia takkan nk letakkn hubungan tu kat atas jalan sempit macm ni..bnda ni sperti mmperjudikan hubungan korang tau tak?"kata haha..Gary hnya mengelengkan kepala!
"diorang yg nk berkeras ambik jihyo dlm wgm tu..DIorg tak kisah pon dgn loveline kiteorg..So,ni bonus untuk jihyo!..Dhlah haha,oppa mlz nk fikir lagi!kite tengok je mcm mana nnti!"kata gaRY.HAha mengngguk perlahan..Sikap gary sperti itu mmbuatnya rasa trharu..BErtuahnya jihyo memiliki lelaki sperti ini!
Gary meliHat ignya..begitu byak org yg menyebutnya dlm komen.Semuanya ttg pengmbaran jihyo n chen bo lin hari itU..gary hnya mngeluh berat!.Senyuman jihyo benar2 menyesakkan jiwanya..Namn pntas hatinya memujuk..Ini adalah kerja!ya!..
"untungnya kau dpt pegang dia depan publik..kalau aku pegang dia pulak mau tak kecoh satu korea..AKu bf dia tau tak?"kata gary sndri..Setelah itu telefon terus ditutup..Mlz untuk melayannya!.lebih baik memikirkan soal pengmbraan esok.
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
RomanceMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory