GAry melepaskn telefonnya perlahan2.Dia baru saja selesai berbicara dgn isterinyA.Wanita itu masih brada ditempat kerja..Jam dipandang sejenak..SUdah pukul 10 mlm nmun detik ini isterinya masih belum jua pulang..gary menuju ke balkoni hotel.Menghirup udara segar di jeju island..Betapa dia mengimpikan jihyo ada disisinya detik inI..honeymoon bersama.Sudah beberapa bulan mereka bernikah,gary masih belum mmbawa jihyo untuk pergi bercuti..Rasa brsalahnya timbul tiba2.NAmun jihyo amat tidak kisah soal hal itu memandangkan mereka brdua sibuk dgn urusan krja masing2.
Gary memandang kosong pemandangan pantai yg brada dihadapanya..lagi dn lagi byangan jihyo melekat dlm fikirannya meskipun baru saja dia berbicara dgn gadis itu.Ketika itu telefonnya brdering.Kali ini dj bamboo yg menelfonny.
"gary hyung,kerja kat sini dh siaP..Jessi suka sgt bila ko offer dia buat collaboration tu.Selepas ko balik nnti,kita buat recording!ko kat sana mcm mana?"tanya dj bamboo..Dia thu gary ingin menguruskn kerjanya di jeju dn sekligus ingin bercuti.
"ok je...Elok sgtlah tu..aku balik maybe 2 hari lagi kot..kerja tu belum siap lagi!.aku nk g jlan2 jugak!"kata gary.DJ bamboo fham akannya lalu menyuruhnya berehat.
Gary melhat screen telefonnya.Terpapar gmbar smasa majlis perkahwinan dia n jihyo.GAry trsenyum sendiri melihat gambr itu...Senyuman mekar mereka brdua pada hari mereka disatukn.
"aku kena segera balik,"bisik hati gary.
************
gary mmbuka pintu rumahnya..Dia terus menuju ke rumah lamanya sebaik saja tiba..Dia ingin mmbuat rakaman di rumah itu...dia melepaskan begnya perlahan2.Brangan yg dibelinya juga dilepaskan..Dia harus segera mandi memandangkan jessi dn dj bamboo akan tiba dirumahnya nnti..gary mmpunyai 2 buah rumah..Rumah sndri dn juga rumahnya brsama jihyo..hal ini untuk mengelakkan paparazi yg ingin mengorek soal privasinya..kini,dia sudah brada di rumahnya sndiri Dn jihyo akan tiba di rumah itu sebaik saja kerjanya tamat..
gary terus menuju ke blik rakaman sbaik saja selesai mengemas diri.DJ bamboo dn jessi sdah tiba dirumahnya.
"ok,dh siap ke?"tanya gary.headfon diletakkan di kepala..Jessi juga begitu..
"oppa,jihyo unnie tak balik ke?"tanya jessi.Matanya masih ttumpu pada tlefon.dia baru saja berkongsi videonya brsama gary dn dj bamboo dlm sns..Gary memandang jessi.
"kejab lagi kot.Dh knapa senyum sorg2 ni?"tanya gary.
"diorg ckap ojingeo oppa hndsome..Heheh"kata jessi.Gary mmbeliakkan matanya..Dia geram sndiri..MAsih wujud lagi gelaran itu..Belum sempat dia mmbals bunyi pintu dibuka didgrnya.
"jessi tunggu lepas ni!"kata gary sambil menunjukkn muka geramnya.Jessi hnya menjelir lidah lalu ketawa.geli hatinya melihat tingkah gary..
"oppa,jihyo dh balik!"kata jihyo.Gary trsenyum sambil melangkah kearahnya sebelum merangkul erat tubuh isteriya..jihyo mmbals pelukan itu lama.
"mcm mana isteri oppa?sihat tak?"tanya gary..Dahi jihyo dicium perlahan..Jihyo mengangguk lemah..DIa benar2 penat detik ini..Dia ingin tidur.Itu saja!
"jihyo rehat kat bilik saNa.mandi dulu..Dh busuk dh tu!."kata gaRY smbil ketawa.Dia mmg suka mengusik.Jihyo mmuncungkn mulutnya..Pelukan juga dilepaskan..bibirnya terus dicium oleh gary.
"i miss u.tidur..Rehatkan diri.Oppa taknk isteri oppa sakit!.Oppa kat bilik tu.Dgn jessi n dj bamboo."kata gary..
"ye ke?knapa tak cakap?jihyo kacau ke?"kata jihyo.jemari gary digenggam erat.gary mengelengkan kepala lalu menarik isterinya menuju ke bilik..
"rehat..Nnti oppa teman tidur.Kejab je!"kata gary.Jihyo menganggukkn kepalanya.
"jihyo ke?"tanya dj bamboo.Gary menganggukkn kepalanya.
"kite mulakn rakaman skrang"kata garY..Dia ingin segera menyiapkannya..Dia ingin bersama isterinya.
*******
"yeobo,taknk bgun ke?"tanya gary.Dia sudah bgun trlebih awal dri jihyo untk menyiapkan sarapan.Jihyo masih belum menganjaK.Perlahan2 gary mengambil tempat di sisi jihyo untuk mbngunkn wanita itu.Namun,jihyo terus memeluk erat tubuhnya mmbuatkan gary berbaring smula disisinya..
"nk tdo sgt ke?oppa dh siapkan sarapan!.Bgun ye!"kata gary lembut..Prlahan2 jihyo mmbuka matanya.Dgn pantas bibirnya dicium gary.JIhyo hnya trsenyum.
"bgun pastu g mandi!..Oppa tunggu"kata gary lalu bngun dri baringnya.Dgn mlasnya jihyo bgun n menuju ke bilik air.
gary masih menyiapkan makanan di atas meja.PEtg ini dia harus berangkat ke Jepun..Ingin mmbincangkan soal halyang brand yg bakal dilaunchkn..gary trsentak apabila dia dipeluk dri belakang..Bibirnya mengukir snyum!.
"morning hubby.Masak apa tu?"tanya jihyo lalu melepaskan pelukannya dn mengambil tempat duduk di meja makan.Gary hnya trsenyum dn mengikuti saja tingkah isterinya..
"jihyo ada schedule apa hari ni?"tanya gary.Tgannya masih sibuk menyuap makann ke mulutnya
"ptg untill malam ada photoshoot..Then,ambik skript untuk drama trbaru.maybe jumpa co worker jihyo skali koT.Bincang something!.Flight oppa petg kn?"tanya jihyo.Gary hnya menganggukkn kepala..jihyo benar2 sibuk.kesian pula melihat isterinya
"oppa bgi byak sgt ke kerja?..Kalau dh tak larat bgitau je.!"kata gary..Jihyo mengelengkan kepala.Dia yg meminta seperti itu masakan kini dia ingin mengomel pula..Dia tidak boleh untuk tidak bekerja..Lagipun,suaminya mesti sibuk juga menguruskan bisnesnya.Dia tidak mahu keseorangan di rumah.
"jihyo tidur kat rumah omma je ye..OPpa maybe g lama sikit kali ni..Oppa nk shopping skali!.Jihyo kan sibuk.Oppa trasa macm disisihkn nnti dirumah"kata gary..Jihyo trdiAm..Terbit pula rasa brsalahnya..mungkinkah gary terasa hati kerna dia tiada masa untuk melayan suaminya itu..Chopstik dilepaskan perlhan2.
"sorry oppa!"jihyo menunduk.Bgitu perlahan suaranya nmun jelas kdgran ditelinga gary..Gary melangkah ke arah jihyo lalu dudk di sisi isterinya.
"oppa takde maksud pun nk buat jihyo rasa brsalah...Im so sorry!"kata gary sambil mengangkat wajah jihyo..JIhyo terus mengenggam erat jemari gary.
"cantik isteri oppa hari ni...Jaga diri.Jgn kuat sgt kerja tu.."kata gary.Jihyo menganggukkan kepala lalu memeluk erat suaminya..
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
RomansaMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory