Jihyo lewat tiba di lokasi pengambaran Rm..semua member sudah berkumpul trmasuk gary..gary tidak sedikipun memandangnya malah masih berbual dgn Haha..Seolah2 dia tidak wujud di situ..HAtinya sakit nmun segera dislindungkan dgn senyuman..
"knapa jihyo tak bgi tau kiteorg yg jihyo dating balik dgn ceo jihyo tu."kata sukjin..Jaesuk terus menyikunya!mengapa soalan itu yg perlu ditnyakan pagi2 sebegini..Jongkook dn kwangsoo terus trhnti dripada gurauan mereka.semua mata trtumpu padanya kecuali seorg insan yg sungguh dingin pagi itu
"maafkan jihyo oppa!"kata jihyo ringkas..Dia ingin menangis..Nmun harus segera dithan..pandangan tajam haha cukup difahaminya..Mengapa dia menymbunyikannya lagi?..hati haha sakit melihat kedua2nya trluka..gary mendiamkn diri dn terus menjamah sarapan paginya.
"sampai bila jihyo nk rahsiakan bnda ni?ckap kat oppa skrang?"kata Haha sebaik saja pengambaran Rm berhenti rehat..Dia bisa mmbaca hati jihyo!pastinya gadis tu terluka melihat gary mesra dgn tetamu perempun RM hari ini..rasa ingin marah juga pada hyungnya..
"jihyo oklha.mungkin jihyo dn gary oppa tak dpat bersama..Gary oppa happy je tdi..Masa jihyo masuk bilik ni tdi,gary oppa masih bebual lagi..Biarlah!"jihyo membelakangi haha..Airmatanya menitis laju.dia benar2 trluka!sikap gary yg tidak mempedulinya amat sakit.ia nya brtambah sakit apbila melihat gary bergurau snda dgn tetamu perempuan.Dia cemburu!
Haha tahu jihyo sedang menangis detik ini.Mujurlha hnya dia dn jihyo saja didalamnya..sudah hmpir 2 mingu perang dingin antara gary dan jihyo berlaku..dia juga merasai tempias murung mereka brdua!.
"ikut plan byul ke tk ni?.Bocorkan semua untuk kebaikan diorg?..Boleh pakai ke idea yeobu aku.Klau tak sampai bila2 diorg mcm ni!"bisik hati kecil haha..haha merapati jihyo Lalu memegang bahunya..
"oppa tahu perasaan jihyo sekaranG..Tapi,kelakuan jihyo ni bukan je sakitkan gary hyung tap skitkan diri sendri..oppa tak boleh jnji kalau oppa tak ckap bnda ni kat gary hyung.Oppa tak snggup tengok jihyo dn gary hyung trsiksa macm ni"kata haha..Jihyo terus memandangnya
"oppa tolong..Jgn ckap kat gary oppa..jihyo tak nk oppa masuk dlm masalah jihyo..dia dh byak berkorban untuk jihyo..Jihyo tak nk dia jadi mangsa dlm hal jihyo..Biarlah mcm ni..please oppa,kalau oppa syg jihyo!rahsiakan bnda ni"permintaan yg sukar dibuat oleh HAha..Dia benar2 buntu..ketika itu gary meluru masuk..PAndangan matanya yg tajam membuat jihyo menjdi kecut..Dia sudah mndgr semua kah?
"jihyo rahsiakan apa dri kiteorg?.ckap sekarang jihyo?"kata GAry..Dia mendgr jihyo merayu2 untuk merahsiakn sesuatu dgn HAha..apakah rahsia itu?.Mungkinkah mlibatkan dirinyA?.Haha kaget.Jihyo melepaskan gengamannya.
"oppa!.takde apa2lha!.Jihyo keluar dulu!"jihyo ingin segera keluar.DIa tidak mahu berbohong lagi.Airmata terus dikesat..lengannya terus direntap oleh gary.airmatanya tumpah lagi.Jgnlah gary menanyakannya LAgi.Dia tidak mampu berbohong.
Gary memandang wajah jihyo dihadapan..BEtapa dia ingin memeluk gadis ItU.Menenangkannya seperti selalu.Nmun,ego melrangnya!.Airmata yg mengalir di pipi jihyo menmbah syak wasangkanya.Namun,dia tidak brtanyakn soal itu kpd jihyo..Dia mengenali gadis itu!.targetnya hanya satu! HA donghoon..tgan gary trus berada di pipi mulus jihyo lalu mengesat airmata itu.Jihyo trkedu!.
"jihyo happy kan sekrang..Oppa tak nk jihyo menngis masa jihyo happy!" kata gary lalu melepaskan tgannya..Jihyo menganggukkan kepala.jujur,hatinya trluka mendgr ayat itu tapi ada trselit lega dihatiny..Mujurlha gary tidak bertnya lagi.fikir jihyo,mungkin tdak penting!.
"hyung nk jumpa haha selepas pengmbaran rm!jumpa kat bilik hyung nnti"kata gary lalu kluar meninggalkan haha..Benar jangkaannya!gary pasti bertnya lagi akan hal itu!Haha sudah teKad..Maafkan oppa jihyo!
gary memberi isyarat kepada Haha untuk mengikutinya sebaik saja pengambaran tamat..Haha menganggukkan kepala.Jihyo memandang aneh melihat reaksi mereka brdua..mungkin gary dn haha ingin segera pulang..Jihyo penat!dia ingin mengemas brgnya selpas itu trus pulang.Seleranya sudah lama mati.
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
RomanceMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory