Mata jihyo bergerak2 apabila merasakan ada sesuatu yg menganggu tidurnya.Perlahan2 jihyo membuka matanyA.Jihyo trkedu!wajah gary benar2 rapat dgn nya bahkan hmbusan nafasnya boleh teraSa di wajah jihyo..JIhyo hny memandang wajah yg lena itu..Perlahan2 bibirnya mengukir senyum.
"mcm bdak kecik pulak muka dia bila tidUr..Tnpa snapback lagi tu"getus hati kecil jihyo..Tnpa disedari perlahn2 rmbut gary diusap lembut Sambil masih mengekalkan posisi asalnya.
jihyo pov
mungkinkah aku sudah jatuh cinta dgnnya?mungkinkah aku mmg tidak mampu hidup tanpa nya??.Tapi,aku pernah melukai perasaan gary dahulu..Mungkin kini gary hanya mnganggap ku teman tapi mesranya Kerna takut dilukai..adakah syg aku ini tidak lebih dri seorg abg.Sma seperti aku menyayangi member Rm.Mungkinkah?.Tapi satu je aku yakin aku syg pdanya.Bukankah suka,syg dn cinta mmbawa maksud berbeza.
Oppa,adakah kau suka atau syg atau cinta pada aku?.dan aku?.Adakah aku suka atau syg atau cinta pad KAng Gary?.Aku benar2 tidak tahu.gary pov
Sudah lama aku dibuai mimpi..AKu mungkin trtidur ketika ralit memandang wajah jihyo tadi.NAmun,aku rasakan ada sesuatu yg mengusap lembut rambut.Mungkinkah Song jihyo?.AKu membuka mataku perlahan2..Wajah jihyo yg amat dekat menjamu mataku.Matanya membesar.Mungkin jua trkejut mlihat aku trjaga!.AKu bermimpiKAh?.KAlau mimpi,aku tidak ingin untuk bgun."oppa!"separuh berbisik jihyo berbicara.Kini gary yakin Bhawa dia tidak brmimpi.
MAta gary trtacap pada bibir merah milik jihyo.Betapa ingin dia menjamahnya sejak dulu lagi.TGan jihyo yg masih mengusap rambutnya digapai..perlahan2 wajah jihyo didekatinya sehingga hidung mereka bersentuhan..
"maafkan oppa untuk kali ini sja jihyo-ah..kau benar2 mengugat iman ku kini"entah apa yg merasuk hingga akhirnya bibir jihyo dijamahnya buat sekian lamanya..Jihyo hnya membiarkannyA.tidak melawan atau menghayatinya.Jihyo hnya membeku..
Gary sedaya upaya memperkemaskan lagi ciumannya dgn meletakan kedua tgannya di pipi jihyo sehingga tiba2 jihyo memberi tindak blas.Gary trsenyum!.Kemenangan dipihaknya..Lama Bibirnya bertaut dgn bibir bidadarinya.
Perlahan2 gary melepaskan ciumannya.untuk menstabilkan dngupan jantung mereka.Gary memandang jihyo.Mata jihyo membulat besar..Mungkin masih tdak percaya akan apa y trjadi..
"Jihyo,oppa!oppa,mintak maaf!.oppa tak sngaja"kata Gary.Pandangan mata terus dilarikan.Malu benar ingin bersua muka dgn jihyo detik ini.
Jihyo masih mendiamkan diri.Mungkin masih shock dan hanya menayangkan wajah mongnya.Gary menoleh lalu memicit pipi jihyo.jihyo harus dibgunkan segera..Jihyo trsedar lalu mmndang tepat ke arah mata gary sambil mngangkat tgannya..
"jihyo,oppa taK sengaja.Jgn marah oppa..Janji takkn buat lagi..Oppa bodoh sbb buat macam tu..Jihyo hukumlha apa sje.Tpi,jgn jauhkan diri dri oppa"laju gary bebicara sambil mnutup mukanya drpd makan penmpar sulung jihyo.Tgn jihyo trhenti.sejauh itu rasa brsalahnya.Tapi,jihyo hnya mengusiknya saja dgn mengangkat tgan.
TGan gary dicapainya.Lalu memndang gary
"oppa,takde apalha..Jomlah,kite pegi makan.Perut jihyo dh lAPar.Dengar ni cacing dh bunyi"kata jihyo sambil memegang perUtnya yg dri tdi berkeroncong.gary trkedu.Jihyo tidak marah?.GAry menarik nafas lega..SNapback jihyo di sisinya dicapai lalu mltakannya di atas kepala jihyo.
"ok princess,jom kite pergi mkn.Oppa taknk princess oppa kebulur..Kite dinner kat restoran oppa ye"kata gary sambil trsenyum..Jihyo hnya menganggukkan kepala.
Sesampai di restoran,jihyo terus melepaskan snapback dn masknya.Dia sudah berada di bilik VVIP..Tmpat dimana segelintir saja yg boleh masuk..Bahkan staff gary juga tidak boleh masuk ke sini melainkn chef restoran itu sendri..KErana itu jihyo tidak takut membukanya.Dia sudah selalu mlawat di sini.
"jihyo tunggu sini,oppa masak dulu.Hari ni jihyo makan masaka oppa!"kata gary bersungguh2..Jihyo hnya mengangukkan kepala.Dia akui skill memasak gary jauh lebih baik drinya..Mungkin kerana trlalu sibuk shingga dia tidak ada masa untuk memasak..TMbhan,minatnya trhadap memasak kurang juga.
Jihyo mngambil kotak di dlm begnya..kotak yg berisi jam tgan.Dia ingin mmberinya kepada Gary smpena hari ulang thun perhubungan monday couple.Begitu penting baginya.SepantaS itu masa berlalu.
Jihyo leka membelek jam itu sehinga ketibaan gary.Mata gary trtacap pada kotak ditgan nya lalu segera brtanyA..jihyo trsentak lalu menymbunyikan kotak trsebut..namun,agak lewat kerana gary sudah trlanjur brada dihadapannya..
"Siapa punya tu?.Nk mintk pandangan oppa ke??kalau bnda tu cantik ke tak?"tye gary pelahan.Dia sakit jga mendgr ucapan sndRi..Andai benar,hrapannya yg kian trbina untuk mendmpingi jihyo akan musnah.jihyo trus mengambil tgan gary.Kotak trsebut dibukanya lalu memakaikan seutas jam di tgan gary.gary mengerut dahi..
"cantikkan?pandai jihyo pilh kan?"tye jihyo sambil membelek2 tgan gary.giliran gary pula menygkan muka mongnya sehingga memecah tawa jihyo.
"mong jihyo dh brjangkit dgn oppa ke?.sejak bila tu?"sengaja jihyo mengusik gary
"jihyo,jam ni siapa punye?knapa letak kan tgan oppa!"tye gary.Jihyo hnya selamba mengunyah mkanannya..
"jam ni oppa pnye.JIhyo hadiahkan gune elok2 tau..Jihyo beli dgn penuh kasih syg ni tau!"kata jihyo membuat jntung gary brdegup kencang..bibirnya mengukir senyum lalu menarik jihyo untuk brada di dakapannya.
"knapa bgi kat oppa?.HAri ni special apa?"tye gary lagi.PElukannya diperkemaskan lagi.
"takpe oppa tak ingat..Sbb jihyo ingat hari special ni.Anggap je sbgai tnda terima kasih jihyo sbb sudi jaga jihyo slama ni..Tq!"kata jihyo.Gary menganggukkan kepala lalu meleraikan pelukan..
"ini akn jdi special dinner buat oppa n buat jihyo..Tq jihyo!tq for eveything"kata gary..Meskipun kata2 cinta masih belum bisa terungkap di bibir.Tapi,dia mmasang satu teKAd!dia akan meluah perasaannya.Dia berani menanggung apa2 risiko.Dia ingin memiliki gadis yg brnama SONG JIHYO..Ye!
jihyo lega.Semuanya berjalan seperti yg dirancang!.MEskipun dia sudah mengagak gary mungkn lupa,tapi dia brsyukur..meskipun hubngan mreka complicated n some relay.tapi,dia senang dn dia amat selesa dgnnYa..
Ur'r mine!no?ur'r not mine!.
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
Lãng mạnMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory