Jihyo trbangun awal pagi itu..ENth mengapa!byangan gary slalu di mimpinya..Mungkinkah trlalu rindu!.Jihyo terus mencapai telefonnya.Jihyo mengerut dahi apabila melihat mesej dri haha!.
"semalam dia hntar ni!gary oppa kenpa?"kata jihyo lalu trus mmbuka peti masuk itu.Hatinya berdegup tiba2..Jihyo terasa bgun dri mamainya..Jiwanya sesak tiba2.Mengapa dia tidak mengetahuinya..Beg gary yg ada pdanya terus dicapai..Pada hari dia keluar dri rumah tnpa sengaja dia trbawa beg gary sekali kerna mengira itu adalah beg nya..
"aishh oppa ni mmg suka tau buat jihyo risau!"kata jihyo lalu segera bngun.Dia ingin kerumah gary segera.Dia yg harus mengalah kli ini..Rindu dn bimbangnya semakin meninggi.
Gary ingin mncapai telefonnya..Sakitnya makin terasa!.Dia ingin menelefon gill Dn haha segera!..Namun,sakit belakang yg dialaminya amat menyulitkan tingkahnya!.ubat yg dibawa oleh haha masih belum dimknnya!.akhirnya gary menyerah!dia mmbiarkan saja dirinya jatuh ke permaidani lembut.setitik airmatanya menitis.Htinya meraung
"jihyo,tolong oppa!"itu saja yg boleh dibicarakan..Tnpa sedari,gary pengsan.
Jihyo trsentak mndgr bunyi dentuman kuat di rumah gary..Mask dimukanya terus dibuka!.Ada apa sebenarnya?.Dgn pantas jihyo mmbuka lock rumah lalu terus menuju ke dlm bilik mereka..Beg ditgannya terus trlepas apabila melihat gary trjelepok di lantai.
"oppa!heegun oppa..irona!"kata jihyo dgn nyaring.Bahu gary digoyangnya berkli2 namun tiada reaksi dri llaki itu..airmata jihyo mengalir.Telefon gary terus dicapai dn menelefon jongkook.
"oppa..Tlong dtg sini..Gary oppa!"kata jihyo dgn sedunya.Jongkook bungkam.Detik ini dia masih keluar dgn kwangsoo n haha!.
"knapa dgn gary?jihyo tenang skrang cakap kenapa gary?"kata jongkook.Kwngsoo dn haha terus mmandang Jongkook.
"gary oppa pengsan..panggil doktor oppa!gary oppa sakit..Tolonglah!"kata jihyo dgn tangis..Dia menyesal!bnar2 menyesal..dgn kudrat yg ada,jihyo brjaya meletakan gary di atas katil.JIhyo terus menuju ke dapur dn mengambil kain basah..Melihat gary yg masih belum sedar mmbuatnya takut..Jemari gary terus digenggam erat sambil menciumnya.
"oppa bgunlha!jihyo minta maaf!.."kata jihyo..KEtika itu gill tiba di rumah!.Jihyo mengesat airmatanya dn meluru ke arah gill.
"gill oppa bgunkan oppa skrang!..Dia taknk bgun..Tolonglah oppa!"kata jihyo smbil mmegang lengan gill.baru kali pertama dia melihat gary pengsan..lelaki ini bnar2 dlm kesakitan.
"sabar jihyo.Nnti doktor dtg!"kata gill..Gary tidak boleh dibawa ke hospital skrang dgn jihyo ada di sisi..
Pasti menjadi big hits nnti..pastinya lelaki itu marah jika gill melakukannya.Dlm keadaan sakit pun masih memikirkan keadaan kekasihnYa..Gill bena2 tidak memahaminya."jihyo ok ke skrang!makan jom!"kata haha.Jihyo hnya mengeleng lemah.TGan gary masih digenggam erat olehnya.Mujurlah jongkook mmbawa abangnya ke sini dn merawat gary..kerana bdannya trlalu panas mnyebabkn lelaki itu pengsan..
"kite batalkan fanmeeting tu bleh tak?gary oppa tak boleh naik flight lgi!belakng dia sakit"kata jihyo dgn lemah.
"tk boleh jihyo..kite kena teruskn.Nnti oppa ckap kat penganjur klau kena rehatkan gary dulu!"kata jaesuk.Semua ahli rm telah berkumpul..
"noona mkan jom..mknan dh smpai kat luar..Nnti gary hyung sdar!jgn risau sgt!"kata kwangsoo.
"makanlah korang..Nnti kalau oppa sdar..takde org macm mna..noona tak lapar!"kata jihyo..Hilang terus seleranya..Airmatanya menglir..Ini semua salahnYa.Jika dia tidak trtukar beg..Jika dia awal mmbaca msej haha dn jika dia tidak bergaduh,hal ini pasti tidak trjadi.
"semua ni bukan salah jihyo.Bnda dh nk jadi..Dh,jgn nngis!"kata sukjin seakan mngetahui isi hati jihyo.
gary mmbuka matanya perlahan2.ada apa sebenarnya?.dia tidak bisa brgerak bebas kerna tgannya brsambung dgn mesin.Jihyo memandangnya SMbil trsenyum..Jihyo?aku tidak bermimpi kah?
"gaduh sikit pastu nk tinggalkan jiHyo..Knapa jahat sgt kat jihyo?.oppa buat jihyo panik tau tak?.SMpai hati buat jihyo mcm ni!"kata jihyo smbil menangis..MAkin nyaring sedunya seperti anak kecil!.Gary mmndngnya lantas meraih gadis itu dipelukannya..
"sorry!sorry sbb buat jihyo risau!"kata gary.namun,jihyo makin galak menangisnya.Pelukan gary dibalsnya..Dia benar2 panik tdi..Kepala terus dibenamkan di leher gary..lama mereka seperti itu untuk meredakan sedu jihyo.
Jihyo melepaskan pelukan setelah benar2 tenang"sakit lagi ke?"tanya jihyo..Gary trsenyum lalu mengelengkan kepala..
"dha tak skit dh..Separuh dri oppa dh balik!"kata gary..Jihyo menampar lembut bahunya..AIrmata dikesat.
"ingat lawak ke?tak lawak lha.Jgn buat mcm tu..Jihyo takut.Sorry oppa!"kata jihyo lagi.Dia benar2 memohon maaf..TGan gary dikucupnya berkli2 sbgai tanda mminta maaf!.GAry memegang wajahnya lalu mengesat airmata jihyo.
"yeobo dgr sini,oppa ok je! jgn mcm ni.Oppa minta maaf sbb buat jihyo risau!"kata gary Sebelum kembali memeluk jihyo Buat kali kedua.
semua mmber rm sudah pulang!.Seongmun jua sudh pulang selepas menghantar makanan masakan ommanya.Ommanya juga risau sbaik saja mengetahui gary sakit.Krna itulah dia mnyuruh seongmun mnghantar mkanan!.
"ye omma!gary Ok.Jgan risau!jihyo ada jaga gary kat sini..jumpa nnti!syg omma sgt2"kata gary sbelum menamatkan perbualan bersama ibunya.Wanita itu telah dikhabarkan oleh jihyo tdi..JIhyo trsenyum lalu masuk ke bilik dgn mmbawa makanan.
"ok,skrang makan sebelum makan ubat!.Ok kaja,my boy!"kata jihyo smbil meletakkan kain di baju gary.GAry hnya ketawa!
"jihyo-ah oppa bukan budak keciklah.oppa boleh ambik sndiri!"kata gary cuba untuk bgun.Nmun sakit belakangnya masih ada.Mujurlah jihyo menghentikan segalanya.
"nk pergi mana tu.Nk jihyo call omma oppa ke?jihyo akan ckap yg ank manja dia ni tak mkn ubat pastu degil.Tak nk dgr cakap! nak ke jihyo call sekrang?"kata jihyo cuba mngmbil telefon gary.
"ah jihyo-ah hajima!araseo"kata gary.Jihyo trsenyum.
"gud boy..Kita makn sma2 ye.omma jihyo yg masak!"kata jihyo.GAry trsenyum lalu menganggukkan kepala..
"kadang2 oppa suka sakit..Ini je masa jihyo suap oppa!manjakan oppa!suka sgt!"kata gary sbaik saja mreka selesai makn..
"jgn ckp macm tulha.Kalau oppa skit,siapa yg jaga jihyo nnti.?.."kata jihyo sebelum kluar sebentar mmbawa bekas makanan yg kotor.Selang bberapa minit dia tiba lagi dn membantu gary untuk baring sblum dia turut baring di sisi gary smbil memeluk lelaki itu.
"tq yeobo sbb jga oppa!love u so much.."kata gary smbil mencium dahi jihyo..Jihyo menganggukkn kepala.!
"oppa sorry sbb jihyo,oppa jdi mcm ni..JIhyo iku je kptusan oppa selepas ni..asal oppa jnji,jgan buat jihyo panik agi..BLeh?"kata jihyo.Dia sudah bersedia untuk terima saja keputusan gary.BAginya,gary adalah prioritynya kini.Hal yg berlaku hari ini cukup mmbuat dia terasa cemas saja.
"ok yeobo!tidur jom..oppa mngantuK..ubat apalah jihyo bgi tu!"kata gary smbil trsenyum.
"mcm budak2!"kata jihyo sebelum tdur di dada gary mlm itu.
"maafkan oppa jihyo!oppa dh fikir masak2.Kita kena tangguhkN dulu..ketahuilah jihyo,oppa buat semua ni untuk jihyo..we need to happy no,we need to success!"bisik hati kecil gary
YOU ARE READING
Halyang couple turn on!
RomanceMy pure fanfiction based on my imagination bout them..I hope u enjoy it.. always pray tht they will meant together...Love gaejihyo so much..Mc shipper!.. #basedonmaowntheory