Deel 19

107 10 4
                                    

Pov Delano
Het is alweer woensdag en vandaag starten we met de chemo. Ik was al vroeg op want om 08:00 uur starten we met de chemo tot 12:00 uur. Ilse heeft net al mijn kleren uit de kast gehaald en in de tassen gedaan. Ik ben even voor 10 minuutjes van alle medicatie omdat ik nu naar de afdeling oncologie word gebracht. Als ik van alle slangetjes word verlost, ga ik nu naar de andere afdeling. Als ik de kamer in kom zie ik dat er twee bedden staan. "Moet ik een kamer delen?" Vraag ik aan dr Manning. "Ja, je krijgt een kamergenootje" zegt ze. Ik knik. "Mag ik in het bed bij het raam" vraag ik. "Jahoor" zegt ze. Ik ga op mijn bed zitten en kijk uit het raam. Ik heb uitzicht op het bos. Dus veel bijzonders valt er niet te zien. "Met wie moet ik de kamer delen?" Vraag ik. "Een meisje genaamd Lisa en ze is 13 jaar, net zo oud als jij. "Ik word bijna 14" zeg ik. "Dan kan het prima toch?" Zegt ze. Ik knik.

Pov Ilse
Delano is al een uur aangesloten aan de chemo. Dus nog 3 uur te gaan. Hij moet dan wel in het ziekenhuis blijven. Als hij verder niet gewond was, had hij gewoon mee naar huis gemogen. Vanavond slaap ik thuis bij de andere kinderen. Delano slaapt dan een nachtje alleen. Natuurlijk voel ik me daar weer heel vervelend over. Ik heb het al aan delano gevraagt en die vond het geen probleem. De artsen zijde ook al dat het eigenlijk het beste was als de ouders gewoon thuis slapen. Als het nou echt heel slecht ging was ik natuurlijk gebleven. Maar het gaat zelfs best goed! Hij hersteld super van het ongeluk.

Pov Delano
Het is 13:00 uur. Dat betekend dat ik al een uur van de chemo af ben. Ik begin me nu pas misselijk te voelen. Terwijl de artsen zijde dat ik er waarschijnlijk de eerste keer nog geen last van zou hebben. Nou mooi wel dus... Dr manning hoeft vanacht niet te werken. Als het goed is Dr Reid wel. Dr reid zei dat mijn kamer genoot waarschijnlijk rond een uur of 5 komt. Ze had vandaag geen chemo. Lisa begint normaal op de zelfde dag als mij. Vandaag werd er een uitzondering gemaakt voor haar.

Ik zit hier al 3 uur lang samen met Ilse, Bart en de rest. Ik heb echt even geen zin meer in hun. Ik wil gewoon even alleen zijn. "Willen jullie als je blieft gaan?" Vraag ik. "Waar komt dat in eens vandaan" vraagt Bart. "Ik voel me gewoon niet zo lekker en het is hier zo druk, ik vind het echt heel fijn dat jullie er zijn maar ik voel me gewoon beroerd" zeg ik. Bart knikt. Hij zegt nog iets en gaat dan samen met Sven, Tess, laura en logan weer naar huis.

Happy Family 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu