Falling In Love (3)

1.7K 52 8
                                    

Na schooltijd vroeg Bella of ik nog even met haar en Jessy kwam uithangen. Ik vond het goed want ik had toch niks beters te doen na school. Dus ben ik met ze meegegaan naar Bella's huis. Het is een zomerse dag dus we zitten buiten in de tuin van Bella.

"Dus, jij en Alex hè?" zegt Jessy terwijl ze Bella aankijkt. Ze begint meteen te giechelen. "Ja, ik kan het nog steeds niet geloven dat hij me heeft uitgevraagd!" zegt ze met een grote lach op haar gezicht.

"Yep, dankzij mij," zeg ik wijzend naar mezelf.

"Ik kan je niet genoeg bedanken Megan!" zegt Bella blij.

Ik lach naar haar. Ik ben blij voor haar dat ze eindelijk met Alex op date gaat. Je wil niet weten hoe lang ze hier al op heeft gewacht. En hoelang ik al naar haar moest luisteren over hoe leuk ze Alex vindt.. Pff, daar word je soms wel moe van.

Terwijl ik een slok neem van mijn ice tea voel ik opeens mijn mobiel trillen. Ik kijk op als ik zie dat het een berichtje is van Jason.

Jason: Morgen, jij en ik, date. 7 uur sta ik bij je huis ;)

"Wat is er?" vraagt Bella als ze ziet dat ik naar mijn mobiel kijk.

"Jason vroeg me net mee uit, nouja.. Hij vroeg me niet mee uit, ik denk dat hij dat al heeft besloten."

Dat had ik niet verwacht. Meestal flirt Jason alleen met me, maar een date is weer iets anders.. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Hij laat me niet eens antwoorden of ik wel wil! Maar ik weet wel hoe Jason is. Hij kent geen nee. Als ik hem terugstuur dat ik niet wil staat hij morgen toch wel voor de deur..

"Oh my god! We kunnen op dubbeldate!" zegt Bella enthousiast.

"Bella, stop."

"Oh kom op, ik weet hoe je naar hem kijkt Megan. Stiekem vind je hem wel leuk."

Oke, dus ze ziet aan mij of ik Jason leuk vind? Misschien heeft ze gelijk, misschien niet. Maar ik weet niet of ik wel een date wil met Jason. Hij is knap ja, maar of ik verder iets voor hem voel? Ik weet het niet..

"Ik moet toegeven, hij ziet er best goed uit ja. Maar of ik hem leuk vind? Dat weet ik niet.. En sowieso ga ik niet op dubbeldate. Ik wil jullie date niet verpesten," zeg ik.

"Oke, maar ga gewoon op één date met hem. Misschien wordt het wel leuk!"

"Hmm.. Wat vind jij Jessy?"

"Oh ik?" zegt Jessy verbaasd. Ze denkt even na en komt dan met een antwoord. "Uhm, ik denk dat Bella gelijk heeft. Misschien wordt het wel wat tussen jou en Jason. Je weet het nooit als je het niet probeert."

Wow. Zelfs Jessy wil dat ik met Jason uitga. Dat wil wat zeggen.

"Dus jullie zeggen dat ik met hem op date moet gaan.." zeg ik twijfelend.

Ze knikken allebei.

Ik zucht. Misschien moet ik het maar eens proberen dan. "Oke," zeg ik. "Waarom ook niet."

Bella reageert zoals altijd weer enthousiast en Jessy heeft alleen een klein lachje op haar gezicht. En ik.. Heb dus een date met Jason. Is het niet toevallig dat hij me meteen uitvraagt nadat Alex Bella heeft uitgevraagd? Dat is best raar eigenlijk. Aangezien hij me nog nooit mee op date heeft genomen. Nu Alex een keer iemand uitvraagt, doet hij het ook meteen.

Als ik kijk op mijn horloge denk ik dat het wel weer eens tijd wordt om te gaan. "Ik moet gaan, het wordt laat," zeg ik terwijl ik opsta van mijn stoel. Ik pak mijn glas en loop naar binnen en zet mijn glas ergens neer in de keuken. Bella en Jessy volgen me en lopen dan mee naar de voordeur.

Jessy blijft bij Bella slapen vandaag dus zij hoeft niet weg. Morgen hoeven we toch niet naar school, want dan is het zaterdag. En dan is ook mijn date.. Ik weet nog steeds niet of ik daar wel blij mee moet zijn.

"Doeg," zeg ik tegen ze terwijl ik op mijn fiets stap. Ik kijk nog even hoe ze me uitzwaaien en dan fiets ik weg.

Eenmaal aangekomen bij mijn huis gooi ik mijn fiets weer ergens neer en loop naar binnen. Ik had even geen zin om mijn fiets in de schuur te doen.

"Wat eten we?" vraag ik als ik een lekkere geur ruik die van de keuken afkomt.

"Ik maak hete kip met rijst," zegt mijn moeder vanuit de keuken.

Ik loop naar mijn moeder toe in de keuken en bekijk het eten. "Ziet er goed uit ma," zeg ik. Nu heb ik echt honger.

"Het is bijna klaar, ga maar vast je broer en je vader roepen."

Ik knik en doe wat ze zegt. Onderaan de trap roep ik naar ze en in een paar minuten zijn ze beneden.

Ik dek de tafel ondertussen terwijl mijn vader en broer zijn gaan zitten. Dan komt mijn moeder eraan en zet het eten op tafel.
Als we allemaal zitten en hebben opgeschept beginnen we aan het eten. Het is zoals altijd weer heerlijk. Wat ben ik blij dat ik een moeder heb die goed kan koken.

"Dus hoe was het op school kinders?" vraagt mijn vader geïnteresseerd. "Goed," antwoord ik. "Mwah," zegt mijn broer. "Saai zoals altijd."

Het gesprek valt al meteen weer stil. Maar ja, wie wil er nou over school praten. Er gebeurt nooit wat op school. Nou ja, dingen die niet met school hebben te maken zoals Alex die Bella heeft uitgevraagd. Maar zulke dingen vertel ik mijn ouders niet.

Na het eten ruim ik mijn bord op en loop ik naar boven. Ik zet mijn computer aan en ga op Facebook, Twitter en Youtube. Het gewoonlijke social media waar ik altijd op zit. Na een paar uur op het internet te hebben gezeten word je wel moe.
Het wordt ook al laat dus wordt het tijd om me maar klaar te maken om te gaan slapen. Als ik net de lamp heb uitgedaan hoor ik mijn mobiel trillen op mijn nachtkastje.

Alex: Hoorde dat je morgen een date hebt met Jason. Is het waar?

Ik typ snel een berichtje terug.

Megan: Blijkbaar.

Al snel krijg ik weer een bericht.

Alex: Doe het niet.

Waar slaat dat nou op? Hoezo zou ik het niet doen.. Jason is toch zijn vriend? Al snel begint er een gesprek via de sms.

Megan: Waarom niet?

Alex: Het is Jason. Het voelt gewoon niet goed als je met hem gaat. Ik wil niet dat je wordt gekwetst.

Megan: Dat is lief van je, maar ik red me wel. Het is maar een date. Slaap lekker Alex.

Ik leg mijn mobiel weer weg en doe de dekens over me heen. Ik had geen zin om nog een discussie met hem aan te gaan. Vooral omdat ik moe ben en wil gaan slapen. Ik snap dat Alex bezorgd is, maar ik weet dat Jason me niet gaat kwetsen. Hij kan misschien wel een flirt zijn, maar ik weet dat hij een goed hart heeft, al laat hij dat soms niet zien.

~
De volgende ochtend word ik geschrokken wakker. Ik kijk naar de tijd. Het is 09:00 's ochtends. Ik sta snel op en ren naar de badkamer. Wacht eens even. Het is zaterdag.. Opgelucht haal ik adem. Ik dacht dat het een schooldag was. Pff.. Waar zit ik met mijn hoofd?

Snel loop ik mijn kamer in en ga weer in mijn bed liggen. Waarschijnlijk kan ik nu niet meer in slaap komen.. Dan bedenk ik me iets. Oh my god, vanavond heb ik die date met Jason! Ik heb het me eigenlijk helemaal niet beseft.

Wat moet ik vanavond aan? Hoe moet ik me gedragen? Ik ga hem niet laten merken dat ik hem misschien toch wel leuk vind.. Ik gedraag me zoals gewoonlijk, niets van hem willen. Yep, dat werkt wel voor mij. Ik snap niet dat hij niet allang heeft opgegeven bij mij. Ookal doe ik gemeen tegen hem, hij wil me nog steeds..

"Zusje van me! Wat hoor ik nou?" zegt een stem in mijn kamer. Snel word ik uit mijn gedachtes gehaald en draai ik me om naar mijn broer die naast mijn bed staat.

"Wat?" zeg ik geïrriteerd.

"Heb jij een date met Jason?!" zegt hij aanvallend.

Ik schrik er even van. Hoe weet mijn broer dat nou?

"Sam. Van wie heb je dat gehoord?"

"Doet er niet toe. Maar je gaat niet uit met hem."

"Euh, en sinds wanneer beslis jij dat?"

"Megan. Je kent Jason toch. Hij heeft veel meisjes gehad, en blijkbaar eindigde het altijd slecht. Anders had hij nu nog een vriendin! Hij is een player zeg ik je."

Ik word boos op mijn broer. Waarom moet hij ermee bemoeien? En ja, het klopt dat Jason met veel meisjes heeft gehad, maar maakt dat hem meteen een player? Hij kent hem niet eens!

"Uit mijn kamer," zeg ik boos.

"Maar-" "Nee. Ga, nu."

Hij loopt weg en doet de deur hard dicht. Pff, wat heeft iedereen er opeens op tegen dat ik een date met Jason heb? Zo slecht kan het toch niet zijn. Als hij één keer wat fouts doet, ben ik meteen weg bij hem hoor. Ik weet wat ik doe en ik blijf bij mijn beslissing om met hem uit te gaan. In ieder geval staan Bella en Jessy wel achter mijn besluit. Zij waren ten slotte degene die me hebben overgehaald.
---------------------------------------

Heeeyaaa, al 50 reads! Hihi, dankjullie wel voor het lezen van mijn boek!
X Alyssa

Falling In LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu