Toprağı arayan köyden Huseyin (45 yaşında) dir.
Tprk : Buyur Hüseyin abi
Hüseyin : Toprak evladum. Sizin küçük paci Defne varya. ( Defne adı geçtiği icin Toprak hoparlöre alır )
Tprk : Evet abi var öyle bi kızımız.
Huseyin : O buradadadur fakat tek de değildur Toprak. Yanında bi uşak vardur. Gelsenuz iyi olur.
Tprk : Nee bi uşak mı var ? Bir dakika abi ben arıyacam seni.
Toprak etrafına bakar.
Tprk : Ademde burada olduğuna göre bu kız kimle gitti lan ? Ulan Defne ulan Defne
Yln : Ohaa noluyo
Çnr : Yok devenin nalı
Plt : Bi susun da gidelum gerçeği gorelum. Defne yapmaz öyle bişey.
Yln : Bencede Polat haklı kızları da alalım hemen Trabzona gidelim.
Tprk : Sadece Leyla ile Yeşimi alalım. Evde biri kalsın. Hadi çıkalım kızlara haber verin.
Yalın Yeşimi arar.
Yşm : Abi buldunuz mu ?
Yln : Bulduk abicim. Leylaya de hazırlanın Trabzona gidiyoruz. Sadece ikiniz. Çabuk olun.
Barutçu Apartmanı
Yşm : Kız Leyloş hazırlan Trabzona gidiyoruz çabuk.
Lyl : Harp mı çıktı Ayol nereye.
Yşm : Defneyi almaya hadii
Lyl : Tamam tamam
Hemen hazırlanır ve erkekleri beklerler. Onlarda gelince giderler.
Trabzon Köy
Okn : Ben banyodayım.
Dfn : Tamam kuzen bende erik ağacı basmaya gidiyorum.
Okn : Bu huyundan hiç vazgeçmicen dimi ? İyi git hadi.
Defne erik ağacına çıkmıştır. Erik toplamıştır. Eve gelmiştir.
Dfn : Kuzeeenn bak ne kadar topladım. Kuzen nerdesin... Samanlıktan ses mı geliyor? Dur bi bakayım.
Defne samanlığa iner. Yerde suratı kan içinde Okan'ı görür.
Dfn : Sana ne oldu böyle? İyi misin ? Lan Civa sen yaptın dimi ? Bu öküz seni mi tepti ? Dur bekle evden ilk yardım çantasını getireyim.
Defne hemen koşarak eve gider ve hemen çantayı getirir. Okanın yanına oturur. Kaşına pansuman yapar. Defne kendini tutamaz ve kahkaha patlatır.
Dfn : Puahahahxhca gözümden yaş geliyo ahahsxjc nasıl tepti seni hahzhhcjcf
O sırada İstanbuldakiler gelmiştir. Tam eve gireceklerdi ki Samanlıktan sesler gelir. Samanlığın kapısını açarlar. Defne ve yanında bir adamı görürler.
Dfn : Senin canın çok mu acıdı. Puhahshx Ayy ama ben sana kıyamam. Ufff ( sonra ciddiyetini bozar ) puahahsxc
Okn : Gülmen hiç değişmemiş fıstık. ( Defneye sarılır. )
Okan Defneye sarılınca kapıda ağzı beş karış açık Toprağı görür ( Okan Toprağı , Çınar'ı , Polat , ı tanir ama onlar Okan'ı tanımaz. Yani isim olarak tanıyorlar ama yüzünü falan hatırlamıyorlar )
Okn : Kapıda gördüğümü sende görüyon mu ?
Defne arkasını döner. Karşısında abilerini , yengelerini ve kocasını görür.