Het Begin

15 1 0
                                    

Ik werkte elke dag in te tuin van meneer en mevrouw Lederdem.

Het waren rijke mensen met een vorstelijke achtergrond, vandaar het enorme huis met tuin en zwembad.

Ik deed de tuin en Bennie het zwembad.

Het was rustig hier. Na alles kon ik de drukte van Amsterdam niet meer aan en ben ik hier opnieuw begonnen.

Ik leef niet heel ver van het huis van Mr. en Mvr. Lederdem, een paar kilometer maar. Nog een paar kilometer verder woonde Bennie met zijn hond Flint.

Bennie deed wel meerdere zwembaden in deze omstreek en was altijd vrolijk. Volgens mij is hij alleen serieus tegen Flint, Flint was zijn alles.

Ik zag Bennie maar een paar keer per maand, maar hij heeft zichzelf ervan overtuigd dat wij een hele goede sterke band hebben.

Verder zijn er geen echte mensen meer waarmee ik om ga. Althans dat vinden anderen. Ik had altijd nog Julian, Mic en Vic.

Mic (eigenlijk Mike) was een vriend van Bennie, volgens mij. Ik wist het niet zeker omdat hij nog al moeilijk te begrijpen is, hij is nog steeds na al die tijd in de war.

Vic is een afkorting voor Victoria, ze heeft bij me op de middelbare school gezeten, ze is een vriendin van me. We waren heel erg close geworden in het laatste jaar van de middelbare. Ik was nooit alleen in mijn huisje, er was altijd wel iemand.

"Cherry! Wat do je?" Bennie stond achter me met een big smile.

"Dat zie je toch, onkruit ertussen uit trekken. En noem me niet zo, het lijkt helemaal niet op mijn naam!"

Bennie begon zoals gewoonlijk meteen te zeuren. "Maar iedereen moet een bijnaam hebben en... je werkt met planten."

Hij stond als een klein kind om me heen te springen en zijn korte donkerblonde haar wipte mee in zijn ritme

.Ik gaf het voor de zoveelste keer op. Het was zinloos om deze idioot ookmaar van iets te overtuigen.

"Cherry je ziet er een beetje ziekjes uit."

"Slecht geslapen."

Ik liep naar het volgende bloemperk om zijn verdere vragen te ontlopen. Ik had namelijk niet echt meer gelsapen na die droom. Er was iets met Julian aan de hand, maar ik kon mijn vinger er niet op leggen. Niet alleen dat, ik miste zelfs zijn engerie, het was nergens meer te bespeuren. Het leek alsof hij ook een deel van mijn energie had meegenomen.

Ik bedacht elke mogelijke mogelijkheid, ook al wist ik dat ik mijn energie in hem had gestopt zodat ik hem nog kon zien en spreken.

"Cherry, waarom luister je nou nooit. Je bent altijd in gedachten."

Bennie zat recht voor me op zijn hurken en ik schrok me kapot waardoor ik achterover kukelde. Ik zuchte nog een keer diep en bleef liggen. Het bleef even rustig totdat Bennie naast me neer plofte.

"Er is iets mis met hem." Hoorde ik Mic zacht zeggen.

"Wat zit je dwars Ben?"

Ik hoorde een snik, hij huilde zachtjes. "Het is precies twee jaar geleden." Het snikken werd erger en hij haalde luid zijn neus op.

"Wat?" ik hoorde iemand anders een zucht vrijlaten.

"Troost hem, als je blieft. Zeg maar dat ik over hem waak"

"Mic waakt over je Ben. Hij houd veel van je. Ik weet dat het hem spijt, ookal weet ik niet wat er gebeurd is."

Het snikken stopte abrubt. Bennie ging overeind zitten en keek me aan op een onbeschrijvelijke manier.

"Mic is dood Cherry! Dood! Hij IS er niet meer!"

Ik had Bennie nog nooit zo overstuur gezien, maar ik werd er pissig van.

"Waarom hou je hem dan hier!?! Ze zijn allemaal dood!! We gaan allemaal dood, allemaal Bennie! Maar mensen zoals jij houden ze hier, laat het gaan!"

Boos liep ik de tuin uit. Bennie was overstuur en zat verslagen nog voor het bloemperkje.

Ik was boos, verdrietig, pissig, bang en nog veel meer. Ik wist dat ik het recht niet had om dit tegen Bennie te zeggen, maar na vanacht was ik gewoon van slag.

_____________________________________________

Yo people

Foto: Bennie - Brett Davern

Ik weet dat mijn Nederlands (en Engels) niet al te best is, dus alvast sorry daarvoor en het zal waarschijnlijk nooit veranderen, just so you know. (alsjeblieft geen grammernatie)

Verder moet ik zeggen dat dit voor mij echt helemaal nieuw is en als ik er geen bal van kan, dan is dat wel te begrijpen want ik wil alle kanten op met mijn crazy ideas.

Dit was nog maar het begin om in te komen, maar ik beloof je dat het spannender word, just you wait!

Leven (On Hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu