Ulterior Motief

4 0 0
                                    

Nadat we Daniël in ze’n eentje hadden achtergelaten en de spullen in de auto hadden geladen gingen we naar ‘the shopping area’.

Het was niet zo ver, maar de stille awekward rit ernaar toe leek wel eeuwig door te gaan.

Miles keek nors en boos naar de weg en ik zat hulpeloos naast hem. Ik was opgelucht toen we eindelijk een plekje hadden gevonden om de auto te parkeren en ik eindelijk uit de auto kon springen.

Er waren genoeg winkel om kleding te kopen en Vic was meteen verschenen en schreeuwde zo wat mijn oren van mijn hoofd.

Vic dirigeerde me de volgens haar beste winkels in en zocht mijn kleding uit.

Miles die nog steeds nors keek, slenterde achter me aan winkel in en winkel uit. Hij was met zijn gedachten heel ergens anders en ik dacht niet dat mijn nieuwe kleding telkens aan hem showen hem veel happier zou maken, wat Vic pure onzin vond.

Pas toen Vic de lingerie winkel in wou gaan, leek Miles door te hebben wat we ook al weer aan het doen waren.

“Misschien moet je deze winkel maar even overslaan.”

Er verscheen gelukkig weer een lach op zijn gezicht.

“Ik vind het niet erg hoor.”

“Jij misschien niet, maar ik wel.” Zei ik wat verlegen.

Miles lachte en maakte aanstalte om weg te lopen toen hij zich nog even omdraaide. “Wel iets sexy’s kopen hè?” En hij liep weer door.

Mijn gezicht voelde meteen heet aan en met een rood hoofd liep ik de winkel in.

Vic, moest natuurlijk de meest clicé lingerie uitzoeken en wou dat ik dingen met tijgerprint ging pakken. Dat was niet echt mijn stijl en voor het eerst was ik blij dat niemand anders haar kon zien.

Ik pakte vrij neutrale settjes in een aantal kleuren en paste ze nog snel even.

“Als je dat wilt kopen, moet je op ze’n minst een sexy pyjama kopen. Ander ga ik de hele tijd aan je kop zeuren hoor! En ik mag hem uitkiezen!”

Natuurlijk kwam ze met iets aanlopen wat veel te ver over mijn comfort grens ging. Gelukkig kon ik met haar afspreken om een van mijn neutrale settjes terug te zetten voor een die wat meer sexy was en dan een minder sexy pyjama.

Miles had zijn creditcard aan me gegeven en daarme rekende ik dus ook af. Het voelde wel een beetje alsof ik hem van zijn geld aan het beroven was.

Toe ik uit de winkel kwam zag ik dat Miles me stond op wachten. Hij had zelf ook plastictasjes vast van een of andere winkel.

“Ik denk dat ik wel klaar ben, moet jij nog ergens naar toe?”

“Ja, ik moet nog even langs mijn winkel.”

“Je hebt een winkel?”

Miles lachte en wenkte dat ik mee moest komen. “Is dat zo moeilijk voor te stellen?”

“Ja, een beetje wel ja. Wat voor soort winkel.”

“You shall see.”

We liepen de hele straat af en gingen de hoek af. We waren nog steeds in het winkel gebied, maar er waren er wel een stuk minder dan verderop.

Miles stopte voor een winkel deur en stak een sleutel in het slot.

Ik kon het bijna niet geloven dat deze winkel van hem was. Het was een juwelier. De winkel was niet groot, bijna klein en er lagen een aantal prachtig gedetaileerde sieraden in fritrienes.

“Dit zag ik echt  niet aankomen.”

“Dat zegt iedereen, maar geloof het maar. Ik repareer sieraden en maak ze zelf. Alle sieraden in de winkel heb ik zelf gemaakt. Believe it or not.”

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 24, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Leven (On Hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu