2. WHAT?!

92 5 2
                                    

•TINDRAS perspektiv•
Jag vaknade upp i mitt stora rosa rum. Jag hörde hur det knackade på dörren.
"Kom in!" Sa jag högt och slängde mej bakåt i sängen. Paul öppnade försiktigt dörren.
"Godmorgon sistar!" Sa han glatt (bild på Paul, inte jätte bra bild👆🏼)
"Jag gillar din svengelska." Sa jag och flinade.
"Jag har varit för mycket utomlands, engelskan tar över." Sa han och skrattade o satte sej på min sängkant.
"Haha." Sa jag ironiskt.
"Du.." Sa han och satte sej bekvämare i min säng.
Jag nickade.
"Vi i familjen tycker du är lite för gammal för att bo hemma, jag menar du tog studenten igår! Grattis, men du ska flytta hemifrån." Sa han och gjorde jazzhänder.
"Jaså? Vart? Med vilka?" Sa jag snabbt.
"Ja. Stockholm. Emmie, Malva och Natta." Sa han och log stort.
"WHAT?! Drömmer jag eller?!" Sa jag och ställde mej upp i sängen och hoppade.
Paul bara skrattade.
"Omg tack så mycket!" Sa jag och satte mej ner och kramade om honom.
"Vad som helst för dej sistar." Sa han och log stort.
"När ska jag börja packa?!" Sa jag högt.
"Ehh... Nu! Börja packa nu!" Sa han och skrattade.
"Okej!!" Sa jag och hämtade flyttkartonger.
•MALVAS perspektiv•
Jag tog kläder i två kartonger, smink i en, saker i tre, och så bar vi ut sängen, skrivbordet och andra stora saker till flyktbilen som redan hade hämtat saker hos Emmie och Natta.
När vi hade packat ut allt så satte jag mej i tv rummet med mobilen.
"Fuck.." Mumlade jag, jag såg en bild på Ogge och hans flickvän, alltså Ogge i The Fooo Conspiracy. Jag tror det är hans flickvän..
"Kommer sakna dej gumman." Sa mamma bakom mej.
Jag vände huvudet hastigt om.
"Kommer väll sakna dej med mamma." Sa jag och skrålade på mobilen.
"Kom." Sa mamma och räckte ut sina armar.
Jag la ner mobilen och kramade om henne.
•NATTAS perspektiv•
Jag kollade igenom instagram, tills jag stannade på ett foto som Omar lagt ut på hans flickvän Amanda. Det var en bild på han och henne och under fotot stod det: Happy birthday to my baby girl <3
Jag skrålade förbi fotot utan att gilla det. Och så kom jag och tänka på att vi snart ska till Stockholm!
Jag gick ut i köket o h tog ett päron.
"Late nights, Summer love.." Mumlade jag och satte på tv:n.
EMMIES perspektiv•
Jag gick förbi den tomma fotbolls planen, vad ska hända med mej och William när jag flyttar till Stockholm? Distans förhållande? Gud vad jobbigt.
Jag sparkade på en sten och gick långsamt framåt. Ska jag lämna detta underbara ställe..? Efter att ha bott har i nästan 17 år.. Men det kanske bara är bra, jag menar jag har typ bara sett Jönköping i hela mitt liv, så att uppleva Stockholm kommer bli spännande.
Hoppas jag...
TINDRAS perspektiv
"Ett, två, tre!" Sa jag och jag satte mej på resväska medan Paul försökte stänga den.
"Tindra, du har för mycket kläder.." Sa han och suckade.
"De andra tre gick ju att stänga." Sa jag och skrattade.
"Ja.. Men.." Sa han långt.
"Men.. Försök igen!" Sa jag och la mej ner och tryckte på väskan, medan Paul stängde den.
"Det gick ju bra!" Sa jag och hoppade av väskan.
5 TIMMAR SENARE•
•Allas perspektiv•
Nu var det dags, nu ska vi alla fem åka till Stockholm! Einar körde, Malva satt bredvid Einar där framme. Och längst åt höger där bak satt Emmie, i mitten satt Tindra, och åt vänster satt Natta. Vi alla där bak satt och lyssnade på musik. Medan Einar och Malva satt och pratade och åt godis.
Efter typ 2 timmars bilresa stannade vi utanför MC. Vi åt sedan fortsatte vi att åka mot Stockholm.
------------------------------
Det var andra kapitlet! Hoppas du gillade det!
Försöker uppdatera varje dag 🐷

Stay BLUE 🐳💙

Vilka är de?Where stories live. Discover now