•NATTAS perspektiv•
Jag vaknade hastigt av att något surrade i mitt öra. Jag satte mej upp, jag låg i soffan, på Malvas fötter och Emmie låg på golvet som en boll och Tindra satt upp och sov i fåtöljen. Och vår altandörr var öppen, och sedan var våra glasdörrar i altanen öppna. Asså wtf? Jag reste mej långsamt och gick ut och stängde glasdörrarna sedan gick jag till köket och tog med mej lite frukost grejer (tex mat, dricka, du fattar?). Jag ställde allt på altanbordet och hämtade tallrikar, glas och bestick.
"DET ÄR FRUKOST!" Ropade jag och stod typ 3 meter ifrån soffan där tre låg. Alla hoppade till lite.
"Asså vafan Natta.." Mumlade typ alla.
Jag log nöjt och gick ut till altanen och satte mej. Först ut kom Tindra sedan Malva och sist kom Emmie.
De satte sej på varsin stol.
"Händerna i knät... Varsågod och ät!" Sa jag och alla började äta.
"Vilka är taggade tills på måndag?" Frågade jag sedan.
Alla tre såg ut som zombies.
"Ser det ut som vi är taggade?" Frågade Emmie och tuggade sin macka långsamt.
"Inte jätte." Sa jag och skrattade lätt.
"Ah, tack för frukosten Nattis." Sa Malva och ställde sej upp.
"Vart ska du?" Frågade Natta.
"Jag ska snart jobba." Sa Malva och skrattade.
"Juste." Sa Natta.
"Men det är ju lördag!" Sa Emmie och kollade konstigt på Malva.
"Men min chef vill att jag jobbar idag." Sa Malva bestämt och tog sin tallrik och gick iväg.
"Oj.. Dålig dag idag kanske?" Frågade Tindra.
"Ne, tror inte det.. Tror bara hon blev lite sur." Sa Natta och började plocka in maten.
"Emmie.. Jag drömde en jätte konstig dröm för ganska länge sen.." Sa Tindra. Plötsligt knackade det på dörren.
"Vem fan kan det vara?" Sa Emmie och gick ut till hallen.
•EMMIES perspektiv•
Jag drog ner hand taget och sakta öppnades dörren. Och där stod en liten tjej med två blonda flätor. Och en tjej bredvid henne med långt brunt hår. Kan de vara typ 6 år?
"Hej tjejer!" Sa jag glatt och de log stort.
"Hej, jag heter Sanna. Och detta är Wilma." Sa den lilla tjejen med flätorna.
"Hmm, v-vad gör ni här?" Sa jag och lutade mej mot dörröppningen.
"Vi vet faktiskt inte.. Men nu har väll precis flyttat in va?" Sa Wilma.
"Eh ja det har vi." Sa jag.
"Okaj, men vi är era grannar så du kan ju komma och leka med oss någon gång." Sa Sanna och log så man såg hennes stora glugg. Never tänkte jag men..
"Ja, absolut!" Sa jag ironiskt.
"Oki, hejdå!" Sa de och sprang iväg.
"Omg.." Mumlade jag för mej själv och stängde dörren.
"Vilka var de?" Frågade Natta.
"Våra konstiga 6:åriga grannar, Sanna och Wilma." Sa jag och flinade.
------------------------------
SANNA OCH WILMA FINNS PÅ RIKTIGT OCH DE SITTER BREDVID MEJ NU! Fast de börjar snart sjuan... Och personerna som denna boken handlar om alltså Emmie, Tindra, Natta och Malva finns också på riktigt! 👅
Hoppas du gillade detta kapitlet! ❤️Stay Brown 💩🙈👜👞🐻🐵🙉🙊🐒🐴🐗🐺🐌
YOU ARE READING
Vilka är de?
FanfictionAllt börjar med att Emmie, Tindra, Natalie och Malva tar studenten. Och då bli de upptäckta av Malvas kusin, Daff som kommer ända från Stockholm till Jönköping för att se henne ta studenten. Men Tindras pappa äger ett skivbolag.. Och när han och Daf...