•EMMIES perspektiv•
"Klockan är fem över nio! Var i helvete är han?!" Sa jag förbannat och ställde mej upp.
"Emmie, ta det lite lungt.. Han kommer.." Mumlade Malva högt med stängda ögon.
Jag satte mej frustrerat i soffan igen och väntade.
Den stora dörren öppnades och alla kollade hastigt åt hållet där dörren var.
"Hej.." Sa Einar lätt och började gå mot vårt håll.
"Fan.." Sa alla och suckade.
"Trevlig hälsning.." Sa Einar och satte sej på huk framför oss. Vi alla kollade konstigt på honom.
"Är ni säkra på detta? Att bli ett band är stort.." Sa han och kollade långsamt på oss alla.
"Ja, vi är säkra, vi har al.." Sa Tindra men vi andra avbröt henne "ÄNTLIGEN DAFF!" Sa jag, Malva och Natta i kör.
Daff kom in igenom den stora dörren och det första var att säga "SNABBT TA ERA SAKER OCH FÖLJ MED MEJ!". Tindra tog väskan och vi alla sprang efter Daff uppför alla trappor.
Vi gick in i ett litet rum, heter det musikstudio?
Där stod några och sjöng.
"Äntligen är du här Daff." Sa en tjej som satt i en av stolarna som stod framför ett typ stort tangentbord med massa knappar och typ spakar(Haha, bild på vad jag menar☝🏼).
Daff satte sej i stolen bredvid henne och vi satte oss i en liten soffa bakom de.
"Flytta lite.." Viskade Tindra åt mej.
"Jag kan inte." Visade jag och försökte flytta lite på nej mitt Nattas håll.
"Aj, vad ni trängs!" Sa Natta högt.
"Tysta tjejer." Sa Daff utan att titta på oss. Vi försökte kolla in i det lilla båset där några stod och sjöng men det gick inte att se någonting. Efter typ fem minuter så öppnas dörren och Jocke rullar in.
"Hej tjejer!" Sa han glatt.
"Tyst.." Viskade Tindra irriterat.
"De hör inte er. De har ju hörlurar!" Sa Jocke och skrattade.
"Men.." Mumlade jag lågt.
"Konstigt." Sa Natta och lutade sej bakåt i den trånga soffan.
"Vad gör du här Jocke?" Frågade Malva och vi alla kollade undrande på honom.
"Jag kollar bara till mina band." Sa han och rullade fram till Daff.
"Jag måste veta vilka det är som sjunger." Sa jag och ställde mej långsamt upp eftersom att jag typ satt fast mellan Tindra och Natta. Jag ställde mej upp och gick fram till Jocke och då såg jag bättre. Det var The Fooo Conspiracy... De såg så fokuserade ut. De kollade ner i papperna som låg framför de och sjöng. Felix sjöng solo och då kollade Oscar upp, damn vad snygg han är. Han kollade åt mitt håll och han kollade länge på mej.
Jag såg hur Felix smällde till Oscar på armen och han ruskade till sitt huvud och kollade på Felix.
Felix sa något och Oscar bara stod helt still utan att gör en min och så kollade de andra tre åt mitt håll. Vad gör jag nu?
Daff höll inne en knapp på deras stora tangentbord.
"Killar! Fokus!" Sa han argt och de ruskade på sej och fortsatte sjunga.
Jag flinade för mej själv och såg att Oscar tittade på mej lite då och då. Hehe..
Jag vände mej om och såg att Malva typ sov och satt Tindra satt med mobilen.
Jag gick till de.
"Vart är Natta?" Frågade jag och satte mej bredvid Tindra.
"Hon skulle på toa." Sa Tindra och hade blicken helt fast i mobilen.
"Bra killar, nu tar vi paus." Sa Daff och jag fixade till håret lite.
"Vad kollar du på?" Frågade jag och la huvudet på Tindras axel.
"Kollar instagram, vad ser det ut som?" Sa hon och skrattade lätt.
"Ser mest ut som att du stalkar Beyoncé." Sa jag och skrattade, Tindra var inne på Beyoncés Instagram och kollade igenom alla hennes bilder.
Killarna och ut ur båset och tog lite att dricka.
"Jag går bara på toa." Sa Omar och skulle öppna dörren då Natta slänger upp den på honom så han ramlar omkull.
Jag, Tindra och Malva började gap skratta.
"Gud, förlåt, jag är jätte ledsen!" Sa Natta och hjälpte honom upp.
"Det är.. Lugnt." Sa han och la handen på pannan.
Han gick snabbt ut genom dörren och bort mot toaletterna.
"Vilka är det?" Hörde jag Felix viska till Oscar.
"Vilka vi är?" Frågade jag Felix och ställde mej upp.
"Haha, heej." Sa han och log.
"Hej." Sa jag lätt. Jag såg i ögonvrån hur Oscar kollade på mej.
"Eh, ja, vilka är ni?" Frågade Felix och kliade sej i baknacken.
"Jag är Emmie. Detta är Tindra." Sa jag och pekade på Tindra "och ja, detta är Malva." Sa jag och pekade på Malva som typ sov.
"Och klumpen som sitter där är Natalie, även kallad Natta." Sa jag och kollade på Natta som blängde på mej.
"Okej, men vad gör ni här?" Frågade han.
"Vet inte, vi ska tydligen sjunga tillsammans idag." Sa jag och log smått.
"Spännande." Sa han.
Jag kollade på Oscar och han kollade ner i marken.
"Aa, men trevligt att träffas, Emmie och company." Sa han och flinade.
"Detsamma, The Fooo Felix." Sa jag medan han gick in i båset men stannade i dörröppningen.
"Du glömde Conspiracy." Sa han och blickade med ett öga och stängde dörren.
Jag himlade med ögonen och satte mej i soffan igen.
"Tycker du jag är klumpig?" Frågade Natta och kollade allvarligt på mej. Jag bara skrattade.
------------------------------
Ett lite längre kapitel blev det idag 👏🏼
Hoppas du gillade det💗Stay Fab 😏 (asså allvarligt, fab? 😂😂)
YOU ARE READING
Vilka är de?
FanfictionAllt börjar med att Emmie, Tindra, Natalie och Malva tar studenten. Och då bli de upptäckta av Malvas kusin, Daff som kommer ända från Stockholm till Jönköping för att se henne ta studenten. Men Tindras pappa äger ett skivbolag.. Och när han och Daf...