•INGENS perspektiv•
Klockan 06:10 vaknade hela huset, alla åt frukost tillsammans och alla borstade tänderna. Alla gjorde det de behövde tex borsta håret, sminka sej lätt och ta på sej. Alla gick som döda zombies ut i hallen och tog på sej sina ytterkläder.
•MALVAS perspektiv•
"Vem kör?" Frågade jag när jag hade låst ytterdörren.
"Du." Sa Emmie och Tindra i kör.
"Men.." Stönade jag och suckade.
"Bra, du kör." Sa Emmie och log busigt.
Vi satte oss i bilen och började köra in i stan, i tystnad.
"Stanna!" Ropade Emmie högt och alla i bilen hoppade till.
"Va?" Sa jag och stannade bilen mitt i vägen.
"Kör!" Sa Natta högt.
"Det är ingen bakom oss!" Sa Malva högt.
"Vi ska svänga höger här sedan så är vi framme." Sa Emmie. Alla röster snurrade i mitt huvud.
"Kan en och en prata?!" Sa jag högt och argt över bilen, allas blickar riktades mot mej.
"Ja okej." "O-okej." "Absolut." Hörde jag en och en säga.
"Bra." Sa jag och vi svängde höger och parkerade bilen på en på en parkering som var från 6-18, jag tror inte vi är här längre än 18:00.
Vi hoppade ut ur bilen och jag låste den.
Vi började gå mot närmaste byggnaden, jag tror det var den Emmie menade.
"Du menade denna va?" Frågade jag Emmie när vi stod utanför porten.
"Japp." Sa hon och drog upp den stora dörren. Vi mötes av en stark varm vindpust mot oss. När man kom in i huset såg man först en stor trappa sedan en typ "reception". Vi gick fram till kvinnan som såg helt förstörd ut i receptionen.
"Hej! Vi söker.." Sa Tindra och vände sej om "Daff." Viskade jag till henne.
"Daff, vi söker Daff." Sa Tindra och kvinnan tittade trött upp på henne, hon suckade.
"Daff kommer vid nio." Sa kvinnan och kollade in i sin dator igen.
"Men han skulle möta oss här klockan åtta!" Sa Tindra argt.
"Mhmm.." Mumlade kvinnan och stängde den lilla glasrutan mitt i Tindras ansikte.
"Vilken liten bitch!" Sa Tindra högt.
Kvinnan tittade upp.
"Jag hörde dej unga fröken." Sa hon på andra sidan glasrutan.
Tindra vände sej om och tittade generat på oss.
"Jag tror vi sätter oss och väntar på Daff istället." Sa jag och Tindra nickade.
Vi alla satte oss på en mjuk soffa som stod i receptionen.
Natta och Emmie satt med sina mobiler medan jag och Tindra pratade.
"Men allvarligt vilken lite sur gammal bitch.." Viskade Tindra till mej.
"Aa, faktiskt." Sa jag och la armarna i kors.
"Hur länge tror du att vi är stannar här?" Viskade Tindra till mej.
"Ej, typ, 3-4 timmar." Sa jag och log busigt.
"Hörni, jag orkar inte vänta mera.." Sa Emmie och suckade. Jag tog upp min mobil och kollade klockan.
"Bara fyrtio minuter kvar tills han kommer.." Sa jag och alla tre suckade.
------------------------------
Höhöhö
Hoppas du gillade kapitlet ❤️Stay silver 📷🖨 (Okej, jag hittade inget silver-färgat typ 😂)
YOU ARE READING
Vilka är de?
FanfictionAllt börjar med att Emmie, Tindra, Natalie och Malva tar studenten. Och då bli de upptäckta av Malvas kusin, Daff som kommer ända från Stockholm till Jönköping för att se henne ta studenten. Men Tindras pappa äger ett skivbolag.. Och när han och Daf...