14. "Can I get your number?"

44 3 0
                                    

MALVAS perspektiv
Jag hade inget att göra, vi satt ihop tryckta med varann i en jätte liten soffa, jag svettades, vi fick inte höra vad de sjöng, vi fick inte se de... Hur mycket värre kan det bli?
"Jaha tjejer, då är det snart eran tur.." Sa Jocke och vände sej om till oss.
Vi alla kollade lite nervöst ner i marken.
"Detta kommer gå jättebra ska ni veta, ni ska bara sjunga en låt idag, okej?" Sa Jocke och små log lite.
Vi alla nickade samtidigt, som vi brukar göra när vi är tillsammans. Killarna gick ut ur båset och ställde sej bredvid Daff och den där tjejen vi inte vet vem det är.
"Tjejer in i båset med er." Sa Jocke och öppnade bås dörren åt oss.
Vi gick snabbt men osäkert in i båset med Jocke bakom oss.
"Ska du vara här inne med oss?" Frågade Tindra.
"Nej, jag ska bara visa lite." Sa han och skrattade lågt. Han visade oss alla möjliga konstiga saker vi inte fick stå på, vi fick inte skratta när vi skulle spela in.
"Och i den sjunger ni!" Sa han och pekade på mikrofonen.
"Detta kommer gå jätte bra ska ni se." Sa han och tog bort killarnas låt papper och satte dit vårt.
"Kör hårt nu tjejer!" Sa Jocke och gick ut ur båset och bort till Daff.
"Detta kommer gå bra, vi fixar detta, tillsammans." Sa Natta och log till oss andra.
"Får hoppas det.." Sa jag och fixade till håret.
"Testar 1.. 2.. Hör ni mej?" Hörde vi Daff säga i en av högtalarna. Vi nickade.
"Bra. Okej tjejer, framför er har ni nu låten ni ska sjunga, alltså eran låt, jag kommer räkna till tre sen börjar musiken och sedan sjunger ni." Sa han och vi nickade nervöst "Ni vet när ni ska börja sjunga va?" Frågade han.
Jag kollade upp på de andra som kollade undrande på mej.
"Vet ni?" Viskade jag till de andra.
"Jag tror det, men är inte helt säker.." Sa Emmie.
"Inte jag heller.." Sa Tindra och Natta i kör.
"Vi är lite osäkra men vi tror att vi vet." Sa jag högt till Daff.
"Okej, vi kör." Sa han och musik började spelas i de typ osynliga högtalarna.
Jag gav de andra en sista nervös blick innan alla började sjunga.

"Jätte bra tjejer, ni kan komma ut." Sa Daff och vi gick i ett led ut ur båset. Jag stängde dörren till båset efter mej och kollade upp på de andra som tittade ner i marken.
"Hur tror ni det gick?" Frågade jag de andra, de kollade upp på mej.
"Jag tror a.." Sa Tindra men Daff avbröt henne "Det blev super bra tjejer!" Sa han glatt.
"Det lät faktiskt bra." Sa en röst bakom mej. Jag vände mej långsamt om och där satt Felix och company.
"Har de varit här hela fucking tiden?" Viskade jag till de andra.
"Tydligen.." Viskade Emmie tillbaka.
"Har ni hört oss sjunga?" Frågade jag Felix och han ställde sej upp.
"Jarrå, vartenda ord." Sa han och log snett.
"Varför fick inte vi höra er då?" Frågade jag och la armarna i kors.
"Kanske, för att det var en låt på det nya albumet." Sa han och blickade med ena ögat åt mej.
"Jaha." Sa jag ointresserat.
Jag vände mej om till de andra igen.
"Hur fick alla de fyra plats i soffan utan att trängas?" Viskade jag till de. Okej, jag "viskade" lite högt.
"Kanske för era rövar är lite större än våra." Sa han och smiskade till mej på röven.
Och där tog mitt tålamod slut.
Jag gick bestämt fram till honom.
"Där gick gränsen din lille... Skit. Du gör inte så en gång till!" Sa jag irriterat och slog till honom på kinden, inte jätte hårt men han såg ut att få ont.
"Aj." Sa han och satte mej på soffan igen.
Jag vände bestämt på klacken och gick tillbaka till tjejerna.
"Malva!" Sa en arg Jocke.
Jag kollade mot hans håll och log osäkert.
"Kom hit!" Sa han argt.
"Lycka till." Viskade Emmie samtidigt som Tindra viskade "Han kommer nog inte att döda dej iallafall.".
Jag gick med långsamma steg emot Jocke.
"Ja?" Sa jag och log osäkert och snett.
"Varför slog du honom?" Sa Jocke irriterat.
"För han var irriterande." Sa jag lätt.
"Tänk om han inte kommer kunna sjunga nu!" Sa Jocke.
"Hah, jag lovar, han kommer att kunna sjunga." Sa jag och gick tillbaka till girlsen.
"Vad var det jag sa, han skulle inte döda dej inte!" Sa Tindra och skattade.
"Men han tänkte nog." Sa jag och skrattade lätt.
"Okej tjejer, det lät jätte bra, ni får åka hem nu, synd imorn." Sa Daff och kramade om oss i en stor gruppkram.
"Hejdå!" Sa vi alla i en kör när vi gick ut igenom dörren.
"Hejdå!" Hörde jag innan dörren stängdes bakom oss.
Vi gick ner för alla trappor tills vi kom ner i receptionen.
"VÄNTA!" Hörde vi någon ropa bakom oss. Vi vände oss om och då springer Felix bakom oss, fram till Emmie.
"Kan jag få ditt nummer?" Frågade han andfått.
"Ehh, varför?" Frågade hon.
"Det är någon där uppe som vill ha ditt nummer." Sa han och log busigt.
Hon blev röd i hela ansiktet.
"Ge han bara ditt nummer." Sa jag.
Hon skrev sitt nummer på den lilla lappen han hade gett henne med en penna som det stod The Fooo Conspiracy på.
"Jag visste inte att ni säljer pennor också." Sa jag och skrattade.
"Inte jag heller faktiskt." Sa han och skrattade.
"Här." Sa Emmie och räckte honom en lapp med ett nummer på.
"Tack." Sa han och log smått sedan sprang han upp för alla trappor igen.
"Vem tror ni det var som ville ha Emmies nummer?" Frågade jag medan vi fortsatte gå nerför trapporna.
"Jag tror det var Felix." Sa Tindra.
"Jag tror Ogge." Sa jag.
"Ne, inte Ogge." Sa Emmie.
"Jag tror Oscar." Sa Natta.
"Ja, Oscar kanske." Sa jag och öppnade porten och vi klev ut i sommar värmen.
"Ja, kanske det." Sa Tindra.
"Såg ni hur han kollade på Emmie?" Sa jag och log busigt.
"Ne." Sa Tindra och Natta undrande.
"Haha, han tyckte nog du var snygg Emmie." Sa jag och skrattade.
"Kul för honom, men jag är upptagen!" Sa Emmie och vi började vandra mot bilen.
"Vad är klockan?" Frågade Tindra plötsligt.
Jag kollade på mobilen.
"18:02, vadå då?" Sa jag och kollade på henne.
"Parkeringen.." Sa hon och alla kollade chockat på varann innan alla började springa.
"FAAN!" Ropade jag högt, vi hade fått böter.
"Hur mycket är det i böter?" Frågade Emmie.
"Fyra fucking hundra.." Sa jag och tog bort den gula lappen från bilen och låste upp bilen.
"Pappa betalar det." Sa Tindra medan alla hoppade in i bilen.
"Nej, vi måste betala själva någon gång!" Sa jag argt.
"Va?" Sa Tindra.
"Jag menar han betalar ju allt åt oss, jag tycker det är dags för oss att betala vårt eget!" Sa jag och körde ut ifrån parkeringen.
"Malva, du har rätt." Sa Emmie.
"Faktiskt." Sa Natta.
"Men.." Sa Tindra.
"Han har ju betalat nästan allt vi äger Tindra." Sa jag.
"Du har rätt, men han får betala lite." Sa hon.
"Visst, om han vill det så.." Sa jag och svängde höger.
------------------------------
Jag är sämst på att uppdatera!! 😫
Men nu har du läst ett 1233 ord långt kapitel, haha.
Hoppas du gillade det, fast det var ganska lång tråkigt 😝❤️

Stay Flawless 💅🏼😘💁🏼😂

Vilka är de?Where stories live. Discover now