• OSCARS perspektiv •
Jag andades långsamt, jag har nog aldrig varit såhär nervös innan.
Jag tig tag på handtaget och vände mej om och kollade på Felix. Han gjorde en lätt nick som betydde att det kommer gå bra och "Öppna dörren för i helvete!".
Jag drog ner handtaget och dörren öppnades och jag log åt.. De?
"Hej!" Sa Emmie glatt och gav mej en kram.
"Heej." Sa jag lätt och kramade tillbaka.
"Hejsan!" Sa sedan Malva och log åt mej.
De tog av sej sina ytterkläder och ställde sej stelt bredvid varandra.
"Vilket fint hus du har Oscar!" Sa Emmie glatt och kollade sej omkring.
"Han har städat ända sen du ringde." Sa Felix och flinade och jag kände hur mina lider blev röda.
"Haha, jag är inte beyoncé men trevligt." Sa hon och gick förbi mej och log busigt åt mej.
"Vart är dina föräldrar Oscar?" Frågade Malva.
"D-de är ute.." Sa jag osäkert.
"Okej. Eh, vad vill ni göra?" Sa Malva och satte sej i en av våra fåtöljer.
"Felix?" Sa jag och kollade mej omkring.
"JAG ÄR I KÖKET!" Ropade han.
Emmie gick raskt ut i köket och sprang tillbaka till mej.
"Du måste se detta." Sa hon och skrattade, hon tog tag i min hand och drog ut mej i köket.
När vi kom ut i köket så ser jag hur Felix har.. Kladdat ner hela köket..
"FELIX!" Sa jag argt "Vad har du gjort?!".
"Jag tänkte bara laga mat.. Men så spillde jag ut mjölken.. Sedan tappade jag pastan..." Sa han generat.
"JÄVLA KLUMP!" Sa jag högt och argt.
"Oscar..?" Hörde jag Emmie säga bakom mej.
"Ja?" Sa jag nervöst och vände mej om och log försiktigt.
"Låt Felix fixa det. Kom." Sa hon och började gå ut mot hallen.
Jag vände mej om till Felix.
"Det är okej. Jag fixar detta, lycka till." Sa han och började plocka upp pasta från golvet.
Jag nickade och sprang efter Emmie.
"Vad vill du göra?" Frågade jag försiktigt.
"Jag vet inte.. Vad vill du göra?" Frågade hon.
"Ehh, det finns inte så jätte mycket att göra men.." Sa jag men hon avbröt mej "DU KAN HA EN HOUSE TOUR!" Sa hon glatt.
"Ehh.." Sa jag osäkert.
"Eller du kanske inte vill ha det.." Sa hon och kollade sårat ner i marken.
"Jo, jo! Absolut. Kom!" Sa jag och tog hennes han försiktigt."Och här är mitt rum." Sa jag.
"Omg, Oscar, jag är avundsjuk på ditt hus!" Sa hon och kollade på mej.
"Och jag är avundsjuk på dej..." Mumlade jag.
"Vad sa du?" Frågade hon.
"Eh, va, inget! Absolut ingenting! Heh.." Sa jag nervöst.
"Okeej." Sa hon och rynkade ögonbrynen. Jag log snett och hon skrattade lätt och gick till Malva som stod och pratade med Felix.
Jag var nära att slå hårt med näven i väggen men jag drog tillbaka handen.
Jag kollade på Felix. Han gillar verkligen Malva, undra om Malva är singel, om hon är det så är det perfekt.
Jag gick långsamt och ställde mej bakom Emmie.
"Får jag fråga dej en sak?" Frågade jag i hennes öra.
"Ja, visst."
Vi gick lite längre bort i hallen.
"Är Malva singel?" Frågade jag och spärrade upp ögonen och hennes leende blev mindre och mindre.
"Ne, tyvärr inte." Sa hon.
"Nehe, synd." Sa jag och rynkade på näsan o log smått åt henne. Hon gav mej ett kort och litet leende innan hon gick ut i köket igen.
Vad var det med henne nu då?
"Och då sa jag det och han va "va i helvete?"." Sa Malva och Felix o Emmie skrattade.
"Oscar! Maten är klar!" Ropade Felix till mej.
"Kommer." Sa jag lätt.
Felix hade lagat tacos.
"Tacos? Allvarligt Felix?" Sa jag till Felix.
"Det är allvarligt Oscar." Sa han och vi satte oss vid bordet.
Felix och Malva bredvid varann och jag o Emmie bredvid varann. Mysigt.
"Hugg in." Sa Felix och alla började äta.
"Jo Oscar, jag vill inte att detta ska bli för jobbigt för dej nu, men har ni sålt alla dina hundar?" Frågade Malva och jag kände hur mitt hjärta knäcktes en liten bit.
"Ja, eller mamma och pappa gjorde det.." Sa jag dystert.
"Oh, jaha, vart är de nu?" Frågade Malva och jag suckade.
"På något hundpensionat... Utanför Stockholm." Sa jag.
"Aha.." Sa Malva och kollade intressant på Emmie som log busigt till Malva.
"Vadå då?" Frågade jag.
"Äsch inget.." Sa Malva och fortsatte äta sin tacos.
Alla åt sin tacos i tystnad och Emmie gav mej inte en enda blick."Vad vill ni kolla på?" Frågade jag medan vi plockade bort grejerna från bordet.
"Vet inte." Sa Malva.
"Kan vi inte se typ... Kung fu panda?" Sa Felix.
Jag blängde på honom.
"Emmie? Har du någon bra film idé?" Frågade jag Emmie som satt med mobilen och skrattade.
"Emmie?" Sa jag igen.
"Ja?" Sa hon lite surt.
"Har du någon bra film som du vill kolla på?" Frågade jag igen.
"Hmm, vad sägs som en film där en tjej är förälskad i en kille som gillar ens bästa vän?" Sa hon och alla tre lokaler konstigt på henne.
"Inte? Nehe.." Sa hon och kollade ner i mobilen igen.
"Någon annan idé?" Frågade jag och Malva räckte upp handen.
"Ja?" Sa jag och pekade på Malva.
"Ehh, typ Step up filmerna är bra." Sa hon.
"Okej, jag har aldrig sett de men, okej vi kollar på de!" Sa jag och kollade på Felix som nickade.
"Okej. JAG VILL HA POPCORN!" Sa Felix och sprang ut i köket eftersom vi satt i vardagsrummet.
"Jag vill ha chips!" Sa Malva och sprang ut efter Felix.
"Ta med Choklad till mej!" Ropade Emmie och jag satte mej bredvid Emmie i soffan.
"Vilken film menade du innan?" Frågade jag henne försiktigt.
"Mitt liv.." Mumlade hon.
"Jaha. Den jag jag aldrig sett." Sa jag och skrattade.
"Den har inte släppts än.." Sa hon och kollade ner i marken.
"Vem är killen då?" Frågade jag.
"Oscar.. Det är du.." Sa hon och kollade försiktigt upp på mej.
"Jaså?" Sa jag chockat.
"Ja." Sa hon och gick ut i köket.
"Wow..." Mumlade jag.
"Ja, woow.." Sa Felix som satt på knä bakom soffan.
"Hörde du allt?" Frågade jag.
"Vartenda ord.." Sa han och log.
------------------------------
Haha. Är säääämst på att uppdatera (och jag säger det igen, men men..)
Hoppas du gillade kapitlet. ❤️POK 😘😂
YOU ARE READING
Vilka är de?
FanfictionAllt börjar med att Emmie, Tindra, Natalie och Malva tar studenten. Och då bli de upptäckta av Malvas kusin, Daff som kommer ända från Stockholm till Jönköping för att se henne ta studenten. Men Tindras pappa äger ett skivbolag.. Och när han och Daf...