8. Schack?

54 5 0
                                    

FORTFARANDE MALVAS perspektiv
Jag klev ur bilen och drog ner handtaget och gick in i huset.
"Jag är hemma!!" Ropade jag över hela huset.
"HEEJ!" Hörde jag alla ropade tillbaka.
Jag tog av mej mina skor och la ner min väska och sprang in i vardagsrummet men stannade när jag såg vad de gjorde.
"Vad gör ni?" Sa jag och kollade konstigt på de.
"Shh, de spelar.." Sa Natta och kollade allvatligt på mej.
"Okej okej." Sa jag och satte mej i en fåtölj.
Emmie och Tindra satt mittemot varandra och spelade schack. Schack?!
"Varför spelar bi schack?" Frågade jag sedan.
"SHH!" Sa alla tre samtidigt.
Jag bara skrattade och gick ut i köket och öppnade kylskåpet. Ska jag göra Tindras mammas speciella spagetti med köttfärssås? Ja det blir bra. Jag tog fram allt jag behövde och satte på stekpannorna och började med maten.

"VILKA VILL HA MAT?" Ropade jag så nästan grannarna hörde.
Ingen svarade.
"HÅLLÅ! Jag sa: VILKA VILL HA MAT?" Ropade jag igen.
Ingen svarade.
Jag gick raskt in i vardagsrummet, det var ingen där. Jag gick till Tindras rum, ingen där, Enmies rum, ingen där, Nattas rum, ingen där. Jag kollade alla rummen inga bästisar där.
"HALLÅ?" Ropade jag högt i hallen.
Inget svar. Jag gick ut på altanen och kollade mej omkring, ingen här. Jag gick ut till poolen, ingen där. Jag kollade på jacuzzin, locket var halvt uppe så det såg ut som ett hus.
Jag gick långsamt till jacuzzin. Jag öppnade långsamt locket. Och två barnansikten stack upp.
"AH! Vilka är ni?" Sa jag och hoppade till.
"Jag heter Sanna och detta är Wilma!" Sa en liten tjej i två flätor.
"M-men vad gör ni här?" Frågade jag och la armarna i kors.
"Tindra sa att vi fick vara här." Sa Wilma.
"Aha.. Men vart är de nudå?" Frågade jag långsamt.
"De gick ut på stan!" Sa Sanna glatt. Jag nickade långsamt.
"Hejdå!" Sa Wilma och hoppade ut ur jacuzzin. Sanna följde efter.
"Konstigt.." Mumlade jag. Jag tog upp min IPhone 6s och skickade ett meddelande till Tindra: TINDRA VI HAR INBROTT! Just nu gömmer jag mej i källaren!! Skynda hem!!!
Jag log nöjt för mej själv och stängde locket på jacuzzin och gick in i huset.
Jag kände hur min mobil vibrerade till, jag kollade på den, det var ett sms från Tindra.
Tindra fjant apa 🐒💛: TA DET LUGNT! Vi kommer! Stackars pappa, han kommer få damp!
Stod det i smset, jag skrattade tyst för mej själv. Jag satte mej i vår stora soffa och satte på tv:n. Efter några minuter hör jag hur dörren smälls upp och Tindra klampar in i vardagsrummet.
"INBROTT SA DU?" Sa hon högt och lät irriterad.
"Ni sa ju inte att ni gick! Och att några badade i vår jacuzzi!" Sa jag irriterat och ställde mej upp.
Tindra suckade och gick ut i hallen igen.
"JAG HAR LAGAT MAT!" Ropade jag. Jag hörde hur någon smällde igen en dörr, hårt. Jag gick ut i köket där satt redan Natta och Emmie.
"Hon saknar bara Alexander.." Sa Emmie och fortsatte äta sin mat.
"Hon grät innan." Sa Natta.
"Och jag saknar Filip." Sa Malva.
"Och jag saknar William.." Sa Emmie lågt.
"Ska vi kanske åka till Jönköping nästa helg?" Sa jag sedan.
"JA!" Sa Emmie och Natta i kör.
-----------------------------
Hoppas du gillade kapitlet!! ♥️♥️

Stay grey 👻🐩🐘🐀🌫🌪

Vilka är de?Where stories live. Discover now