•TINDRAS perspektiv•
"Hello.. It's me.." Sjöng jag i duschen.
"Hej, det är jag." Sa Emmie från andra sidan badrums dörren.
"Hör du mej?" Frågade jag och stannade vattnet.
"Oja, jätte tydligt." Sa Emmie och skrattade.
"Gud vad pinsamt.." Sa jag och flinade. Jag satte på vattnet och nynnade på låten My Girl med TFC.
Jag klev ut ur duschen och virade handduken runt mej. Jag gick ut i hallen och den kalla vinden blåste på min kropp.
Jag sprang in på mitt stora rosa rum och tog på mej underkläder sedan en mys tröja och mysbyxor. Jag gick ut till altanen där alla andra var. Och de dansade till någon The Fooo Conspiracy låt.
"Hej." Sa jag kort.
"Hej!" Skrek de i kör.
"Skrik inte.." Sa jag och kollade konstigt på de.
"VA?!" Skrek Emmie och flinade, jag bara blängde på henne och började dansa med de.
"Hallå, vart är Malva?" Frågade jag när låten var slut.
"Haha, Tindra.. Hon jobbar." Sa Emmie och flinade.
"Juste.." Sa jag långsamt.
Natta och Emmie flinade.
"Någon som vill bada lite?" Frågade jag glatt.
"VI VILL!" Sa Emmie och Natta i kör.
Vi sprang alla tre in på våra rum och bytte om. Emmie hade en vit bikini, natta hade en svart och jag en turkos. Alla våra bikinis var jätte gamla.
"Sisten i är en rutten banan!" Ropade Tindra över hela området. Och alla gjorde bomben i, typ samtidigt. Och när alla kom upp till ytan skrattade vi.
•MALVAS perspektiv•
"Jag orkar inte meer.." Mumlade jag för mej själv. Jag torkade av bord för bord och fler och fler personer kom in i caféet. Det var bara tre stycken som jobbade idag... Och caféet var ganska stort..
"Rebecka!" Ropade jag högt när jag kom in i vårt kök i caféet.
"Ja Malva?" Sa hon trött.
"Du behöver baka fler vaniljbullar de är snart slut." Sa jag och hon suckade.
"Jag kan hjälpa dej." Sa jag vänligt.
"Tack, men jag kan göra det själv, hjälp Filippa i kassan istället." Sa hon vänlig och började plocka fram massa ingredienser.
"Okej." Sa jag och gick ut ur köket påväg mot Filippa. Det kändes som en kniv högg mej i hjärtat när jag tänkte på Filippa, för när jag tänker på namnet Filippa tänker jag på Filip.. Min älskade Filip, jag saknar honom så jävla mycket..
"Behöver du hjälp?" Frågade jag en lite stressad Filippa.
"Ja tack." Sa hon stressat.
"Jag kan hjälpa några här!" Sa jag högt.
Och hälften av kön ställde sej i min kassa.
•1,5 timme senare•
Äntligen var alla ute ur caféet.. Och vi skulle stänga om 10 min..
"Eh, Filippa kan du hjälpa mej här?" Frågade Rebecka Filippa.
"Oh, okej. Jag kommer snart." Sa hon och gick efter Rebecka in i köket.
Och jag stod kvar i kassan. Jag tog upp min mobil och kollade instagram. The Fooo Conspiracy hade visst börjat sin Scandinavian tour. Jag gillade bilden och la ner mobil då några klev in i caféet.
"En vanilj bulle och.. Vad vill ni ha?" Sa personen och viskade den sista meningen till några andra. Jag kollade upp på de.
"Och tre choklad bullar." Sa han, eller Felix, Sandman.
"Ohh, o-kay, okej. Ä-äter ni har, här eller ska ni ha de i en påse?" Stammade jag fram.
"Vi tar med." Sa Felix och skrattade.
"O.. Okej." Sa jag och jag kände hur röd jag blev om kinderna.
"Gulligt." Hörde jag någon viska. Jag la ner bullarna i påsen och gav den till Felix.
"Eh, ska jag inte betala?" Frågade han sedan.
"Varför sa du det?" Hörde jag Oscar viska till Felix.
"Oh, ja, juste, det glömde jag nästan.. Eh, 55 kronor." Sa jag och kliade mej i naken. Vadå det glömde jag nästan? Du glömde det idiot!
"Så.." Mumlade han och gav kortet till Oscar.
"Hejdå, ha en bra kväll." Sa jag glatt.
"Detsamma!" Sa de i kör och vinkade åt mej och gick ut ur caféet.
Jag lutade mej mot väggen.
Varför tog jag inte kort? Gud vad konstig jag är...
"Rebecka! Filippa! Jag går hem!" Ropade jag och de ropade okej tillbaka. Vi sa hejdå och jag tog mina saker och gick ut till min bil och åkte hemåt.
------------------------------
Varför blir alla mina kapitel så dåliga? 😫
Hoppas du gillade det ändå! 💝Stay strong 💪🏼💗
YOU ARE READING
Vilka är de?
FanfictionAllt börjar med att Emmie, Tindra, Natalie och Malva tar studenten. Och då bli de upptäckta av Malvas kusin, Daff som kommer ända från Stockholm till Jönköping för att se henne ta studenten. Men Tindras pappa äger ett skivbolag.. Och när han och Daf...