Albus en Scorpius liepen snel naar Madame Plijster die Albus' armen met een zwaai van haar stok had genezen. Hij moest nog wel een paar pillen slikken en even wachten omdat ze zeker wilde weten dat het nut had gehad en dat hij geen rare bijverschijnselen had. Toen hij dat niet had mochten ze gaan en Albus' maag knorde. Scorpius was ontzettend enthousiast over de les Kruidenkunde. Albus ook wel maar iets minder omdat zijn armen nog steeds jeukten. Toen ze in de Grote Zaal waren hoorden ze gejoel. De Zwadderaars. Het nieuws was natuurlijk uitgelekt. Er verzamelden zich een groep rondom Albus en Scorpius. 'Ga je nu met je Pottervriendje om'? 'Ik snap wel dat je niet thuis mag komen'. 'Griffoendors kunnen niets'! 'Jammer van de Sorteerhoed'. Albus zei zacht tegen Scorpius: 'negeer het'. Ze drongen door de menigte naar de tafel en gingen zitten. De groep loste op maar je hoorde nog wel heel vaak allerlei dingen over Albus, De Potters en Scorpius. Ze aten snel maar zelfs in de gangen werden ze achtervolgd door het feit dat Scorpius niet meer naar huis mocht. Snel zochten ze het lokaal voor Gedaanteverwisselingen. Albus had nog wat brood mee genomen dat ze samen deelde en zo brachten ze de rest van de pauze door. Transfiguratie was interessant. Ze moesten nadat ze veel lastige aantekeningen hadden gemaakt mochten ze proberen om een lucifer in een speld te veranderen. Daarna gingen ze verder met een knoop in een speld. Die middag had Albus verschikkelijk veel huiswerk. Zelfs een aantal zevendejaars vonden dat hij veel huiswerk had. En toen hij eindelijk klaar was moesten ze eten. Na het eten ging hij nog heel even naar de bibliotheek om een boek te halen voor hem en Roos. Hij keek en pakte een dik boek voor Roos en een wat dunnere voor hemzelf. Die van Roos heette: Oude heksen en tovenaars door de eeuwen heen. Dat van hem heette: Tovenaarstoernooien en Heksenspellen. Toen hij een boek aan Roos had afgegeven ging hij naar de slaapzaal en hij bladerde nog wat door het boekje. Er waren veel verschillende kopjes en Albus las door tot laat in de avond. Toen Albus wakker werd en opstond gleed het boek van hem af en viel op de grond. Hij keek op de klok. 8 uur. Verslapen. Hij liet het boek liggen. Later zou hij het wel opruimen. Snel trok hij zijn gewaad aan en ging naar de Grote Zaal om te kijken of er nog wat voor hem over was. Er was niet veel meer over. Alle havermout was op en de eieren ook. Albus pakte wat sandwiches en nam er ook een paar mee voor in de kleine pauze. Snel liep hij naar de volgende les. De lessen waren cool maar toen het weekend werd was Albus ook blij. Er waren 2 weken voorbij gegaan en meestal kon hij de weg wel vinden. En als Albus de weg niet wist vroeg hij het aan Henk. Of hij leende de sluipwegwijzer van James. Vorige week vrijdag had er een briefje gehangen dat er volgende week vrijdag de eerste vlieglessen zouden zijn. Toen hij op een zaterdagochtend zijn sokken wou pakken (die gisteravond bij het kussengevecht onder zijn bed waren beland) stootte hij op iets hards. Hij pakte het. Een boek. Tovenaarstoernooien en Heksenspellen. O, ja dat was het boek wat hij had gelezen. Hij legde het op zijn bed. Punt 58 stond er. Eerstejaars Toverschool Zwerkbal WK. Alle puzzelstukjes vielen op hun plek. Waarom er een Eerstejaarszwerkbalteam kwam. En waarom ze zo ver vooruit liepen en waarom hij zoveel huiswerk had. Hij vergat zijn sokken en pakte snel laarzen. Toen rende hij naar het kantoor van Professor Lubbermans. Hij klopte op de deur maar er gebeurde niets. Albus keek op zijn horloge en zag dat het half negen was. Professor Lubbermans zou vast aan het ontbijten zijn. 'Dag Albus' hoorde hij achter zich. 'Professor Anderling' zei Albus 'U liet me schrikken'. Professor Anderling schonk hem een zeldzame glimlach: 'hoeft niet hoor. Had je een vraag'? Albus knikte 'ik had een vraag. Ik heb een boek gelezen dat gaat over toernooien enzo. En toen las ik'... 'Wacht even. Kom maar even mee naar mijn kantoor. Dat praat wat makkelijker'. Albus knikte en liep achter haar aan. Ze kwamen bij een waterspuwer. 'Wachtwoord'? 'Klokbloemkasteel' zei het schoolhoofd. 'Correct' de waterspuwer ging opzij. Professor Anderling ging achter het bureau zitten. 'Ga zitten'. Albus keek rond. Er waren portretten. Waarschijnlijk van oudschoolhoofden. Er waren ook heel veel instrumenten. Albus ging op de stoel tegenover Professor Anderling zitten. 'Nou Professor. Ik had dus een boek gelezen dat gaat over toernooien. En toen kwam er een toernooi in voor. Een Zwerkbal WK voor Eerstejaars op verschillende toverscholen. Doen wij daar toevallig aan mee'? Professor Anderling ging verzitten en er trok een spiertje om haar mond. 'Nee'. 'Professor. Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat ik u niet geloof' zei Albus zo beleefd mogelijk. 'Goed. Ik wist dat we het niet altijd verborgen konden houden. Ja Albus, daar doen wij inderdaad aan mee'.
Sorry dat ik zo lang niet heb geschreven. Ik had geen inspiratie, ik was ziek en ik had het druk. Met school weet je wel. Ik zal proberen iets vaker te schrijven maar ik heb weinig tijd. En de tijd die ik over hou besteed ik aan andere dingen. Buiten voetballen of binnen pianospelen ofzo. In ieder geval is hier een nieuw deel.
Veel leesplezier!!!
JE LEEST
Harry Potter the next generation Dutch HP fanfic
FanfictionAlbus Severus Potter gaat naar Zweinstein. En als hij op dat moment en boeman was tegengekomen zou die boeman veranderen in de sorteerhoed die heel hard 'Zwadderich'! riep. En als Albus dan de spreuk kende zou de boeman/sorteerhoed zeggen: 'o, nee f...