De training was super! Albus merkte hoe fijn de bewegingen waren van de Vuurflits. Hij kon draaien en duiken en het leek alsof hij met de bezem versmolten was maar toch ook wel dat de bezem een levend iets was. Na een uur oefeningen te hebben gedaan deden ze een partijtje. Dat was lastig maar door Plank mee te rekenen lukte het wel. Het was natuurlijk niet eerlijk voor het andere team dus dat team kreeg Albus om nog wat extra punten te verdienen. Ze speelden zonder Drijvers. Team 1 was: Isabel, Scorpius, Suzanne en Albus en Team 2 bestond uit: Plank, Jelmer, Anne en Melchior. Na een lange strijd won het team van Albus met 260-240. Ze waren allemaal erg aan elkaar gewaagd. Plank was ontzettend tevreden over het team. Zeker met hun bezems waren ze erg goed. En hij was ook verbaasd. Albus wist dat Plank wist dat hij goed kon vliegen. En Plank zou ook wel geloven dat Anne en Scorpius goed konden vliegen aangezien zij ook uit een tovenaarsfamilie kwamen. Maar toen Suzanne een lastige schijnbeweging naar rechts maakte en daardoor bij Plank scoorde in de linkerring viel hij bijna van zijn bezem van verbazing. En toen Jelmer onder hem door dook en de Slurk in de middelste ring gooide schudde hij zijn hoofd en mompelde zachtjes: 'dit zijn de grootste Zwerkbaltalenten van de eeuw'. Van Isabel was hij het meest onder de indruk. Ze maakte een salto naar achteren en de staart van haar bezem voorkwam daarbij dat Anne hem in de rechterring had gegooid. Melchior was minder goed maar hij was een Drijver. En Scorpius kon op zich ook wel op de plek van Jager spelen maar ook hij was niet de beste. Toen Albus even later moe en bezweet de kleedkamer inging wist hij zeker dat als hij later groot was hij een Zwerkbalspeler zou worden. Even later lag hij in bed en hij viel vrijwel meteen in slaap. De volgende ochtend vond hij het lastig om op te staan maar toch lukte het hem om zichzelf naar Toverdranken te slepen en in (gelukkig) een tweetal een moeilijk drankje te brouwen. De rest van de dag was een hel. Albus was moe van de training en hij kon zijn gedachten er niet bij houden. Gelukkig kreeg hij weinig de beurt en ze verloren uiteindelijk niet te veel punten omdat de rest van de Griffoendors over het antwoord op leken te hebben. Zwadderich kreeg daarentegen tot grote genoegen van de groep vele punten aftrek en iedere pauze die ze doorbrachten in de grote zaal liepen ze even langs de zandlopers. Zwadderich had een grote voorsprong maar sinds vanochtend had Griffoendor ze ingehaald. Er stonden meer leerlingen bij de zandlopers en eigenlijk was iedereen behalve Zwadderich blij. Want niemand wilde, behalve Zwadderich zelf dan, dat Zwadderich de beker zou winnen. Niemand gunde ze dat. Iedereen had wel een leerling op de afdeling zitten die ooit gepest was door de Zwadderaars. Tijdens het blokuur Kruidenkunde hadden alle leden van het Zwerkbalteam een briefje gekregen met daarop de spelers van de andere afdelingen en de trainers. Waarschijnlijk hadden de andere Zwerkbalteams dat ook gekregen want er werden jaloerse blikken gegooid op de Griffoendors. Albus dacht dat het vanwege Plank was want de rest had allemaal een onbekend persoon dat waarschijnlijk nu iets met plantjes of zo deed. Met het hele team gingen ze weer naar De Kamer van de Hoge Nood om te oefenen. Dit keer namen ze hun eigen bezems mee. Roos ging ook mee om tactieken en spelmethodes te bedenken. Eigenlijk trainden ze vaker dan dat het nodig was. Toen Albus en Scorpius vrolijk naar buiten liepen kwamen ze Foppe tegen. Gelukkig deed hij weinig hij schold ze alleen uit. Daarna stond hen iets veel ergers te wachten.
Waarschijnlijk ga ik de volgende dagen weinig schrijven want we hebben Proefwerkweek op school en ik moet dus hard leren. Daarna ga ik wel weer veel schrijven omdat we dan veel vrij hebben.
Tot ziens,
Zuzie24
JE LEEST
Harry Potter the next generation Dutch HP fanfic
FanfictionAlbus Severus Potter gaat naar Zweinstein. En als hij op dat moment en boeman was tegengekomen zou die boeman veranderen in de sorteerhoed die heel hard 'Zwadderich'! riep. En als Albus dan de spreuk kende zou de boeman/sorteerhoed zeggen: 'o, nee f...