James won ook van Zwadderich. Albus moest veel trainen en als hij niet trainde had hij nog bergen huiswerk. Het liep tegen Kerst en Albus zou samen met Scorpius terug naar huis gaan. Scorpius had het er wel lastig mee dat hij niet naar zijn eigen huis kon. Zijn ouders hadden hem niks meer gestuurd en soms hoorde Albus hem 's nachts stilletjes snikken. Plank werd tijdens de trainingen alsmaar enthousiaster. Ze oefenden formaties en schijnbewegingen en vaak liep de training wel een half uur uit. Albus was blij dat het bijna vakantie was. Eventjes verlost van de hoge druk op Zweinstein. Hij vond het overigens wel heel leuk hoor, maar het was zoveel werk allemaal. Gelukkig had hij Roos. Volgende week was de op een na laatste wedstrijd van het Zweinstein Zwerkbalseizoen. Voor de Eerstejaars dan. Griffoendor moest zaterdag tegen Ravenklauw en als ze dat wonnen stonden ze in de finale. De Eerstejaars wilden eigenlijk alleen maar die Zwerkbalcup maar Albus vond de finale ook al goed genoeg. Dat zou betekenen dat ze naar het WK mochten. Natuurlijk, ook hij moest en zou die felbegeerde Zwerkbalcup binnenslepen maar hij vond het WK ook goed genoeg. Over een week zou de kerstvakantie beginnen. Scorpius zuchtte: 'nog een week fijn huiswerk maken en lessen en daarna'... 'Vakantie' zei Albus die al precies wist wat zijn beste vriend ging zeggen. 'Dat zeg je nu al dagen'. 'Ieder uur' Jelmer grijnsde. 'Elke minuut' vulde Melchior in. 'De hele tijd' zei Suzanne die met een Toverdrankenverslag bezig was. 'Ach ja'. Scorpius haalde zijn schouders op. 'Vrijdag hebben we in plaats van Vliegles'... 'We weten het' zei Suzanne 'op vrijdag hebben we in plaats van Vliegles een Zwerkbalwedstrijd tegen Ravenklauw die we moeten winnen anders kunnen we de Cup vergeten'. 'Waarom is het symbool van Ravenklauw eigenlijk een Adelaar' vroeg Jelmer. 'Wat zou het anders moeten zijn' Roos kwam aanzetten met een verschrikkelijk hoge stapel boeken. 'Weet ik veel, misschien een Raaf'? Albus moest lachen en luisterde naar de discussies die in zijn vriendengroep plaatsvonden. Ondertussen probeerde hij zijn aandacht te richten op zijn Kruidenkundehuiswerk (schrijf een verslag van minimaal 30 centimeter over zelfbevruchtende struiken) maar dat lukte hem niet echt. Uiteindelijk gaf hij het op. 'Waarom hebben we zoveel werk' vroeg Scorpius met zijn blik op de hemel gericht. 'Het is veel te veel'. 'En het Zwerkbalseizoen is veel te snel voorbij' zei Anne. Albus pakte zijn spullen op. 'Ik ga wat eten in de Grote Zaal'. Snel borg hij zijn spullen op in zijn hutkoffer. Het eten was saai en Albus verheugde zich alleen maar op de kerstvakantie. Dan mocht hij eindelijk weer naar huis, dan zag hij eindelijk weer zijn ouders. Na het eten gingen ze nog even trainen, maar niet te veel want vrijdag moesten ze fit zijn. Roos sprak nog een aantal tactieken door maar Albus luisterde niet. 'Albus' hij schrok op. 'Albus let je ook op'? Hij knikte en Roos ging verder met de schijnbewegingen. Hij droomde verder over thuis. Ze zouden naar zijn opa en oma gaan om daar het heerlijkste kerstmaal te eten. Op tweede kerstdag kookte zijn moeder wat ze ook verschrikkelijk goed kon. Hij had er heel veel zin in.
JE LEEST
Harry Potter the next generation Dutch HP fanfic
FanfictionAlbus Severus Potter gaat naar Zweinstein. En als hij op dat moment en boeman was tegengekomen zou die boeman veranderen in de sorteerhoed die heel hard 'Zwadderich'! riep. En als Albus dan de spreuk kende zou de boeman/sorteerhoed zeggen: 'o, nee f...