Albus en Scorpius liepen de gang door. Ze hadden Foppe weten te ontwijken. Er kwamen 3 jongens de gang uit. 'Yo' zegt de middelste. Het waren Zwadderaars. 'Mijn naam is Tyler. Tyler Yu'. De jongen zag er Chinees of Japans uit. 'Dit zijn Kwast en Park'. Yu wees naar de 2 jongens achter hem. 'Wat wil je' gromde Scorpius. 'Rustig zeg' zei Yu 'gewoon even kletsen met onze Zwerkbalhelden'. Zwerkbalhelden sprak hij uit als of het een vies woord was. 'Met jullie bezems en Plankje. Griffoendor gaat de beker niet winnen want dat doet Zwadderich al. Wij moeten niets hebben van een jongen zoals Potter. Beroemd en onbenullig. En Malfidus. Wij snappen allemaal waarom je familie niets meer van je moet hebben. Je bent een gore Griffoendor'. Met die woorden liepen de 3 jongens weg en lieten Scorpius en Albus verbouwereerd achter. Terwijl ze terug liepen naar de Leerlingenkamer bedachten ze wat ze met Yu en zijn maatjes konden doen. 'Vierendelen' stelde Scorpius voor 'in mootjes hakken, een toverdrank van maken, hem slakken laten kotsen'... 'We doen niks' zei Albus. 'Niets? Maar'... 'Nee' zei Albus resoluut 'niks'. Hij klom door het portretgat en plofte op een grote fauteuil. Het waren stomme jongens maar wraak nemen had geen nut. En tot nu toe hadden ze hen alleen een beetje uitgescholden. Geen reden tot paniek. Toch? Albus was moe. Hij liep naar de slaapzaal en ging in zijn hemelbed liggen. Toen zijn hoofd het kussen raakte viel hij in slaap. Albus droomde over Yu en zijn vrienden die hem achterna zaten door de school. 'Albus, Albus' riepen ze. 'Albus, Albus wakker worden'. 'Wat'. Albus zag het hoofd van Scorpius boven hem. 'Kom je we gaan zo eten'. Albus knikte en volgde hem naar beneden. Hij hoopte dat hij zijn huiswerk voor morgen af had anders moest hij flink aan de bak. Hij was moe en het was pas maandag! Tijdens het eten zei hij weinig. Hij probeerde energie te besparen. Hij moest vanavond vroeg slapen. Een van de weinige dingen die hij zei was: 'hebben we huiswerk voor morgen'? Gelukkig antwoordde Scorpius dat dat niet zo was. Mooi zo, dan kon hij vroeg naar bed. 'Albus'! 'Wat'? Albus keek op van zijn sperziebonen met aardappels. 'Ik zei net tegen Suzanne dat het best zwaar is' zei Roos 'en we dachten dat jij er misschien meer van wist'. Albus was in een klap niet meer moe. 'Nee, ik denk dat dat zo hoort op Zweinstein'. Albus hoopte maar dat ze hem geloofden en snel boog hij zich weer over zijn eten zodat de andere niet zagen dat hij een beetje rood werd. 'Albus'! Dit keer was het Scorpius. 'Ik had het er net met Jelmer en Melchior over, welke straf gaan we Yu nou geven'? Albus schudde zijn hoofd 'geen enkele'. 'Wij hebben een programma voor hem. Eerst laten we hem slakken kotsen, daarna vierendelen, dan hakken we hem in mootjes en dan maken we een toverdrank van hem. Geen goed idee'? Albus schudde zijn hoofd weer 'geen sprake van. Daar komt niets van in'. Hij stond op. 'Ik ben moe, ik ga naar bed'. Toen hij in de slaapzaal zat bedacht hij hoe leuk zijn vrienden het beneden hadden. En dat allemaal zonder hem. Maar hij was moe en moest slapen zei een stemmetje in zijn hoofd. Maar toch, wat zouden zijn vrienden zonder hem beleven? Zouden ze over hem roddelen, hem zwartmaken? Hij moest hier niet over denken. Albus stapte in bed en viel bijna meteen in slaap.
JE LEEST
Harry Potter the next generation Dutch HP fanfic
FanfictionAlbus Severus Potter gaat naar Zweinstein. En als hij op dat moment en boeman was tegengekomen zou die boeman veranderen in de sorteerhoed die heel hard 'Zwadderich'! riep. En als Albus dan de spreuk kende zou de boeman/sorteerhoed zeggen: 'o, nee f...