Zoals afgesproken, sta ik op het grote pleintje aan de sportzaal. Hier komen de 6de jaars altijd roken. Vandaag daarentegen, zie ik geen enkele 6de jaars voorbij komen. Zij zijn uiteraard ook al begonnen met hun examens. Ik zou nu eigenlijk ook op weg moeten zijn naar huis, want ik heb morgen examen Aardrijkskunde.
Michiel komt veel de laat aan. "Waarom moest ik naar hier komen?", vraagt hij nog voor hij bij me is. Ik trek een verbaasd gezicht. "Jij wou met mij spreken, ik niet met jou...", zeg ik en spontaan laat neem ik mijn gsm uit mijn zak en zoek de berichten terug op. Ik laat hem de berichten lezen en hij trekt nu ook, net zoals ik daarnet, een verbaasde blik. We weten allebei niet wie hier tussen zit, totdat we een meisje met lange bruine haren en fel rode lippenstift zien aankomen... Anne-Marie-Elize... Zonder pardon komt ze op ons afgelopen en kust Michiel vol op de lippen. Met tong of niet, het maakt me niet uit. De gedachten: "Hij is van mij", "Blijf van hem af"... blijven door mijn hoofdspoken als ik Anne-Marie-Elize en Michiel zo samen zie. Net zoals ik weet Michiel niet wat hij nu moet doen. Ik zie de walging in zijn ogen... Als Anne-Marie-Elize eindelijk stopt, neemt Michiel me bij mijn hand en we rennen samen naar sporthal. Zonder enige aarzeling gaat Michiel voor me staan en gaat gehurkt op 1 knie zitten (je weet wel, als iemand je ten huwelijk gaat vragen, zo leek het ook even op dat moment). "Wil je met mij samen zijn?", vraagt hij zo lief. Uit mijn ooghoek zie ik Anne-Marie-Elize de sporthal binnenkomen. Ik dacht dat we toch een heel stuk hadden gelopen. Hoe kan ze dan zo snel hier zijn op haar hoge groen met rode hakken? Maakt niet uit. Ik wou Anne-Marie-Elize nog jaloerser maken en ging op de schoot van Michiel zitten. Ik gaf hem de grootste kus die ik ooit iemand had gegeven. Ik zag de afschuw in Anne-Marie-Elize haar ogen en ze draaide zich terug om, om uit de hal te lopen. Maar net als ze terug de deur uit wil lopen, breekt haar hak af. Iedereen die op dat moment aanwezig is in de sportzaal, lacht het uit. Met een boos gezicht en de hak in de ene hand en de schoen in de andere loopt ze boos de deur uit...
JE LEEST
I'm the bitch, you're the bad boy!
Chick-LitDaar ligt hij... Zou ik naar hem toe gaan... Dit zijn de gedachte van Lisa die op een dag een jongen tegen kwam in het park. In dit verhaal kan je lezen hoe haar leven verder gaat na hun ontmoeting. - ranking op dit moment: #43 - hoogste ranking to...