2

1.7K 162 8
                                    

Keesokkan paginya

"Ji hyo bangun!!!" Kata omma ku.

aku yang mendengar hanya menggeliat dan mengosokkan mataku."nae"

Omma ku melihat bilikku dengan terkejut. "Ji hyo kenapa bilik kamu ni poster v penuh satu bilik.bukannya apa, bukannya kamu akan kawin dengan v pon"

Aku yang mendengar apa yang omma cakap terkejut."omma kalau ji hyo ditakdirkan kawin dengan v macam mana??"

"Ditakdirkan lah sangat.dah pergi mandi.pastu sarapan.kamu ni bukannya kerja.nama pon bekas pelajar universiti yang terbaik kat korea.tapi kamu kerja menghadap muka v je.baik kamu pergi cari kerja.lagi bagus." Omma ku memerli ku.

Aku yang malas nak dengar bebelan omma terus masuk ke dalam bilik air.

***

"Noona,noona.cepatlah turun ni tengah kumpulan bts buat persembahan" kata joong ki telah menarik perhatianku

Lalu aku pergi ke arah joong ki dan duduk di sebelahnya."yah v!! Cutenya" kataku

Joong ki sudah membuat muka menyampah lalu dia pergi tukar siaran lain. "Yah,joong ki kenapa pergi tukar siaran.dahlah diorang tengah buat persembahan lagu save me." Marahku kepada joong ki.

"yelah,yelah." Kata joong ki lalu menukar balik siaran.

Aku sungguh gembira lalu terus menjerit memuji v.

***

Omma v memandang v yang menurun tangga. "V nak pergi mana??"

V memandang ommanya. "V nak pergi practise."

"Ingat.omma nak jodohkan kamu ye.jangan nak lari.and be careful bila practise tu.nanti ada kecederaan kamu yang susah" bebel omma v

V malas nak dengar hanya membalas "nae" lalu pergi ke tempat untuk drance practise.

***
"Ji hyo nak keluar kejap" kata aku kepada ommanya.

Joong ki yang mendengar berlari ke arah aku."joong ki nak ikut"

Aku memandang joong ki dan hanya mengganguk.kemudian aku dan joong ki keluar dari rumah.

Sesampainya di depan sebuah taman.sebuah kereta telah melanggar lopak air dan lopak tersebut terkena bajuku."woi.baju aku habis kotor.ingat kereta besar,boleh main langgar lopak pastu kena baju orang ke??"

Kemudian 7 orang jejaka keluar dari kereta tersebut.aku memandang ketujuh-tujuh jejaka tersebut kemudian ternganga.

Alamak aku baru memarahi bts.aku hanya meneguk liur.

Kemudian,salah seorang dari mereka meminta maaf kepadaku.adikku hanya melihat telatah aku.

"Mianhae,kitaorang x sengaja" kata jungkook kepada aku.

Hensem juga jungkook ni kalau tengok dari dekat.tapi aku setia dekat v.eh jap,mana v??

Kemudian jejaka yang belakang sekali datang ke depan."kau ni cepatlah.kitaorang tergesa-gesa ni.nak termenung pulak" v menengking aku.

Aku hanya bersabar kemudian membalas tengkingan v dengan kesabaran."pergi je lah blah.x payah nak minta maaf!!! PABO PUNYA NAMJA.DAH BLAH.BAIK AKU MINAT EXO DARI BTS NI.EEEEE!! Jomlah joong ki,kita blah"

Joong ki hanya memandang aku terkejut.terkejut kerana aku tengking idol aku sendiri.joong ki meminta kebenaran dari bts untuk meminta diri.

Bts terkejut dengan tindakan aku.selalunya peminat-peminat diorang mesti dah tergedik-gedik.aku pergi tengking v lagilah diorang pelik. Kemudian bts masuk ke dalam kereta semula.

_____________________
❌COPY
✔VOTE
✔COMMENT







[C]My Idol My Husband | TaehyungWhere stories live. Discover now