"Kim Taehyung kami hendak kamu berpura-pura couple dengan irene" kata manager taehyung.
Taehyung terkejut.
"Saya x setuju.ia akan menyebabkan banyak masalah dalam rumah tangga saya" kata taehyung.
"Mianhae,semua ni untuk menaikkan taehyung.so taehyung kena terima" pujuk manager taehyung.
Taehyung terkejut dan was-was.dia x tahu sama ada nak terima atau x.dia akhirnya membuat keputusan dan.....
"Saya terima" kata taehyung tanpa was-was.
***
Aku membuka surat khabar yang baru diberi oleh jururuwat di hospital yang merawat aku.
AHLI KUMPULAN BTS KIM TAEHYUNG COUPLE DENGAN IRENE DARI RED VELVET.
Kim Taehyung berkata "kami baru sahaja menjalinkan hubungan.dan pasal isteri saya tu.dia merestui hubungan kami."
Kami baru sahaja menerima berita yang mengejut ini.lagipon isteri kim taehyung baru sahaja melahirkan anak taehyung.
Aku membaca surat khabar tersebut berasa sedih.segera aku menelefon joong ki.
Korang:helo joong ki.
Korang:noona dah tengok surat khabar ke?? Tabahlah noona.
Korang:joong ki.noona nak lari dari taehyung.
Joong ki:haa!!
***
Omma dan appa taehyung memandang taehyung dan irene.
"Apa ni taehyung.betul ke apa yang taehyung cakap kat wartawan yang ji hyo merestui hubungan korang" tanya appa taehyung.
Taehyung senyum ke arah ommanya.
"Nae.ji hyo yang cakap kat taehyung" kata taehyung.
Tok Tok tok
Sepasangan pasangan masuk ke dalam rumah omma dan appa taehyung dalam keadaan marah.
"Kim taehyung,mana ji hyo sekarang!!!??" Tanya appaku dalam keadaan marah.
Taehyung memandang omma dan appaku pelik.
"Bukan kat hospital ke??" Tanya taehyung.
Appaku memandang taehyung dengan pandangan setajam pedang.
"Kepala otak kau.dia dah lari" marah appaku.
Tiba-tiba joong ki menelefon appaku.
"Yoboseyo"
"......"
"Oowh.joong ki jaga dia tau"
"......."
"Jangan buat dia sedih"
"......."
"Bye.gomawo"
Appaku menamatkan panggilan telefon.lalu membisikkan sesuatu dekat telingan ommaku.
Selepas itu,appaku menjeling taehyung.
"Kau jangan ingat aku x maafkan kau selepas kau buat kat anak aku.aku nak kau cari dia sampai dapat.kalau x mati kau" ugut appaku.
Taehyung hanya mendengar kemudian masuk ikut telinga kiri keluar telinga kanan.itulah perangai kim taehyung.
______________________
❌copy
✔vote
✔comment
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...