"Berani betul yeoja tu tengking kau v" kata rap monster kepada v.
V hanya tersenyum kepada rap monster. "Aku tahu mesti dia peminat tegar aku.korang tengok x dia punya perbuatan sebelum aku muncul.dia asyik cari seseorang je kan.lepas aku muncul baru terpancar reaksi gembira"
Jin hanya mendengar kosong.dia x de minat nak dengar cerita v tu.sekarang ni dia ter'fall in love' dengan ji hyo.dia betul-betul yakin yang dia memang cintakan ji hyo sekarang.
"Yah,kim seokjin kau termenungkan sape tu??" Tanya jimin kepada jin
Jin hanya tersenyum nipis."seseorang yang telah menarik perhatian aku"
***
Omma aku hanya memandang aku.dia pelik sbb aku x menjerit melolong memanggil nama v sewaktu bts membuat persembahan di music bank. "Haih ji hyo, kenapa senyap je.selalu kamu yang terjerit-jerit tengok v??"Aku memandang omma.aku sebenarnya terasa hati apabila v menegkingku.tapi aku rasa dia x salah mesti dia busy sbb tu dia tengking aku.
"Nothing"
"Tadi omma kitaorang jumpa bts.pastu v pergi tengking noona.noona ambil hati ke??" Soal joong ki yang tiba-tiba turun dari biliknya.
Omma memandang aku lagi." Mana ada ji hyo ambil hati." Kataku lalu aku terus menjerit nama v dan melupakan tengkingan v terhadapku.
***
V baru balik dari dance practisenya.ommanya menunggu v."v baru balik??"
V memandang ommanya."nae" v berlalu naik ke biliknya.
Tapi ommanya cepat berpesan pada v sebelum v naik atas."omma nak v kawin.omma x kira jugak.esok omma pergi rumah kawan omma tu.MUKTAMAD"
V berlari turun untuk mendapatkan penjelasan daripada ommanya."biar betul omma.v x sedia lagilah"
Omma v malas nak layan v.lalu ommanya tidak menjawab pertanyaan v kerana keputusan ommanya tetap sama.
V naik ke biliknya lalu menghempas pintu biliknya."HAAIIHH!! KUSUTLAH" v mengusutkan rambutnya.tapi tiba-tiba dia tersenyum.siapa kau nak kawin dengan aku.kau tengoklah nanti.aku akan pastikan kau menyesal kawin dengan aku.
_______________________
❌copy
✔vote
✔comment
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...