7

1.4K 144 0
                                    

Joong ki keluar dari bilik ji hyo.joong ki terkejut kerana v berada di depan pintu bilik ji hyo."Kau dengar semuanya ke??" Tanya joong ki kepada v.

V hanya memandang joong ki dengan sombong. "Ye aku dengar semuanya.sape baekhyun tu?? Kalau namjachingu ji hyo,aku cakap kat omma dan appa aku yang aku x nak teruskan perkahwinan ni" kata v kepda joong ki.

Joong ki memandang v tajam. "Dia x akan kacau kau dengan ji hyo bila kau kawin dengan ji hyo." Balas joong ki.

"Oowh.kalau macam tu sekarang dia dekat mana??" Tanya v kepada joong ki.

"Kau x perlu tahu" kata joong ki lalu berlalu pergi.

***

Malam.

Aku turun ke bawah untuk makan malam.Tanpa aku sangka v masih ada kat rumah aku.mamat ni annoying lah.dulu memang aku minat dia tapi dia lain bila dalam tv dan luar tv.

Aku tengok tinggal satu je tempat kosong di meja makan iaitu di sebelah.......V.Nak x nak aku duduk juga sebelah v.

Tiba-tiba omma aku menanya aku soalan. "Macam mana dengan baju tadi?? Muat x??" Tanya ommaku kepadaku.

Nasib baik aku ada hati nak cuba tadi kalau x mampus aku.aku mengangguk kepada ommaku

Ommaku memandang aku dan v. "Tadi taehyung bawak ji hyo pergi ambil baju pastu pergi mana??" Tanya ommaku.aduh ni soalan kbat ke.

Taehyung memandang aku.mesti dia x de jawapan nak bagi. "Kitaorang pergi taman kat sini-sini je" kata ku.

Omma ku tersenyum.suka anaknya dan taehyung boleh menerima antara satu sama lain tapi sebenarnya x. "Baguslah.nanti dah kawin nanti taehyung bawaklah ji hyo pergi luar negara.best sikit ji hyo tu.dia x keluar dah selepas ......." kata-kata ommaku terhenti selepas appaku memandang ommaku tajam.appaku x nak rahsia tu terbongkar.

V teruja mendengar tapi ommaku berhenti bercerita secara tiba-tiba. "Selepas apa aunty??" Tanya v kepada ommaku dan v memandang aku.

"X de papelah.taehyung panggil je lah aunty dengan uncle,omma dan appa ye taehyung.kan taehyung nak kawin dengan ji hyo." Kata ommaku panjang lebar.

V terasa kekok dan membalas "nae".

Aku bangun kerana x lapar.appaku bertanya kepadaku "ji hyo nak gi mana??"

Aku memandang appaku kemudian tersenyum. "Ji hyo nak naik bilik.x de selera nak makan" kataku.

Joong ki merenungku tajam seolah-olah dia tahu aku berasa sedih sbb omma bercerita pasal 'orang' yang paling aku sayang dulu.

____________________
❌copy
✔vote
✔comment

[C]My Idol My Husband | TaehyungWhere stories live. Discover now