Setahun kemudian.
'Ji Hyo bila nak balik.oppa rindu Ji Hyo.' Bisik hati taehyung.
***
"Yah,Kim Jong In.cepatlah saya dah x sabar nak balik rumah ni.nak jumpa joong ki." Kata ku kepada kai.
Kai mendengus geram.nasib baiklah ji hyo ni kawan dia waktu kat jepun dulu.kalau x memang dah kena wrestling ni.
"Sabarlah.dah jom,mana joong ki awak tu.kata nak jemput" sindir kai.
Ji hyo ternampak joong ki lalu ji hyo menarik kai pergi ke arah joong ki.
"Noona joong ki rindu noona.taehyung,taehyo dengan taehyo pon rindu noona" kata joong ki sambil memelukku.
Aku melepaskan pelukan joong ki.
"Joong ki siapa taehyung,taeho dengan taehyo tu??" Soal ku.
Joong ki memandang kai supaya memberi penjelasan.yelah kai kawan lama joong ki.
"Nanti aku cerita" kata kai.
Lalu kami bertiga masuk ke dalam kereta untuk balik ke rumahku.
***
Bunyi enjen kereta menyuruh taehyung supaya keluar dari rumah.taehyung pergi ke arah ku lalu memelukku
Aku yang tidak tahu apa-apa hanya mendiamkan diri.
"Ji hyo oppa rindu ji hyo.mana ji hyo pergi??" Tanya taehyung kepadaku.
Aku melepaskan pelukannya.aku memandang orang yang dikatakan 'oppa' tadi.
"Maafkan saya,siapa awak eh??" Soal ku.
Taehyung memandang aku pelik.
"Saya suami awak.kita ada anak.diorang tengah tidur.jom tengok dorang" kata taehyung lalu menarik tanganku supaya melihat anak kitaorang??
Kai dan joong ki masuk ke dalam rumah.omma dan appaku minta penjelasan daripada kai kenapa sikap aku berubah.
//flasback//
Ji hyo kemalangan kerana diragut oleh penunggang motosikal.peragut tu ragut beg tangan ji hyo pastu ji hyo kan kena tarik so badan dia kat tengah jalanlah.lepas tu tiba-tiba sebuah kereta meluncur laju dan melanggar ji hyo.
Ji hyo hilang ingatan akibat kemalangan tersebut
//end flasback//
"Awak ni taehyung kan??" Soal ku.
Kami melihat dua orang bayi sedang lena tidur.
"Yup.kenapa??" Soal taehyung
"Kenapa bayi ni muka dia macam muka awak dengan saya??" Soal ku lagi.setahu aku,aku belum kawin.
"Sbb ni anak kita.kita dah 2 tahun kawin.awak tinggalkan saya sbb awak ingat saya curang.tapi semua itu hanyalah salah faham" taehyung cuba menerangkan kepadaku.
Aku memandang taehyung.hensem juga eh dia ni.
"Kalau macam tu.apa kata kita mulakan hidup baru memandangkan saya lost memory" cadang ji hyo.
"Ok.I love you song ji hyo" kata taehyung.
Lalu bibir taehyung mencium bibir aku.
_______________________
❌copy
✔vote
✔comment
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...