Omma,appaku,omma dan appa v memandang v."macam mana ji hyo boleh tidur sekatil dengan taehyung??" Tanya appa v kepadanya.
"Taehyung x tahulah omma appa.tiba-tiba je ji hyo ada kat katil" terang taehyung cuba mempertahankan dirinya.
"Taehyung.omma nak kamu kawin dengan ji hyo dalam minggu ni jugak.muktamad.kalau ada apa-apa jadi kat ji hyo taehyung kena tanggungjawab.dah sekarang jom balik" kata omma v kepadanya dan appa v.kemudian mereka sekeluarga pulang ke rumah.
***
Joong ki mengejar ji hyo sehingga ke sebuah taman berdekatan dengan kawasan perumahan mereka."Noona,kenapa noona lari??" Tanya joong ki kepada aku.dia risau dengan aku.
Aku memandang joong ki kemudian air mata ku mula menitis. "Noona x nak kawin dengan taehyung.dia ego.noona x suka namja ego dia tinggi melangit" terang aku
Joong ki hanya mengeluh.kemudian dia menggosokkan tangannya di belakang aku. "Noona kan tahu.namja ni.ego dia tinggi melangit macam baek......" kata joong ki dan dia baru perasan akan nama baekhyun.
"Mianhae"
"It's nothing joong ki"
Fall everything fall everything.
Joong ki melihat telefonnya."omma telefon" kata joong ki.aku hanya mengangguk.
"yoboseyo"
"......"
"Hah.tapikan bukan bulan depan ke??"
"......."
"Yelah nanti orang bagitau noona"
"........."
"Ye joong ki x larikan noona.buat apa nak buat macam tu.buang masa je"
"......"
"Ye"
"......"
"Bye"
Ji hyo memandang joong ki. "Ni omma bagitau.noona kena kawin dengan taehyung tu minggu ni jugak.pastu omma cakap jangan larikan noona" terang joong ki.
Ji hyo tergelak."takkanlah adik noona ni nak larikan noona sbb x nak noona kawin dengan taehyung.lawak betul omma ni" kata ji hyo sambil gelak.
"Noona jangan buat-buat gelak.joong ki x suka.joong ki tahu noona nak sangat lari.tapi joong ki x dapat tolong.dahlah jumlah balik.nanti omma risau" kata joong ki.lalu mereka balik rumah.
***
Seminggu kemudian."You may kiss the bride"
Lalu taehyung mencium sekilas bibir aku.sekarang sahlah aku sebagai isteri kim taehyung dan bermulalah episod hidup yang duka.bagi tetamu-tetamu yang hadir mungkin dior
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...