Aku naik ke bilik secepat mungkin kerana tidak lama lagi air mataku akan menitis.
Kenapa saat aku nak lupakan 'dia' semua orang mengungkit pasal 'dia'.aku x kuat.
Aku memandang ke arah siling dan teringatkan kisah silamku bersama baekhyun.
"Kenapa oppa rahsiakan penyakit oppa??" Tanyaku kepada baekhyun yang sedang baring di atas katil hospital.
Baekhyun hanya tersenyum kepadaku."oppa x nak buat hyo sedih.tengok sekarang hyo dah tahu.kan hyo sedih" kata baekhyun kepadaku.
Baekhyun memegang tanganku. "Hyo janji dengan oppa, cari pengganti oppa or hyo nak kesunyian je??" Tanya baekhyun kepadaku.
Aku memandang baekhyun dengan kesedihan. "Mungkin hyo x nak sesiapa gantikan oppa."
Baekhyun menyentuh kepala ji hyo. "Hyo x boleh macam ni.hyo kena jugak cari peng....ganti o..oopp...a"
Tit tit tiiiiit!!!
"Oppa!!!!!"
Tuk tuk tuk
Seseorang mengetuk pintu bilikku lalu menyedarkan aku ke dunia realiti.
Aku mengesat air mata di pipi. "Masuk" kataku.
Seseorang masuk ke dalam bilikku lalu melihat bilikku yang dipenuhi gambar v dan bts. "Wei, apasal banyak sangat gambar aku kat bilik kau.mesti kau minat aku sangat-sangat en??" Soal v kepadaku.
Dia ni x reti bahasa ke.dah aku terpekik terlolong tengok kau kat tv of cuz lah aku minat kau sangat-sangat.pabo namja.
Aku memandang v kosong."nae" kataku.
V masih memandang gambar-gambarnya di dalam bilikku. "Apasal kau tiba-tiba x nak makan tadi??" Tanya v kepadaku.
"Not in mood."
"Wei aku nak tanya.sape baekhyun." Tanya v kepadaku.
"Kawan"
V memandang aku. "Oowh.mak kau suruh aku tidur kat bilik kau.apa kata kau tidur bawah aku tidur atas.yelah aku kan tetamu." Kata v lagi.
Aku ternganga.what dia suruh aku tidur dekat lantai.baik aku tidur bilik joong ki.
"Apasal ternganga.kang masuk lalat masuk hospital.kita x yah kawin.yahooo" sorak v.
Aku x pedulikannya lalu mengambil bantal busukku dan pergi ke bilik joong ki.v hanya memerhatikan ku.
Joong ki tengah lending atas katil.nasib baiklah bilik dia ada sofa bolehlah aku tidur kat situ.
Joong ki hanya melihat aku.mungkin dia pelik. "Noona kenapa ada kat bilik joong ki.siap bawak bantal lagi." Tanya joong ki kepadaku.
Aku terus baring di atas sofa tersebut. "V tu ada kat bilik noona.dia cakap omma suruh dia tidur kat bilik noona.pastu dia suruh noona tidur atas lantai dia tidur atas katil" terangku panjang lebar.
Joong ki menahan geram.dia ni buat banyak masalahlah kat noona kesayangan aku ni.
_______________________
❌COPY
✔VOTE
✔COMMENT
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...