6

1.4K 152 0
                                    

"Hyo bangunlah." Kata v dalam nada lembut.

Aku merengek."hyo bangunlah,kalau x oppa kiss hyo" kata v lagi.

"Hyo x nak bangun eh.x pe biar oppa kiss hyo" kata v lalu mencium lembut bibir ku.

Kemudian aku tersedar.aku melihat v menekan-nekan sesuatu di bibir aku.Fail.kurang asam punya v.

"Sedap cium fail.tulah tidur lagi.aku kejut kau x nak bangun.padan muka" kata v kepadaku sambil ketawa.

Aku keluar dari kereta dan aku teringat baekhyun oppa.

kenapa baekhyun oppa tinggalkan hyo.

Lalu aku mengalirkan air mata tanpa aku sedar.aku masuk ke dalam rumahku dan v mengikut aku dari belakang.aku terserempak dengan joong ki di tangga.dia perasan dengan riak mukaku lalu dia terus ke arah v.

Joong ki berdiri di depan v."woi kim taehyung,kau buat apa dekat noona aku??" Jerit joong ki kepada v.aku yang terdengar jerita tersebut turun semula.

V bangun dari sofa dan menjawab dengan selamba. "Aku x buat apa-apa dengan dia."

Joong ki menunjukkan penumbuknya di depan v.namun aku segera menarik joong ki pergi ke bilikku.

Joong ki berasa pelik."kenapa joong ki nak pukul taehyung??" Tanyaku kepada joong ki.

Joong ki memandang lantai.dia x berani nak bertentang mata dengan ku." Dah dia buat noona sedih.joong ki marahlah dia.joong ki sayang noona." kata joong ki lalu memelukku.

Aku membalas pelukan joong ki."noona bukan sedih sbb taehyung tapi sbb baekhyun oppa." Kataku kepada joong ki.aku x boleh nak tahan sedih.lalu aku menangis di dalam pelukan joong ki.

***

"Taehyung.siapa jerit kat taehyung tadi??" Tanya ommaku kepada v.

"joong ki jerit dekat taehyung.tiba-tiba je marah taehyung" balas v.sengaja nak joong ki kena marah.

"Oowh.duduk ye.kalau nak pergi bilik ji hyo.naik atas pastu pintu bilik dia warna hijau muda" kata ommaku kepada v lalu pergi ke dapur semula.

Kemudian v naik ke bilik ji hyo dan mendengar perbualan ji hyo dan joong ki.v tertanya-tanya siapa baekhyun tu??

_______________________
❌COPY
✔VOTE
✔COMMENT

[C]My Idol My Husband | TaehyungWhere stories live. Discover now