"Ji hyo nanti balik awal tau.kawan omma nak datang"
Aku teringat kata-kata ommaku sebelum aku keluar dari rumah.
Apa yang omma nak eh??
***
Aku di depan rumah dan melihat banyak kasut.lalu aku masuk ke dalam rumah.aku ternampak seorang wanita dan lelaki dalam lingkungan 50-an dan juga aku ternampak......"Ji hyo,duduklah ni omma nak perkenalkan kawan omma dengan anak dia" kata omma ku kepadaku.aku duduk kemudian aku kembali merenung anak kawan ommaku.
"Kitaorang nak jodohkan hyo dengan taehyung." kata ommaku.aku hanya mengganguk malas.Baru aku perasan yang nama V ialah kim taehyung patutlah rupa dia macam v.
"Ji hyo,kalau nak keluar dengan taehyung boleh keluarlah" kata omma v kepadaku.sebenarnya aku memang nak tapi malas.
Aku hanya tersenyum nipis kepada omma v."mian aunty.ji hyo penat nak naik atas" kataku lalu naik ke bilikku.kemudian seorang lelaki datang memelukku dari atas.
"Noona.kenapa keluar x bagitau joong ki.orang nak ikut jugak." Kata joong ki kepadaku.aku tahu dia nak buat taehyung jelas.tapi aku tengok dia macam x de reaksi.
"Sorry" hanya satu perkataan yang aku bagitau kat joong ki.
Tiba-tiba joong ki menarik aku masuk ke dalam bilikku."nape ngan joong ki ni??" Tanyaku kepada joong ki.
Joong ki hanya membuat muka selamba."saja nak buat tetamu tertanya-tanya sape joong ki."
***
Omma v dan appa v hanya memandang tajam ji hyo dan joong ki.dia x sangka orang yang taehyung nak kawin ada namjachingu.
"Maaflah anak kami joong ki tu.tiba-tiba baik dengan ji hyo.selalunya bergaduh macam anjing dengan kucing.ni tiba-tiba mesra macam ada hubungan." Kata appaku kepada omma v dan appa v
Omma dan appa v menarik nafas lega."ingatkan namjachingu ji hyo.baru nak balik ke rumah." Kata appa v.
Omma v memandang v." Taehyung setuju kan?? Jangan buat omma marah" kata omma v kepada v.
V hanya tersenyum kepada ommanya."nae"
"Kalau macam tu kita kawinkan diorang lagi dua bulan" appa v cadang.
"Nae." Kata ommaku.
***
Keesokkan paginya."Ji hyo bangun cepat.ni ada orang nak ajak kamu keluar" ommaku mengetuk pintu bilikku.
"Nae" kataku lalu mandi dan bersiap-siap untuk keluar dengan 'orang' yang dikatakan omma.sambil-sambil tu aku terfikir siapa 'orang' yang nak keluar dengan aku.
Selepas bersiap aku turun ke bawah dan ternampak.....
YOU ARE READING
[C]My Idol My Husband | Taehyung
FanfictionKisah korang song ji hyo amat meminati kumpulan bts yang dianggotai oleh 7 orang jejaka kacak yang bernama rap monster,jungkook,suga,V,j-hope,jimin dan jin.korang amat meminati v kerana kecomelannya dan perangai yang menyukai kanak-kanak. Omma dan a...