0.1

140 3 2
                                    

Jag släppte ner den tunga kartongen i bagaget. Jag vände mig om och kramade min mamma. "We're going to miss you.", sa hon och sedan kramade jag om pappa. "I'm going to miss you too", sa jag. "Well, bye then", sa jag och vinkade. De vinkade tillbaka och sedan satte jag min i bilen och startade motorn. Jag började köra. Next stop, NEW YORK!!

Jag körde lite framåt och backade sedan in till den markerade parkeringen. Jag öppnade bildörren och kollade mot flyttgubbarna. "Yeah, thanks, but I can take over from here", sa jag och log mot dem. Jag räckte fram 20 dollar och han tog vänligt emot dem. Jag kollade upp på skyskrapan och började ta in flyttlådorna in till min lägenhet. Wow! Det var verkligen stort! Stora fönster som täcker nästan alla väggar i hela lägenheten. De hade redan lagt möblerna på rätt ställe som jag ville ha det. Vardagsrummet bestod av en stor persiskt matta framför min beiga skinnsoffa, svart, blankt stengolv och mörkbeige väggar.

Jag ställde in den sista flyttlådan och började sorters a och organisera allt.

Klockan var 21:00. Jag behövde gå och lägga mig eftersom att mitt jobb börjar klockan åtta. Jag bytte om till mina Victorias secret pink pyjamas, borstade mina tänder och rengörde ansiktet. Jag stängde av kranen och låste upp dörren. Det har blivit en vana även om det inte är någon hemma. Jag öppnade dörren och släckte lampan inne på badrummet. Badrummet var stort med beige små stenplattor överallt, på både golv och vägg. Det låg ett inbyggd badkar som var inbyggt med svarta blanka stenplattor. Ja, sedan handfatet som var gjord av glas och en svart toalett. Skitsnyggt.

Jag började gå mot mitt sovrum som hade vit tapet och mörkbrunt trägolv med fönster som täckte alla väggar. (Samma med vardagsrummet btw). Jag hade min king size säng i mitten av en vägg med två nattduksbord. Sedan hade jag en WIC och en toalett.

Jag lade mig i sängen och blundade. Jag kunde inte somna. Fan också. Jag får väl hoppas på att jag somnar snart, om jag bara blundar i typ tio minuter så slocknar jag väl.

Next day

Jag vaknade av mitt alarm som slog till kl 06:00 på morgonen. Ugghh. Jag kisade med ögonen och stängde av alarmet. Jag suckade högt och kastade mig bak i sängen igen. Fan juste, jag har ju jobb.

Jag gick till min Wall in closet och valde ut en bra outfit för en första dag på jobbet. Eftersom att man fick ha på sig vad man ville så tog jag på mig ett par bootcut jeans, ett ljusbrunt bälte och en tight vit långärmad tröja. Jag tog sedan på mig mina vita klackskor med gulddetaljer. Jag gick till mitt sminkbord och satte mig i stolen. Mascara, ögonbrynsgel och bronzer. Inte så mycket mer eftersom att jag inte hade så många problem. Jag borstade igenom mitt lockiga, mörkbruna hår.

Jag tog min bilnyckel ur nyckelskåpet och satte på mig min klarröda vinterjacka, ja, det var ju vinter. Jag tog min handväska från River Island och sedan tog jag min iPhone 6s Plus. Jag öppnade dörren och stängde den efter mig. Jag låste dörren med de båda två låsen.

Jag gick ut ur porten och öppnade bildörren till min Range Rover. Jag satte mig och lade min väska på andra sätet bredvid. Jag satte på mig mitt bälte och vred om nyckeln. Nu var jag påväg till McDonalds drive in.

Jag körde in till drive in och pratade i högtalaren. "Hi, one cappuccino and three toasts", sa jag. Vad? Jag är hungrig...

Jag körde fram för att betala. "So that will be 7 dollars and 57 cents", sa han och log. Han var så jävla snygg. Jag log tillbaka och gav kontanter. "Thank you", sa han och jag nickade vänligt.

Jag tog sedan emot maten och körde iväg. Jag började köra mot jobbet och påväg dit åt jag allt. Hungry hippos.

Efter jobbet

Jag satte mig i vardagsrummet och det hade redan hunnit bli kl nio. Uuuuggghhh. Denna gång gick jag direkt till min säng utan att ta bort mitt smink. Jag tog på mig samma pyjamas som kvällen innan och lade mig i sängen och blundade.

Jag vaknade av att något gjort av glas ramlade ner från en bänk inne i köket. Jag reste mig upp försiktigt och tog upp ett slagträ som var nedanför sängen. Jag öppnade min dörr så tyst jag kunde. Jag fick syn på tre svartklädda män. Fuck, de var för många.

De betraktade och undersökte mina smycken som låg inne i badrummet. Nu gäller det. Nu ska jag slå dem in huvudet. Nej jag vågar inte! Jag får panik vafan ska jag göra?? Jag ställer mig utanför badrummet och tänker intensivt. Plötsligt får jag en smäll mot huvet och sedan blev allt svart.

Jag vet att detta kapitel var ganska långtråkigt, men det kommer mer action och kärlek i nästa kapitel och framöver! Btw, bilden uppe är en bild på Zendaya. I know Selena Gomez! Helt klart min girlcrush.

Vad tycker ni ska hända framöver? Kommentera isåfall! Skulle varit väldigt roligt om någon gav ett förslag!

Detta är bara för om du vill, men om du vill så kan du gärna dela denna bok eller ja, göra så att den uppmärksammas. Försöker verkligen nå upp till 100 läsare, det är mitt mål. Hoppas ni gillade detta kapitel, så kommer jag med ett nytt imorgon!

// nikeadidasvans

Thief to loverWhere stories live. Discover now