Prolog: Wedding-daayy

28 1 2
                                    

"Take a look at yourself. You're beautiful", sa min designer. Jag vände mig om och fick syn på mig själv, bärandes en ljuslila klänning som var tight uppe och hade volanger nere som började vid knäskålarna och neråt. Jag hade ett par vita högklackade skor och en vit, nätslöja (ish. Hoppas ni fattar vad jag menar hehe). Jag var sminkad och håret var uppsatt i en bulle. Jag var vacker.

"How does it feel?", frågade en röst som tillhörde Nick. Jag vände mig om med ett leende på läpparna. "Nervous", sa jag och andades ut. "You don't have to be nervous. Zac is totally going to bang you on your honeymoon", sa han med ett flin. "Shut up", sa jag och slog honom löst på armen. "It's tiiiiime!!", sa en kvinna exalterat som kom springandes in. Nick gick bakom mig när vi skulle till glasdörrarna som skulle leda till kapellet. "Are you ready?", frågade Nick och höll min arm. (Så som man gör, jag vettefan).

Jag andades djupt. "Yes. This is it", sa jag lugnt. Dörrarna öppnades och alla blickar riktades mot oss. Viskningar hördes. Zac stod framför mig vid prästen och log stort. Hans leende var perfekt. Jag kunde smälta. Plötsligt kände jag hur mina ben vek sig och jag hade ramlat ner på golvet. JUST KIDDING!!!

När jag var nära Zac, släppte Nick taget om mig och ställde sig bakom Zac. Jag ställde mig sedan framför Zac. Prästen började babbla på. Vi grimaserade medan han pratade. Då och då märkte prästen och kollade på oss med ett flin. Då hade vi alltid slutat och kollat mot varandra med ett leende. "Do you, Zac White, take this woman?", frågade prästen. "I do", sa han. (Vet ej vad prästerna säger). "And do you, Zendaya Savio take this man?", frågade prästen.  "I do", sa jag. "You may now kiss", sa prästen. Våra läppar möttes och allt kändes magiskt. Alla applåder och jubel blev svaga och allt jag kände var Zacs närvaro. Denna man älskar jag.

Thief to loverTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang