Sebuah kereta berhenti di hadapan Big Hit Highschool. Pelajar2 mula berkerumun di pagar sekolah. 7 org pelajar lelaki trun dri kereta. Pelajar perempuan mula terjerit2 bgaikan trkena histeria.
"Omoo Jungkook!!!"
"Jimin oppa sexy!!!"
"Yoongi swag!"
"Jin oppa hensemnya!!"
"Namjoon oppa please rap for me.."
"Taehyung oppa neomu2 kyeopta!!"
"Hoseok oppa!!!!"
Mereka adalah ahli kumpulan BTS. 7 beradik yg sgt trkenal di sek itu krna berasal drpd keluarga yg sgt kya. Mereka jln dgn gaya model brjln di red carpet. Beberapa pelajar mnghulurkan hadiah dan disambut mereka. Mereka mnuju ke loker msing2 utk mnyimpan hdiah2 yg bru diterima.
Sebaik pintu loker dibuka,surat2 drpd peminat mereka brterabur di atas lntai. Msing2 trkebil-kebil memandang surat yg bgitu byk.
"Haih...hri2 aq kmas,tpi bersepah blik."bebel Jin selaku yg pling tua dlm grup itu. Dia mngutip semula surat2 mereka dan diletakkan ke dlm loker semula.
"Kna blik lewat lgi la hri ni? Aaahhh!!!" Jimin mngeluh.
"Lewat 10 minit je pon.. kecoh je kau ni." Yoongi blas dgn pokerfacenya.
"Adik2 sekalian,kita dh lmbt ni. Jom msuk kelas cpt. Nnt kna mrah dgn cikgu bru korang tau." Namjoon mngajak mereka ke kelas.
"Kau knp? Jin apa rasuk kau ni? Insaf dh ke? Tetiba ja baik sgt nk msuk klas awal." Hoseok mnyoal kehairanan.
"Haa!!! Aku tau!! Jin Seokjin dh rasuk Namjoon hyung! Sbb tu dia jdi mcm ni. Wahai Jin Seokjin,kluarlah kau drpd tubuh hyung aku!" Taehyung tiba2 memegang kpala Namjoon sperti bomoh. 6 yg lain memandangnya pelik.
"Apa kau buat ni??"soal Namjoon.
"Diam kau! Baik kau keluar drpd bdn hyung aku skrg! Atau aku pkul kau guna kuali Jin hyung!" Taehyung brkta. Jin mnghmpiri adiknya itu dan mengetuk kpalanya. Jungkook mnepuk dahi melihat hyungnya yg x normal.
"Knp la hyung aq mcm ni?"soal Jungkook pd drinya sndiri. Dia prasaan bebrapa psang mta asyik memerhatikan mereka. Dia trtunduk malu. Jungkook mnghmpiri hyungnya,"hyung,ppali! Klas dh mula! Jom la msuk klas!"
"Kau ni knp pulak? Kna rasuk jgk ke? Apa kna la korang ni?? Korang buat apa semlm smpai kna rasuk ni? Jin apa plak rasuk kau ni? Jin,kluar la drpd bdn adik aq." Taehyung skali lg memulakan dramanya.
"Otak kau kna rasuk! Kita dh lmbt ni! Dh pkul 8,korang nk kna denda ke?!" Jungkook mnyedarkan hyungnya.
"Mwo?! Ppaliiiii!!!! Nnt kna denda!" 6 org namja itu brlari ke kelas msing2 mninggalkan maknae mreka terpinga-pinga sndirian. Jungkook mnggelengkan kpalanya melihat prangai hyungnya yg sprt knak2.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook melangkah msuk ke dlm kelas yg msih bising sperti pasar mlm itu. Dia mlepaskan nafas lega apabila Miss Sora,guru kelas mereka msih blum msuk. Dia mnuju ke tmpt duduknya di blkg dua shabatnya Bambam dan Yugyeom.
"Lmbt kau hrini? Semlm blik lmbt ke?" Soal Bambam pda Jungkook sebaik shja dia melabuhkan punggungnya dia kerusi.
"Kau ingat aq ni mcm kau ke? Tiap2 mlm nk clubbing? Aq x prgi la."
"Dh tu,knpa lmbt sgt hrini?"soal Yugyeom pula.
"Hyung aq la..mcm kau x tau. Diorangkan suka sgt buat drama." Bambam dan Yugyeom hnya ketwa. Mereka knal benar dgn sikap hyung rkan mereka itu."Mna cikgu? X prnh dia lmbt."
"Entah..." ringkas jwpn Bambam mmbuatkan Jungkook geram. Dia mngetap giginya.
"Kau ni asal moody sgt ni? Ada apa jdi? Kau mrah hyung kau ke?" Soal Yugyeom yg mnyedari perubahan sikap rkannya itu.
"X lah...mrah hyung aq knpa? Aq dh biasa dh dgn diorang tu."
"Then? Kau okey x ni? Crita la dgn kitorang...kau knpa? Ada org cri psal dgn kau ke?"
"Tdi ada yeoja mna tah lnggar aq. Mta dia ltak dkt mna tah. Aku yg besar ni pon dia x nmpk!" Jungkook mula mnceritakan sgalanya pda rkan-rkannya.
"Dia lnggar ckit je pon...chill laa~~ X kan dgn awek pon kau nk naik angin?" Yugyeom menenangkan rkannya itu. Jungkook meletakkan kpalanya di atas meja. Mlas mahu mengingati gdis itu lgi.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Yoona, appa minta maaf sbb x boleh teman kamu daftar." En Park brkta smbil mngusap-usap kpala anaknya.
"Gwaenchanayo.. Yoon dh besar,nnt Yoon daftar sndiri. Appa jgn la risau,i'm okey. Yoon prgi dulu,dh lmbat ni. Annyeong appa!" Yoona memeluk erat appanya sebelum melangkah trun drpd kereta.
Dia brjln memasuki kwsn sek barunya dgn perasaan berdebar. Yoona memerhati sekeliling. Dia kagum melihat sek baharunya itu. Timbul perasaan bangga kerana berjaya memasuki Big Hit Highschool. Mnurut kta appanya,hnya org2 trpilih shaja yg bleh memasuki sek ini. Yoona brjln mncri pejabat untuk mndaftar. Tidak semena2 dia trlanggar seseorang.
"Auchh!!"
"Aduh!! Woi,mta letak mna?"seorang namja menengkingnya. Yoona terkedu. Bru hri prtama sdah ditengking begitu."Jwisonghamnida! Maaf,sya x sngaja." Yoona meminta maaf drpd namja itu. Dia mmberanikan diri memandang wajah nmja itu.
"Lain kali jln tgk la dpn...bkn tgk kiri knan.."blas namja itu. Yoona hnya mngangguk pda namja itu.
Namja itu trus mninggalkan Yoona sndirian. Dia kmbali mncari pejabat. Jam di tgn dilihat. "Hbeslah aku... Hri prtama dh lewat. Mna aq nk cri pejabat ni?"
"Urmm...hai..awak cri siapa?" seseorang mnyapa Yoona. Pntas dia brpaling ke blkg. Seorang yeoja sdg trsenyum pdanya.
"Hi.. Sya cri pejabat..tpi sya x tau dkt mna.." terang Yoona brharap gadis itu akan membantunya.
"Jom la ikut sya.. kbetulan sya pon nk ke pejabat." Ajak gadis itu. Yoona trus mngikut lngkah gadis itu.
"Awak ni student bru ke? Nma apa?" Soal yeoja itu. Dri pndgn Yoona,gdis itu dilihat sgt peramah.
"Sya Park Yoona. Haah,sya pelajar bru. Nma awak apa?" Soal Yoona pula.
"Sya Jung Eunji. Slamat brkenalan. Tu pejabat,jom la." Mereka brdua memasuki pejabat.
~~~~~~~~~~~~~~~
Miss Sora memasuki kelas yg bising sperti pasar malam itu. Sebaik shj wanita itu melangkah msuk,kelas yg bising tdi trus mnjdi senyap. Jungkook yg tdak tahu kehadiran guru itu mnjdi pelik.
"Apahal korang tiba2 jdi baik...." ayatnya trhenti di situ apabila mtanya melihat Miss Sora di hadapan klas.
"Klas,hrini kita ada student bru. Yoona,kmu boleh msuk." Kta Miss Sora. Serentak itu,seorang gadis melangkah msuk. Jungkook memerhatikan gadis itu. Sebaik shaja gadis itu mngangkat wjahnya, mta Jungkook terbuntang. "Sila knalkan diri kmu pda kelas." Arah Miss Sora.
"Annyeonghaseyo.. Park Yoona imnida.Bangapseumnida." kta Yoona. Beberapa org plajar lelaki mula brtukar mnjdi ulat bulu.
"Hai..awak single?"
"Cntiklah awak ni.."
"Nk knal boleh?""Ehemm...klas kmu ni dkt sek. Please behave!" Miss Sora menegur pelajarnya. Jungkook trsenyum sinis. Mtanya tjam memerhatikan Yoona."Baiklah,kamu pun dh knal dgn Yoona..jdi Yoona,kmu bleh duduk di sbelah Jungkook."
"Mwo?!"